Ongelma - joka on kohta iso ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Caya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Caya

Vieras
Heips..

kuulostaa varmaan naurettavalta, mutta mun pää leviää kohta sentakia et mies kuorsaa yöllä ja kovasti. Ja se ei todellakaan ole mitään pientä tuhinaa, vaan enemmän muistuttaa toista maailmansotaa. Ja tämä ongelma liittyy tavallaan tähän toiseen ongelmaan, mikä on se, että mies ei puhu :(
siis jos on ylipäänsä joku ihan mikätahansa asia, vaikkapa negatiivinen, mieheltä ei saa ei niin minkäänlaista kommenttia . eli ompa aika vaikea keskustella yksinänsä.. muuten kaikki olis suht ok..

nytkin kun olen muutaman kerran maininnut tosta kuorsaamisesta, mies ei sano mitään ???? sanoin voitko kysästä apteekista, kun niitä on kaikennäkösiä lääkkeitä yms.. tai voisitko ajatella käyväsi lääkärillä, niin - ei mitään

arvatkaapa ottaako päähän, koska ongelma ei oo vähäinen, vaikka siltä voi kuulostaa

no kuulehan eipä kuulosta yhtään naurettavalta..ite oon asunu avoliitossa saman iiihanan ukkoni kanssa, mutta sama ongelma - tosin välillä kuorsausta vähemmän välillä enemmän! jotenkin sen kanssa vaan on ollut opittava elämään..mutta esim täydenkuun aikaan kun itekin nukun huonosti, tuntuu että kohta mäjäytän paistinpannulla tajun ukolta kankaalle..eipä tää paljoo sua auta eikä lohduta - mutta et kuiteskaan ole tuossa samassa tilanteessa ihan yksin..meitä on suomenmaa varmasti pullollaan..koetetaan kestää ja saada ukot lekurille hakemaan apua.jotkut väittää että jos kitarisat leikkaa pois, niin kuorsaus loppuis? tiedä hänestä.
eipä muuta kun tsemppiä ja jaksamista......zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz........

Tuohan liittyy usein ylipainoon, liittyykö miehelläsi? Eli ukko dieetille: ellei tule päivällä puhetta, ei tule ruokaakaan, tuleepa sitten yöksikin hiljaisempaa...

Ei kun lääkärille ja tutkimuksiin. Nykyään on unitutkimusta ja hoitoja kehitetty. Jos oireisiin kuuluu vielä uniapnea eli hengityskatkoksia, se on lääkärin paikka.

te ihanat ihmiset, pelkäsin vähän kirjoittaa tänne moisesta asiasta..
varsinkin icewoman, mulla oli viime yönä ihan yhtä murhanhimoiset ajatukset ..
ylipainoa ei mainittavasti ole nyt (aiemmin kyllä on ollut, mutta siitä vuosia) Olen myös kuullut jostain laserleikkauksesta, mutta kun ei äijä kommentoi mitenkään. Eri huoneissa nukkuminen ei oikein kuulosta mukavalta, ja kumpi saisi parisängyn ;) kumpi varavuoteen ;)
olen kyllä asiasta muutaman kerran maininnut, mut sanoisin että ollaan pattitilanteessa

Kokeilepa tuota ylläolevaa "Hae keskusteluista" -hakua sanalla kuorsaus. Näyttää tulevan melko monta aiempaa keskustelua aiheesta, siellä varmaan kans hyviä kommentteja.
Nuo olivat vanhempia, mutta silti tältä vuosituhannelta:

Keskustelut > Ellit > Ihmissuhteet > Parisuhteessa > mies kuorsaa
Keskustelut > Ellit > Ihmissuhteet > Parisuhteessa > Vaadinko liikaa?
Keskustelut > Ellit > Ihmissuhteet > Parisuhteessa > kuorsaus

Kuorsaus saattaa joskus johtua siitä, että jotenkin tuo nenä menee tukkoon tai jotakin sellaista.. Apteekista saa sellaisia tarrateippejä tähän tarkoitukseen, jotka laitetaan nenän viereen kiinni ennen nukkumaanmenoa. tarkoitus on ilmeisesti venyttää mekaanisesti tuota kohtaa niin, että se ilma kiertäisi suht normaalisti. itselläni nämä ovat auttaneet..

Alkuperäinen kirjoittaja nukku-matti:
Ei kun lääkärille ja tutkimuksiin. Nykyään on unitutkimusta ja hoitoja kehitetty. Jos oireisiin kuuluu vielä uniapnea eli hengityskatkoksia, se on lääkärin paikka.

Juuri näin. Voit kertoa miehellesi, että uniapnea (jonka yksi oire on usein voimakas kuorsaaminen) lisää sydän- ja verisuonitautien, sydänkohtauksen sekä aivoinfarktin riskiä. Hoitona voi olla esim. suuhun laitettava "kisko", kitalaen leikkaus ja joskus auttaa pelkästään sekin, että tyynyä korotetaan. Tai vanha kunnon tennispallo yöpuvun selkään :) Selällään nukkuminen on pahinta, vaikka jotkut onnistuu kyllä kuorsaamaan kyljelläänkin.

Jos ei suostu lääkäriin, kylmästi vaan eri huoneisiin nukkumaan, jotta edes itse saat hyvät unet. Ei se huononna suhteen laatua jos ei nukuta kylki kyljessä, kun taas jatkuva unenpuute taatusti pilaa suhteen.

Kitarisaleikkaus auttoi.
Laita ukko dieetille- ylipaino lisää kuorsaus ongelmaa
Miehellänne voi olla ahtaat nenäkuorikot, jonka vuoksi kuorsausta

Ei muuta kuin apua hakemaan. Ei se makaamalla ohi mene.
Sääli teidän rouvien unia!! Pidemmän päälle kärsimystä.

Kuorsaus ei todellakaan ole mikään pieni ongelma, ei kuorsaajalle itselleen eikä vieressä nukkumista yrittävälle. Kokemusta on. Minun miehelläni on se maski, ilman sitä ei tulisi minun nukkumisestani mitään ja hän potkisi happivajeessaan koko illan itsekin. Tukoksen syitä on monia, uniklinikalla se selviää.

Miehesi on syytä hakeutua lääkäriin mitä pikimmiten. Ja lähetä mies siihen varasänkyyn kunnes saa suunsa auki ja on hakenut vaivaansa jotain hoitoa. Jotkut miehet vaan dominoivat sillä tavalla etteivät edes alennu vastaamaan vaimolleen kun hän sanoo jotain josta mies ei tykkää. Kiva ja huomaavainen tapa.

Minua on joskus huomautettu kuorsaamisesta.Itse en kylläkään tiedä kuorsaanko vai en.Erään naisen kanssa puljattiin jonkunaikaa.Kysyin häneltä asiasta,hän sanoi etten kuorsaa.Riippuuko seurasta,kuorsata vai ei?

Yhteistyössä