ongelma! kun uusperhe hajoaa..sukulaisvierailut kauemmaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mansetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mansetti

Vieras
Eli

on esikoinen joka on vain minun, on yhteinen lapsi. ero tuli.

yleensä ollaan monta vuotta vierailtu yhdessä miehen sukulaisten luona, lapsi pitää näitä ominakin sukulaisina isän puolelta(niin mun moka kun kuvittelin että ei erota.. ni aattelin että en ala lapselle erittelee kuka on kenenki sukulainen,mutta mies päätti ottaa eron ja tässä sitä ollaan).

voi olla että nää vanhat ihmiset kuolee jo pian.. välimatka autolla 9tuntia.. (eikä mulla edes ole autoa).

eli meneekö yhteinen lapsi tänä'kin vuonna isän kanssa kaksin koska voi olla vika mahdollisuus nähdä vanhaa mummua ja pappaa ja heillä lapsenlastaan.. ja sitten tämä ei biolapsi jolle nuo ihmiset on yhtä tärkeitä jää kotiin, tietäen että ei ehkä näe koskaan noita ihmisiä.

vai sanonko miehelle että jos ei voi ottaa molempia niin sitten ei kumpikaan lähe. .

??

itse tietty toivoisin että molemmat sais nähdä vielä nuo ihmiset ja itsellenikin tulee ikävä heitä..

mutta uskon että isää kiinnostaa vain biolapsi

vittu haloo ittelles! mun tarkoitus on ajatella molempia lapsia ja sitä mikä on lasten kannalta paras vaihtoehto!

että haloo vaan itelles

No mutta miten se parantaa sen mahdollisesti kotiin jäävän lapsen oloa ja etua että toinenkaan ei pääse tapaamaan näitä niin tärkeitä ihmisiä?

Jotenkin tuntuu siltä että näiden kaukaisten sukulaisten merkitys on sulle just siinä että saat olla veemäinen akka...

• Tykkää
Reactions: chef ja Madicken04
vittu haloo ittelles! mun tarkoitus on ajatella molempia lapsia ja sitä mikä on lasten kannalta paras vaihtoehto!

että haloo vaan itelles

Mä ymmärrän sun kannan.. Mutta se toinen kun ei ole miehen lapsi, et voi kuitenkaan vaatia miestä ottamaan häntä mukaan tai toinenkaan ei saa lähteä. Aika ikävää, mitä jos nätisti kysyisit mieheltä voisiko ottaa molemmat ja perustella kantasi? Kauanko olitte yhdessä ja minkä ikäisiä lapset?

Sulla on joskus kuitenkin kerrottava vanhemmalle lapselle nämä sukulaisuusjutut, joten ehkä olisi aika jos isä päättääkin lähteä reissuun vain biolapsensa kanssa. Taitolaji tietenkin kertoa asia niin, ettet syyllistä ketään. Muuten näkisin, että tämä on ihan lapsen isän käsissä kuinka reissun suhteen toimii. Ole sinä fiksusti käyttäytyvä aikuinen jos ex-miehesi ei siihen ihan kykene.

Eikä välttämättä ole kyse pelkästä miehen halusta. Miehen suku ei välttämättä halua pitää yhteyttä enää sinun lapseesi ja ovat vaan olleet ystävällisiä sulla ja sun lapselle miehen takia.

Mutta on toki mahdollista yhtä lailla että haluaisivat nähdä molempia lapsia.

Sinuna pyrkisin ylipäätään pitämään hyvät välit ex-mieheen (siis ei tarvitse nuoleskella) ihan kaiken yhteisen sujumisen kannalta ja voi hyvin olla että teidän yhteinen lapsi haluasi myös kovasti että sisarus tulisi mukaan, eli myös juttelisin miehelle että olisi todella kiva jos ottaisi molemmat lapset mukaan kun tämä sinun lapsesi kovasti tykkää myös hänestä ja sukureissuista jne.

Jos mies ottaa mukaan kiva, jos taas ei niin sekin sitten parempi kun että lapsi otetaan mukaan ja häntä kohdellaan ikävästi.

