Ongelma kummien valinnassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen yhden äidin kanssa todella paljon tekemisissä ja ollaan tosi hyvät kaverit. Eli olisi ihana pyytää häntä kummiksi. Mutta se mutta on tämän kaverin mies.
En henk koht. pidä hänestä yhtään. Asenteet ym on sellaisia etten pidä enkä osin voi edes sietää.
Meidän miehet ovat serkuksia ja ollaan jonkin verran myös perheinä tekemisissä. Eli ei ole vaihtoehtona että pyytäisin vain tän kaverin kummiksi.
Toisaalta ei kovin montaa muuta ketä vois pyytää kummiksi.
Niin ja oma mieskään ei hirveän innostunut tästä serkustaan.

Meidän nuorimman lapsen yksi kummi on miehen täti. Ja vaikka ollaan ihan yhtälailla tuon tädin miehen kanssa tekemisissä, ei häntä kummiksi pyydetty. Jos tosiaan tuntuu, ettette voi tällasta ratkaisua tehdä niin kannattaa sit valita ihan jotkut muut kummit.
Se ei mun mielestä oo kivaa että pyydetään "muodon vuoksi" joku kummiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
mä pyytäisin vaan sen kaverin. ei miestä ole pakko pyytää.

On se pakko tässä tilanteessa. Miehen kanssa ollaan tekemisissä ne pakolliset kuviot.
harmittaa vaan kun tuo kaveri muuten niin ihana ihminen..

miulla on kanssa tällainen tilanne. yhdellä parhaista ystävistäni on ihan kiva mies, mutta tietyt ominaisuudet / aatteet hänessä aiheuttavat sen että kummiksi en häntä pyytäisi. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

On se pakko tässä tilanteessa. Miehen kanssa ollaan tekemisissä ne pakolliset kuviot.

Meillä oli vähän saman oloinen tilanne silloin kun tytölle kummeja mietittiin. Oltais molemmat haluttu yksi mun ystävä, mutta ei missään nimessä sen miestä. Päädyttiin pyytämään muuta pariskuntaa.
Jos vielä joskus vauvan saan, ni varmasti pyydän häntä seuraavalle kummiksi (ovat nääs eronneet nykyään), koska on aivan ihana ihminen. Kas kummaa, että hänellä ei ole yhtään kummilasta vielä, vaikka pieniä on ympärillään paljon. Mahtaisiko siihen syynä olla just toi mies...

kyllä me pyydettiin vain mun kaveri nuorimman poikani kummiksi,vaikka ollaankin kummankin kans tekemisissä. Tää ystäväni oli koko raskauden ajan tukenani jne.joten mulle oli itsestään selvyy että hänestä tulee lapsen kummi. Ja täytyy myöntää,ettei mulla käynyt edes mielessä,et puoliso on myös pakko pyytää..

no älä sitä miestä ainakaan pyydä, ei omalle lapselle voi ottaa kummiksi ihmistä, jota ei voi itsekään sietää. ota se nainen ja joku muu toiseks kummiks. tai sitten molemmat kaks kummia jostain muualta

mä en tajua, miksi on pakko?

En mäkään :o Kuka pakottaa? Mitä kamalaa tapahtuu jos tätä miestä ei pyydä kummiksi?

Eli taidetaan miettiä noita muita vaihtoehtoja. Ja ihan viimeseksi jättää tää mun kaveri.
Ja perusteluja että miksi pitää molemmat pyytää. Asutaan maalla ja täällä on vielä aika vanhanaikaiset tavat tiettyjen asioiden suhteen. Enkä edes usko että tuo kaveri suostuis yksin edes tulemaan kummiksi. Ainakin miehen kans menis välit sen jälkeen.

Eli taidetaan miettiä noita muita vaihtoehtoja. Ja ihan viimeseksi jättää tää mun kaveri.
Ja perusteluja että miksi pitää molemmat pyytää. Asutaan maalla ja täällä on vielä aika vanhanaikaiset tavat tiettyjen asioiden suhteen. Enkä edes usko että tuo kaveri suostuis yksin edes tulemaan kummiksi. Ainakin miehen kans menis välit sen jälkeen.

No voi helkatti, pistäkää ne vanhat tavat uusiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:

No voi helkatti, pistäkää ne vanhat tavat uusiksi.

Luitko nuo 2 viimeistä lausetta? Eli ei onnistu. Mutta jätetään siis vielä mietintään tää pariskunta. Jospa ne sopivat löytyy muualta.

Yhteistyössä