Ongelma se on tämäkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahistaa jo etukäteen....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahistaa jo etukäteen....

Vieras
Kaveri osti mulle lahjaksi keikkaliput. Keikka on vappuaattona. Ei siinä mitään mutta meitin perheessä on n. 2-vuotias lapsi ja ollaan tehty lupaus että ollaan kaikki juhlat, vaput, uudetvuodet sun muut, yhdessä, perheenä, ja juhlitaan yhdessä, perheenä. Sata kertaa mieluummin olisin vappuaaton lapsen ja miehen kanssa, puhaltelisin ilmapalloja ja söisin masuyn täyteen munkkeja, mutta en voi loukata kaveriakaan sanomalla että ei kiitos....kaveri on lapseton eikä varmasti osaa ajatella asiaa mun vinkkelistä. :(

No jos teet tämän kerran poikkeuksen ja vietät illan kaverisi kanssa.. Vappupäivänä sitten perheenä syötte munkkeja ym :) Oletko muuten koskaan kertonut kaverillesi tästä lupauksesta?

Alkuperäinen kirjoittaja Ding:
Vapunpäivähän se juhlapäivä on, vappuaattohan on ihan normaali työpäivä ja ne jotka dokaa lähtee dokaamaan, ei se ole perhejuhlapäivä se vappuaatto.

Me kyllä vietetään vappua jo aattonakin.
Kaveri ei tiedä lupauksesta, enkä aio sitä tietenkään sanoa, mutta kyllä harmittaa. Kiva miehenkin sitten nysvätä yksin koko aatto. Juu siis vapunpäivänä kyllä oytetaan vahinko takas!

Sehän jatkuu vielä seuraavanakin päivänä. Konsertti kestää vain muutaman tunnin. Miksi sua ahdistaa? Jos jätät yhden muun menon tänä vuonna väliin, niin se on sillä kuitattu. Ihan eri asia jos koko vappu jäisi tuon takin juhlimatta.

Kyllä muakin harmittaisi... lapsettomat kaverit ei oikein osaa ajatella siltä kannalta että juhlapyhät on perheen keskeistä aikaa, kun molemmilla vanhemmillakin on yleensä vapaata (jos on).

Tiedän tiedän mutta mua vituttaa olla lupauksenrikkoja, vaikka en itse asiaa järjestänytkään. Mulle on tärkeää olla lapsen kanssa juhlina. Meillä himassa kun nuo juhlat oli aina alkoholivoittoisia....

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Kyllä muakin harmittaisi... lapsettomat kaverit ei oikein osaa ajatella siltä kannalta että juhlapyhät on perheen keskeistä aikaa, kun molemmilla vanhemmillakin on yleensä vapaata (jos on).

Totta, mua ei vois vähempää kiinnostaa lähteä tuonne ördäilijöiden keskelle väistelemään serpentiiniä, kun mieluummin katselisin lastani ilmapallojen ja vappuhuiskan ja munkkien ja serpentiinien keskellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:

Totta, mua ei vois vähempää kiinnostaa lähteä tuonne ördäilijöiden keskelle väistelemään serpentiiniä, kun mieluummin katselisin lastani ilmapallojen ja vappuhuiskan ja munkkien ja serpentiinien keskellä.

Hyvin ymmärrän sua... ja kun lapsi nukkuu olisi kiva rentoutua rauhassa oman kullan kainalossa. Mutta tosiaan lapsettomat kaverit ei välttämättä vaan ymmärrä, ajattelee ehkä että haluat päästä tuulettumaan... lähde reissuun, mutta tuo jotenkin nätisti kaverille ilmi että nämä juhlapyhät on niin kivoja kun ehditään viettää aikaa koko perheen kesken... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kuinka myöhään se sun 2-v sitten oikein valvoo? Kun yleensähän nuo keikat tosiaan alkaa aika myöhään..

Mitähän sä tällä mahdat tarkoittaa? Menee nukkumaan 19:30.

