Ongelma anopin kanssa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vitut*aa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vitut*aa

Vieras
Ihana ihminen kyseessä,reilu ja mukava,aina hyväntuulinen...Mutta mulla alkaa mennä ihan totaalisesti hermo!
Ensinnäkään en jaksa JOKAPÄIVÄISTÄ kyläilyä kun omat työt jää tekemättä.
Ongelma ons e,että mulla EI OLE AIKAA!
Ja tämä ongelma perustuu just tuohon;
Anoppi tuli taas tänään,ja ilmoitti että oli ostanut kirpputorilta keittiönkalusteet ( hän siis asuu vuokralla minun ja mieheni omistamassa omakotitalossa).
Ilmoitti että ennnen lauantaita pitää ne kalusteet hakea,me siis haetaan ne.. ja että laitellaan paikoilleen ja samalla tehdään muuta keittiöremonttia,eristetään lattia ja maalataan aseinät.
Noh ensinnäkään mulla ei ole aikaa eikä voimia;olen raskaana ja hoidan samalla 2 pientä lasta.
Mies käy vuorotöissä ja odottaa leikkaukseen pääsyä,hänellä ei jalka kestä oikeastaan mitään.
Miten me remontti muka tehdään? Eikä ole rahaakaan ostella mitään eristeitä tms.

Ja ensinnäkään SIIHEN TALOON EI MITÄÄN HIRVITYKSIÄ LAITETA! Jos ne anoppia miellyttävät,eivät välttämättä meitä,eli talon omistajia!

ja jos / kun tästä mainitsen,eiköhän ole koko suku mun kimpussa...Anoppi on oikeasti ihana,mutta enhän minä omaa taloani ´pilaa´hänen takiaan....Hän on siltikin vähän erikoinen luonteeltaan eli esim. suoraan sanominen ei välttämättä johda mihinkään.Olen nyt 3 vuotta sanonut että meille ei voi tulla ilmoittamatta etukäteen,ja olen selittänyt siihen syyt. Loukkaantuu pariksi päiväksi ja sitten jatkaa uudelleen ilmoittatta tuloa.

Joo,suu on nyt aukaistava,ja tottakai sanon että me ei sitä remonttia tehdä ennen kuin tuleva vauva on ainakin puolen vuoden ikäinen,ja mies toipumnut leikkauksesta.Ja jos ne kalusteet ovat hirveät, kaippa sekin pitää vaan sanoa.,,

No mitä sillä kalusteilla niin on väliä jos anoppi asuu vaan vuokralla (jos siis ymmärsin oikein, ette asu kumminkaan samassa talossa hänen kanssaan?)... Kyllähän vuokralaiset kerrostaloissakin omat huonekalunsa ostavat eikä siihen tarvitse lupaa.. että millaisen hyllyn saa käydä ostamassa. :whistle:

Sitten jos anoppi muuttaa jossain vaiheessa pois niin eiköhän lähde ne kalusteet mukaan. Ja jos ette kerta asu hänen kanssaan niin tuskin se sun elämääsi pilaa vaikka anopin sisustustyyli omistamassanne talossa ei sua miellytäkkään.. :rolleyes:

Te vuokranantajina sanotte miten taloa saa remontoida.ihan normi käytäntö.ei minunkaan vuokra-asuntoihin tehdä mitään ilman lupaani.kyllä sen verran pitää pystyä sanomaan.kai teillä on vuokrasopimuskin.

