On tuo niin sydäntä raastavaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuisku77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tuisku77

Aktiivinen jäsen
16.01.2005
7 497
0
36
2v7kk tyttö itkee aina, joka toinen ilta, niin sydäntäraastavasti äitiä - kun on iskän nukutusvuoro.

Äsken halusi nukahtaa itekseen sänkyynsä, isä jäi eteisaulaan "kytikseen" ja juuh, sieltähän tyttö ampaisi 30 sekunnissa läpi kodin suoraan syliini. Mies vaan nauroi, ettei oikeesti saanut kiinni :heart:

Nyt iskä on nukutuspuuhissa ja tyttökin jo hiljeni!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Äiti voi varmaan nukuttaa. :whistle:

minusta se on hienoa että isäkin nukuttaa.
Entä jos äidillä on joskus jotain pakollista poissaoloa niin eipähän tarvitte
sit kerralla parkua pikkuisen itteään läkähdyksiin

Meillä ei nukuteta sen kummemmin. Mutta äiti kelpaa vaan sänkyyn viejäksi =) Toki jos en sattumalta ole kotona illalla (tapahtuu noin 1x/2kk) niin hyvin isi käy =)

Molempien kuuluu osallistua lapsen hoitoon! Ei se nukutus kuulu pelkästään äidille. Meillä isi sai pojan paremmin nukkuun niin hän halus nukuttaa aina. Halusin minäkin nukuttaa, koska kuitenkin joskus on pakko se tehdä ja muutenkin, niin sitten on vaikeeta jos isi aina olisi nukuttanut...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä opettaisin lapsen nukahtamaan itse, samalla vaivalla se menisi kuin tuokin että opetetaan nukahtamaan isän nukuttamana.

Iskä nukutti tytön ekat 1½ vuotta kun imetin ja mä en saanut tyttöä nukutettua kun halus vaan rintaa... Sen jälkeen ollaan nukutettu vuorotellen ja nukutetaankin. Koska ei sitä ikinä tiedä mitä mulle tapahtuu. Ja vähä aika sittenhän olin 5 päivää sairaalahoidossakin...

Emme opeta yksin nukahtamaan, nukutamme niin kauan kuin lapsi sitä haluaa :heart: :heart: Esikoista nukutetiin 6 vuotta ja keskimmäistä vuoden, lapset on niin yksilöllisiä

Niin siis ap kai nyt tajuat ettei olis pitänyt tänne tulla kertomaan miten väärin teillä tää tehdään ;) :D :D

Meillä oli vähän sama juttu tuon 8kk vauvan kanssa kun sanoin että nyt en rupee joka ilta laittamaan sitä nukkumaan (ei meillä varsinaisesti nukuteta, ite nukahtaa sänkyynsä) että kyllä isänki pitää kelvata.

Nykyisin isä kelpaa melkein paremmin kuin äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja J:
missä ihmeeen nukutuspuuhissa??
meillä samanikäinen, kolmas lapsi, ja kyllä se osaa nukkua nukuttamattakin. Jestas.

noh, nukuttaminen kestää n. 5 min. Että kyllä me sen lapselle suomme. Ja nukuttaminen on vain sitä, että istutaan sängyn vieressä ja välillä silitetään hiuksia. Pojat nukahtavat itekseen kahdessa minuutissa :D Mitenkäs teillä?

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Emme opeta yksin nukahtamaan, nukutamme niin kauan kuin lapsi sitä haluaa :heart: :heart: Esikoista nukutetiin 6 vuotta ja keskimmäistä vuoden, lapset on niin yksilöllisiä

Ööö tuota, sun lapsesi itkee sydäntäsärkevästi joka toinen ilta. Ei kuulosta siltä, että nukuttaisitte kuten lapsi haluaa.

Mun mielestä lapsen ei kuulu nukahtaa itkien.

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Niin siis ap kai nyt tajuat ettei olis pitänyt tänne tulla kertomaan miten väärin teillä tää tehdään ;) :D :D

Meillä oli vähän sama juttu tuon 8kk vauvan kanssa kun sanoin että nyt en rupee joka ilta laittamaan sitä nukkumaan (ei meillä varsinaisesti nukuteta, ite nukahtaa sänkyynsä) että kyllä isänki pitää kelvata.

Nykyisin isä kelpaa melkein paremmin kuin äiti.

joo, kaikkihan täällä aina väärin tehdään. Me elämme lapsentahtisesti, rajoja ja rakkautta viljellen. Emme halua, että lapsista tulee liian äkkiä liian isoja. Piste.

meillä samanikäinen, kolmas lapsi, ja kyllä se osaa nukkua nukuttamattakin. Jestas.

noh, nukuttaminen kestää n. 5 min. Että kyllä me sen lapselle suomme. Ja nukuttaminen on vain sitä, että istutaan sängyn vieressä ja välillä silitetään hiuksia. Pojat nukahtavat itekseen kahdessa minuutissa :D Mitenkäs teillä?

no ei se sitten kovin pitkään ehdi itkeäkkään jos noin nopeasti nukahtaa.

Ööö tuota, sun lapsesi itkee sydäntäsärkevästi joka toinen ilta. Ei kuulosta siltä, että nukuttaisitte kuten lapsi haluaa.

Rahoittuu ennenkuin nukahtaa. Itkee siinä vaiheessa ja juoksee karkuun kun on kysynyt kumman vuoro on eikä ole vielä sängyssään...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

no ei se sitten kovin pitkään ehdi itkeäkkään jos noin nopeasti nukahtaa.

juu ei ja itkee siis ennen sänkyyn menoa

Näinpä.... Nukkumisesta on tehty jotain epämiellyttävää jos täytyy itkeä nukkumaan mennessä...

Voi lol näitä päivittelijöitä.

Useimmat lapset itkee jossain vaiheessa elämäänsä jonkin verran aina mennessään nukkumaan. Yleensä se on vaan joku vaihe.

Yleisesti ottaen sanoisin että on ihan normaalia ettei halua mennä nukkumaan. Elämä on niin kivaa ettei haluaisi sulkea silmiä. Lapset tykkäävät herätä eivätkä tykkää mennä nukkumaan. Niin se pitäisi aikuistenkin kohdalla olla jos elämä oikein maittaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Voi lol näitä päivittelijöitä.

Useimmat lapset itkee jossain vaiheessa elämäänsä jonkin verran aina mennessään nukkumaan. Yleensä se on vaan joku vaihe.

Yleisesti ottaen sanoisin että on ihan normaalia ettei halua mennä nukkumaan. Elämä on niin kivaa ettei haluaisi sulkea silmiä. Lapset tykkäävät herätä eivätkä tykkää mennä nukkumaan. Niin se pitäisi aikuistenkin kohdalla olla jos elämä oikein maittaisi.

Menee mielellään kyllä nukkumaan, mutta haluaisi aina äidin.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

Näinpä.... Nukkumisesta on tehty jotain epämiellyttävää jos täytyy itkeä nukkumaan mennessä...

Noh, päivitelkää rauhassa. Enköhän mä kolmen lapsen äitinä tiedä miten tulee toimia.. Ja mulla särkyy aina sydän kun lapset itkee, esim tänään kun halusivat karkkia lisää (saivat yhdet irtokarkit valita jälkiruuaksi)...

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

Noh, päivitelkää rauhassa. Enköhän mä kolmen lapsen äitinä tiedä miten tulee toimia.. Ja mulla särkyy aina sydän kun lapset itkee, esim tänään kun halusivat karkkia lisää (saivat yhdet irtokarkit valita jälkiruuaksi)...

Että peräti yhdet???? Voi jeesus!!!

Yhteistyössä