No ihan sitä että onko se aika muka lapselta pois, jos menisit sinne keikalle kun lapsesi on nukahtanut? Tuskin lapsi välittää nukkuessaan oletko kotona vai sitä keikkaa katsomassa.

Kuinka myöhään se sun 2-v sitten oikein valvoo? Kun yleensähän nuo keikat tosiaan alkaa aika myöhään..

Mitähän sä tällä mahdat tarkoittaa? Menee nukkumaan 19:30.

No ihan sitä että onko se aika muka lapselta pois, jos menisit sinne keikalle kun lapsesi on nukahtanut? Tuskin lapsi välittää nukkuessaan oletko kotona vai sitä keikkaa katsomassa.

Pessi, olen ensin töissä viiteen, sen jälkeen pitäisi kuitenkin käydä suihkussa ja laittaa itseään ihmisen näköiseksi. Keikka on toisessa kaupungissa joten ajoissa pitää lähteä. Joten koen kyllä että on lapselta pois.

Meidänkin perheessä on tehty lupaus että juhlapäivät vietetään yhdessä ja alkoholi ei niihin kuulu ollenkaan.. no yksi juhannus sitten mentiin perheenä viettäämään miehen siskon luo.. kerrottiin että me ei haluta että siellä juodaan alkoholia.. no mentiin sinne, niin eiköhän siellä sit porukka juonu alkoholia.. enkä puhu muutamasta kaljasta vaan ihan viinaa.. no sit toi meidän perheen isukki ratkes myös juomaan ja juhannus oli pilalla.......

Kaveri on varmaan halunnut todella ilahduttaa, eikä yhdellä keikalla käyminen nyt tarkoita, että pitäis viettää koko ilta örvelöiden seassa. Miksei voi suhtautua vaan positiivisesti jos on kuitenkin vielä aikeissa mennäkin? Onko kaverisi sulle lapseton ääliö vai joku, joka haluaa viettää aikaa kanssasi?

höh, etkö sitten tosiaan voi viettää vappua perheesi kanssa, jos et kerta OIKEASTI halua mennä kamusi kanssa ulos? Mitä hankalaa siinä, kyllä mulle oma perhe ja perheen kesken tehdyt lupaukset ovat tärkeämpi kuin kaverin mielen hyvänä pito.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Meidänkin perheessä on tehty lupaus että juhlapäivät vietetään yhdessä ja alkoholi ei niihin kuulu ollenkaan.. no yksi juhannus sitten mentiin perheenä viettäämään miehen siskon luo.. kerrottiin että me ei haluta että siellä juodaan alkoholia.. no mentiin sinne, niin eiköhän siellä sit porukka juonu alkoholia.. enkä puhu muutamasta kaljasta vaan ihan viinaa.. no sit toi meidän perheen isukki ratkes myös juomaan ja juhannus oli pilalla.......

Mitä helvettiä tämä tähän kuuluu? Ap:llla ei liene tuota ongelmaa.

Missä olen väittänyt että kaverin olisi mulle lapseton ÄÄLIÖ???? Ja tottakai haluan mennä kaverinin kanssa ulos mutta kun nyt on kyseessä juuri TUO päivä. Ja en halua loukata kaverini tunteita koska TIEDÄN että hän on tarkoittanut vain hyvää. Mutta nyt alkaa teillä jutut mennä siihen suuntaan että en tule enää tänne kommantoimaan, olen pari asiallista vastausta saanut ilman kyseenalaistamista mihinkään suuntaan, kiitos niistä, muille sanon adios.

Sanot rehellisesti kaverillesi, ettet lähde. Mielummin kaverisikin varmasti pyytää jotain muuta mukaansa, kuin raahaa vastentahtoista ihmistä pilaamaan vappuaan. Minua ainakin kyrsisi katsella kaveria, josta näkee, että olisi mielummin jossain muualla ja mahdolisesti vinkuisi koko illan notta "joko lähdetään, nyt vois jo lähteä, eikö jo lähdettäis" jne loputtomiin. Joten peru ja anna kaverisi suunnitella vappunsa jonkun toisen kanssa.

Yhteistyössä