Jos lapsi ei mukaan pääse niin ehkäpä hän pääsisi omille sukulaisille tai kummille tai kaverille tms. omaa kivaa...

no lapsen biologisen isän puolelta ei pidä kukaan lapseen yhteyttä,ei edes biologinen isä.

mun suku se vähä mitä on ei oo mitään erityistä kauan odotettua, kun tapaa heitä joka viikko.

se ny on varma ettei mies ota yksin molempia lapsia mukaan,eihän se ees pärjäis noitten kanssa(isommalla on neurologisia/kehityksellisiä ongelmia) lähinnä aattelin että jos olis vielä tänä kesänä(joka saattaa olla vanhan mummon ja papan viimeinen) ottanut vielä meidät kaikki mukaan. exäl ei oo uutta naista,eikä mulla uutta miestä ja siellä mummolassa on huoneita vaikka muille jakaa.

toinen vaihtoehto on varmaan se että pienenpi lähtee tai se että kumpikaan ei lähde.

minun mielestäni ei kuitenkaan ole reilua tälle isommalle että pienempi saa kaikkea mitä hän sai myös ennen mutta nyt hän jäis kaikesta täysin ulkopuolelle...minkä kuvan se tuolle pienemmällekkin antaa? että hän on paras ja isosiskolla ei ole mitään väliä?

mä nyt yritän kaikin keinoin ajatella asiaa niin että se tukisi myös sisarussuhdetta!

No mutta miten se parantaa sen mahdollisesti kotiin jäävän lapsen oloa ja etua että toinenkaan ei pääse tapaamaan näitä niin tärkeitä ihmisiä?

Jotenkin tuntuu siltä että näiden kaukaisten sukulaisten merkitys on sulle just siinä että saat olla veemäinen akka...

mistä sä oot katkeroitunut elämässäs? ootko joku katkera sukulainen vai nyksä vai kenties etävanhempi joka kuvittelee exänsä elämän pyörivän vain oman navan ympärillä? mitä mä saisin siitä että olisin veemäinen akka? tässä ei oo kyse mistään muusta ku lapsista ja heidän MOLEMPIEN parhaasta

kyllähän se parantaa kun kumpikaan ei lähe ja isä lähtee yksin,ei siitä tartte kertoo että se on siellä käynyt,näinollen lapset kokee olevansa tasavertaisia!

minun mielestäni ei kuitenkaan ole reilua tälle isommalle että pienempi saa kaikkea mitä hän sai myös ennen mutta nyt hän jäis kaikesta täysin ulkopuolelle...minkä kuvan se tuolle pienemmällekkin antaa? että hän on paras ja isosiskolla ei ole mitään väliä?

mä nyt yritän kaikin keinoin ajatella asiaa niin että se tukisi myös sisarussuhdetta!

Voi hyvänen aika mitä tekstiä. Eihän se toisen lapsen isän vika ole ettei esikoisen isä ja suku pidä yhteyttä tai että sisarukset ovat eriarvoisia kun heillä on eri isät.

Sillä aikaa kun kuopus on isänsä kanssa niin pidä sinä esikoisen kanssa mukavia kahdenkeskisiä aikoja. Kyllä esikoiselle pitää tehdä selväksi nämä sukulaisasiat.

Et ajattele mitään sisarussuheita tms. Kiristät miestä ottamaan sinut mukaansa, eli taidat haluta miehen takaisin. Miehellä ei ole velvollisuutta ottaa sinua tai sinun lastasi mukaansa. Varsinkin jos lapsi on vielä ongelmainenkin.

Jos mies ei halua lähteä porukalla, niin kysy sukulaisilta, voisitko joskus mennä ilman entistä miestäsi yhden tai molempien lasten kanssa heitä tapaamaan, jos se kerran on niin tärkeää?

Et ajattele mitään sisarussuheita tms. Kiristät miestä ottamaan sinut mukaansa, eli taidat haluta miehen takaisin. Miehellä ei ole velvollisuutta ottaa sinua tai sinun lastasi mukaansa. Varsinkin jos lapsi on vielä ongelmainenkin.

no siinä olen akhden vaiheilla haluanko takaisin häntä vai en,mutta se ei kuitenkaan nyt tähän liity millään tavalla.. se ei taas ole mun ongelma jos haluat muuta kuvitella

[QUOTE="vieras";28552387]Jos mies ei halua lähteä porukalla, niin kysy sukulaisilta, voisitko joskus mennä ilman entistä miestäsi yhden tai molempien lasten kanssa heitä tapaamaan, jos se kerran on niin tärkeää?[/QUOTE]

totta, voisihan sitä kysyä.. jotenki tuntuu vaan kiusalliselta mennä sinne kaksin ku ne ei oo mulle mitään sukuu kuiteskaan, mutta ehkä tämä on ainoa lähes järkevä keino.

tuntuu vaan sit hullulta kun matkakulut menee tuplana.. mut no menkööt...

hyvä idea!