No mitä sillä kalusteilla niin on väliä jos anoppi asuu vaan vuokralla (jos siis ymmärsin oikein, ette asu kumminkaan samassa talossa hänen kanssaan?)... Kyllähän vuokralaiset kerrostaloissakin omat huonekalunsa ostavat eikä siihen tarvitse lupaa.. että millaisen hyllyn saa käydä ostamassa. :whistle:

Sitten jos anoppi muuttaa jossain vaiheessa pois niin eiköhän lähde ne kalusteet mukaan. Ja jos ette kerta asu hänen kanssaan niin tuskin se sun elämääsi pilaa vaikka anopin sisustustyyli omistamassanne talossa ei sua miellytäkkään.. :rolleyes:

No,et sä saa vuokra-asuntoon mennä hankkimaan minkälaisia kalusteita keittiöön tahot ja varsinkaan ilman lupaa.Kyllä siinä kuunnellaan sitä vuokranantajaa,joka tekee sen lopullisen päätöksen otetaanko ne sinapin keltaset keittiön kaapit vuodelta kivi ja kirves vaiko ei... ja tuo noin niin ku esimerkkinä..

No joo,tässä enemmän varmaan kikkaillaan sukulaissuhteilla nyt. Että kun asuu poikansa omistamassa talossa,voi tehdä mitä vaan (omistan kyll puolet).
Meillä ei ole mitään vararahastoa edes.

Kerran ollaan jo anopin ´käskystä´tehty iso remontti. Toki se oli ihan tarpeellinen,mutta paisui vähän yli. Oltiin rahallisesti aika tiukoilla,vaikka anoppi kustansi n.puolet tavaroista.
Hän siis oikeasti osallistuu myös kustannuksiin,mutta jo pelkästään bensat ovat meille nyt tällä hetkellä ongelma.

:D :D :D

:laugh:

keittiönkalusteet olivat maksaneet reilun 100 e,joten eivät voi kyllä olla kummoiset.Saatikka että me ei niitä keretä laitella paikalleen.Tässä puhutaan nyt n.3 kk mittaisesta remontista,kun emme pääse tekemään 8 h päivässä,vaan miehen työn mukaan. Tarkoitus siis samalla purkaa koko lattia,tehdä ns.alusta loppuun.

Sama homma. Eipä ole helppo yhtälö, tiedän kokemuksesta. Olen päättänyt olla puuttumatta mihinkään. Omilla rahoillaan tehkööt mitä lystää, me rempataan kumminkin itse ennen kuin sinne muutetaan...

Onneksi mies ei ole munaton, eli saa sanottua äidilleen vastaan.

Meillä mies ei sano äidilleen vastaan. Enemmän vain säälii ja ´hoivaa´kun anopilla on mielenterveysongelmia.
Itse en puutu enää yhtään,kun ollaan miehen kanssa oltu tukkanuottasilla jo vuosia appivanhempien takia.Aina jompikumpi aiheittaa päänvaivaa.Vähintäänkin viikottain,ja meidän elämäntyylillä se on ongelma. Ollaan siis kiireisiä ja meillä on lapsia..
Eipähän pääse meidän väleihin enää kumpikaan vaikuttamaan!

Minäkin ajattelin että ajellaan nyt sitten hakemaan ne kalustot,mutta paikalleen niitä ei laiteta. Ongelma ratkaistu ;)
Vitu*taa vaan tuo asenne,miten joku voi ajatella noin??

no just just... teän talo, ei anopin, anppi kartanolle jos alka mullistlla. on ongelmia tai ei. ei täysin tuntematon vuokralainen sais nuin pompottaa. ja miehelle ne sanomiset nyt, sen pitää sanoa äitlleen miten asiat on.

Miksi ihmeessä olette vuokranneet talon sukulaiselle ja ilmeisesti vielä vaikealle sellaiselle. Joskus ihmetyttää ihmisten ajatustenjuoksu. Täällä on ollut ennenkin näitä aloituksia kun pappa tmai anoppi tai joku terrorisoi perheen omistamaa asuntoa. Ihan järjetöntä. Vuokratkoon kaupungilta tai kunnalta jos ei kelpaa.

Ja vielä tuollainen asenne sinulla että en enää puutu, enkä sano. Sitten turha marista jos anoppi, mies ym. Käyttää hyväksi ja terrorisoi ja ahdistelee ja koko elämä menee anopin pillin ja sormen ympärillä. Jatkakaa vaan...

Yhteistyössä