On tuo mahoton tuo liki 5 vuotias

:/
Mahdoton vastarannankiiski :headwall: En tiedä että onko sen elämä oikeasti niin kurjaa kun antaa ymmärtää :snotty:
"Äiti kun minä haluuuuuun" "Äiti laitampaaaaas" "Äiti otampaaaaas" "Äiti, tahdoooooon" "Äiti enpäs annaaaaa" "Äiti pikkusisko otti minun omaaaaan, ÄITIIII" "Äiti menenpääääääääs"
Ja joka kerta pitää oikein narisemalla venyttää noita vokaaleja :whistle:
Voisi istua tuntikausia rappusilla odottamassa kauppaan lähtöä vaikka kuinka sanon ettei vielä olla menossa.
Turvaketjun nykäsen ovesta kiinni ettei itsekseen mene kun ei vaan voi totella.
Kolisuttelee pöytää, lattiaa, ovia jne. kun pikkusisko koettaa nukkua ja kun kiellän, kiellän ja kolmannen kerran kiellän ja varotan että "seuraavasta kerrasta joudut arestiin" niin se arestikin on pakko vielä itselleen napata.
Sitten vuodattaa krokotiilinkyyneleitä alahuulet väpättäen arestissa.
Ja pian niitä ohjeita ja sääntöjä ei kuitenkaan muisteta.

Pikkusisko ei saisi päästä mummolle, mummille tai muutenkaan mihinkään mukaan kun neiti on tottunu menemään joka paikkaan yksin ja saamaan kaiken huomion.
Pelkkä ajatus siitä että joskus pikkusisko pääsee ja hän itse joutuu jäämään kotiin järisyttää neidin maailman totaalisesti :snotty:

Onhan tätä muillakin, onhan? ;) ;)
 
Höh, tekeehän ne mieliksi toki :) Kunhan tanssahtelen heidän pillin mukaan ;) :D Ei vaiskaan.
Mutta meillä ei ole vielä uhmaikää tuolla esikoisella ollutkaan ja nyt tuntuu tulevan sitte sen kaiken edestä :/ Mikään ei mene hyvin ja pienet asiat kaataa maailman.
Hirvittää oikein se eskari/ekaluokkalais ikä kun työssä olen huomannut että ne vasta uuvuttavia onkin. Varsinkin tytöt :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tupasvilla:
Minulla on 4,5v ikäinen poika ja kyllä tutulta menolta kuulostaa. Totteleminen on välillä työn ja tuskan takana.
Niinpä. Vaikka tietää miten asiat pitäisi hoitaa ja kuulee miten ne pyydetään tekemään niin pakko on tavan vuoksi vähän hangata vastaan ;)
Vaatteet ei koskaan ole ekalla kertaa oikeanlaiset jne.
 
Minun lapsella on lisäksi todettu ylivilkkautta ja impulsiivisuutta käytöksessään. Sekin kanssa vaikeuttaa välillä elämistä. Lapsella kun on hyviä kausia ja hän osaa silloin olla melko fiksusti. Välillä taas on huono kausi ja silloin laitetaan vastaan joka asiasta minkä kerkeää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tupasvilla:
Minun lapsella on lisäksi todettu ylivilkkautta ja impulsiivisuutta käytöksessään. Sekin kanssa vaikeuttaa välillä elämistä. Lapsella kun on hyviä kausia ja hän osaa silloin olla melko fiksusti. Välillä taas on huono kausi ja silloin laitetaan vastaan joka asiasta minkä kerkeää.
:hug: Mutta eipä niitä mihinkään vaihtaisi :heart: Vaikka koettelevatkin hermoja tasasen säännöllisesti :)
 
Täällä myös yksi 5-v.pojan äiti ja oon kohta hermoraunio pojan kanssa..Tämäkin aamupäivä ollut yhtä kiukuttelua kengistä,lippiksestä,on kiusattu pikkuveljeä jne.Ulkona koitin saada omia hommiani tehtyä,mutta eihän siitä mitään tullut kun koko ajan sai olla erotuomarina kun 2 kinaa... jos pikkuveli haluaa trampoliiniin,hän haluaa sinne kans,jos toinen haluaa leikkimökkiin ,on toisenkin päästävä jne.Sitten irvistellään ja huudetaan jos asiat eivät mene niin kuin hän haluaa..eilen otti lenkkarinsa pihassa pois ja juoksi sukillaan ympäriinsä ja potki kenkiään..kengät olivat kuulemma tyhmät,samoin minä.Toivottavasti joskus helppaa.
 
Tuo pukeutuminen on kyllä usein yksi asia mistä koko päivä pilaantuu neidin mielestä. Jos aamulla on valittu vääränlaiset vaatteet niin koko vaatenippu lentelee ympäri huushollia ja itku pitää tirauttaa kun on niin huonot vaatteet ja ihan väärät. Ulos pitäis saada saappaat nyt kun on aurinkoista ja kuivaa, sateella olis ollu pakko saada sandaalit ja jos ei äiti/isi suostu niin sitten poljetaan jalkaa lattiaan, irvistetään, katsotaan silmiin ja muristaan :eek: :heart:

Sitten kun esikoiselta helpottaa niin kuopus tulee sopivasti perässä ;) :D
 

Yhteistyössä