Ei kuopuksesi isä ole velvollinen huolehtimaan esikoisestasi. Esikoisesi on vain sinun vastuullasi, jos hänen oma isänsä ei hänestä huoli.
Olet julma, jos alat kostaa kuopuksellesi sen, ettei esikoisellasi ole yhtä hyviä suhteita omiin sukulaisiinsa kuin hänellä.
Esikoisesi on huonommassa asemassa, se on fakta, mutta ei pikkusisaruksen vika.

Noita tasavertaisuusasioita pitää ajatella jo siinä vaiheessa kun tekee lapsia monen miehen kanssa, joista sitten osa ei edes kanna vastuutaan...

no mä en voinut sille mitään että eka mies oli peliriippuvainen,pettäjä paska...

yksinkö olis pitänyt loppuelämänsä olla vain siksi että satuin tulemaan raskaaksi?

en myöskään voi sille asialle mitään että mä kuvittelin vuosia sitten annetun lupauksen kunnes kuolema meidät erottaa pitävän! miehellä tais alkaa meno jalka vipattaa kun sitoutu niin nuorena! (oli silloin 21)...

ei voi mitään,mun ainoa virheeni on ollut se että luotin sokeasti että tämä liitto kestää ja näinollen halusin että molemmat lapset on tasavertaisia,siksi en alkanut aikanaan isommalle jankkaa että ei ei toi oo sun isä...

totta, voisihan sitä kysyä.. jotenki tuntuu vaan kiusalliselta mennä sinne kaksin ku ne ei oo mulle mitään sukuu kuiteskaan, mutta ehkä tämä on ainoa lähes järkevä keino.

tuntuu vaan sit hullulta kun matkakulut menee tuplana.. mut no menkööt...

hyvä idea!

Ei se ole kiusallista, ihan normaalia käydä tapaamassa tärkeitä ihmisiä jotka eivät ole sukua :) Jos hekin ovat tulleet läheisiksi lapsen kanssa, ovat varmaan vain mielissään että haluatte tavata heitä vielä. Erikoisempaa mun mielestä olisi reissata ex-puolison kanssa, vaikka ei siinäkään tietenkään mitään vikaa ole.

[QUOTE="malviina";28552439]Ei kuopuksesi isä ole velvollinen huolehtimaan esikoisestasi. Esikoisesi on vain sinun vastuullasi, jos hänen oma isänsä ei hänestä huoli.
Olet julma, jos alat kostaa kuopuksellesi sen, ettei esikoisellasi ole yhtä hyviä suhteita omiin sukulaisiinsa kuin hänellä.
Esikoisesi on huonommassa asemassa, se on fakta, mutta ei pikkusisaruksen vika.[/QUOTE]

ei ole ei,mutta voihan sitä helvetti sen verran inhimillisyyttä kaivaa itestään että yhen reissun tekee yhessä! sunko mielestä on ihan normaalia ja ok että isäpuoli hylkää 100% lapsen vaikka on vuosia elänyt tämän kanssa? mä en pystyis..jos mulla olis jossain lapsi jonka kanssa olisin vuosia elänyt, niin kyllä minä häntäkin ajattelisin.. ainakin näin isoissa asioissa!

ei ole ei,mutta voihan sitä helvetti sen verran inhimillisyyttä kaivaa itestään että yhen reissun tekee yhessä! sunko mielestä on ihan normaalia ja ok että isäpuoli hylkää 100% lapsen vaikka on vuosia elänyt tämän kanssa? mä en pystyis..jos mulla olis jossain lapsi jonka kanssa olisin vuosia elänyt, niin kyllä minä häntäkin ajattelisin.. ainakin näin isoissa asioissa!

Kiihdytköhän etukäteen ihan suotta, jos kerran et vielä tiedä, ottaako mies molemmat lapset mukaan reissuun? Eikö kuitenkin olisi parempi kysyä asiaa mieheltä sen sijaan, että kiukustuu täällä ihmisten vastauksista? Sinulla näkyy olevan oletuksena, että biologinen lapsi vain lähtee mukaan, mikä on toki mahdollista.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä