On tämäkin nyt sitten viikko! (Purnausta päivähoidosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lex

Aktiivinen jäsen
25.12.2005
6 572
2
36
Niin se nyt todellakin on, että diabeetikkopoikamme "omahoitaja" on sairaslomalla ja kaikki muut asiaan koulutetut vakituiset hoitajat hiihtoloman vietossa.

Mulle soitettiin tänään kesken työpäivän, ja jouduin hakemaan pojan pois hoidosta kun ainoa hoidon osaava henkilö oli vain osan hoitopäivästä töissä.

Nyt pitäisi soittaa illalla, että pääseekö poika huomenna ja mahdollisesti loppuviikolla hoitoon...:O

Voi morjens, kai tässä itsekin töissä pitäisi käydä...: /

[QUOTE="vieras";25764560]Kaikkeen ne vanhemmat suostuu...[/QUOTE]

No enhän minä sitä lasta voi väkisin jättää paikkaan, jossa ei osata hoitaa. Sen verran jo lapsen turvallisuuttakin ajattelen...: /
Ihan varmasti asia otetaan esille viimeistään kun lomat on ohi ja pk:n johtava takaisin pulpettinsa ääressä.

No enhän minä sitä lasta voi väkisin jättää paikkaan, jossa ei osata hoitaa. Sen verran jo lapsen turvallisuuttakin ajattelen...: /
Ihan varmasti asia otetaan esille viimeistään kun lomat on ohi ja pk:n johtava takaisin pulpettinsa ääressä.

Hait kiltisti pois kun käsketään. Minä olisin mennyt paikalle ja istunut tuoliin ja sanonut että ilmottakaa kun voin lähteä takasin töihin, eli kun henkilö joka osaa hoitaa lasta on paikalla.

[QUOTE="niin";25764598]kummallisia on nää hoitokuviot. Meille ilmoitettiin, ettei pph:n 2,5viikon kevätloman ajaksi ole minkäänlaista varahoitoa.[/QUOTE]
Kunnallinen pph? Pakko prkl olla...nosta meteli!

Ikävä homma, mutta voihan noin käydä muulloinkin kuin loma-aikana. Onko lapsesi diabetes vaikea vai miksi muut eivät osaa hoitaa hommaa? Itse opin homman parissa päivässä kun ei tarttenu muuta kuin laskea hiilarit ja mitata sokerit päivän aikana ja antaa lisää välipalaa jos arvot meni liian alas.

Meidänki lapsen hoitopaikka, ryhmis, on vuodessa 10 viikkoa kiinni. Varahoitoa on siellä ja täällä, 5v varmaan meneekin, mut 1,5v voi olla vähän pihalla..... Onneks itsellä lomia 5viikkoa mut silti. Miehellä ei lomia ole, yrittäjä.

Mut silti eri tilanne kuin ap:lla jolla oikeasti todella hankalaa. Ei muuta kuin lasku kuntaan menetetyistä työpäivistä tms.

Ikävä homma, mutta voihan noin käydä muulloinkin kuin loma-aikana. Onko lapsesi diabetes vaikea vai miksi muut eivät osaa hoitaa hommaa? Itse opin homman parissa päivässä kun ei tarttenu muuta kuin laskea hiilarit ja mitata sokerit päivän aikana ja antaa lisää välipalaa jos arvot meni liian alas.

Ei erityisen vaikea, monipistoshoidossa eli pk:n tehtävänä sokeriseuranta, hiilareiden laskeminen, insuliinin pistäminen ja tarvittaessa hyper-/hypoglykemian hoitaminen.
Paikalla oli tosiaan tämän yhden vakituisen (joka lähti aikaisin) lisäksi 2 sijaista, jotka selittivät etteivät saa olla vastuussa lääkehoidosta. En kyllä haluaisikaan että olisivat, kun kerran eivät ole koulutusta asiaan saaneet.

Ihan ison joukon hoitajia olemme olleet aikanaan pk:ssa opettamassa diabeteshoitajan kanssa, ja lisäksi olimme vielä ensimmäisen viikon pojan kanssa itse tarhassa neuvomassa heitä. Nyt vain ei kukaan heistä ole paikalla, kun se ainoakin töissä oleva on sairaslomalla...

[QUOTE="Xxxx";25764662]Meidänki lapsen hoitopaikka, ryhmis, on vuodessa 10 viikkoa kiinni. Varahoitoa on siellä ja täällä, 5v varmaan meneekin, mut 1,5v voi olla vähän pihalla..... Onneks itsellä lomia 5viikkoa mut silti. Miehellä ei lomia ole, yrittäjä.

Mut silti eri tilanne kuin ap:lla jolla oikeasti todella hankalaa. Ei muuta kuin lasku kuntaan menetetyistä työpäivistä tms.[/QUOTE]

Millä perusteella ajattelit hakea kunnalta korvausta menetetyistä hoitopäivistä, jos varahoito on kuitenkin järjestetty?

Mun mielestä ei ole sun ongelma, jos joku on laatinut tuollaiset työvuorolistat! Soitto vaikka kaupunginjohtajalle jos muut ovat lomalla. Jos sinun lapsellasi on oikeus hoitoon niin sinä saat viedä sen kyllä silloin hoitoon!

Ei erityisen vaikea, monipistoshoidossa eli pk:n tehtävänä sokeriseuranta, hiilareiden laskeminen, insuliinin pistäminen ja tarvittaessa hyper-/hypoglykemian hoitaminen.
Paikalla oli tosiaan tämän yhden vakituisen (joka lähti aikaisin) lisäksi 2 sijaista, jotka selittivät etteivät saa olla vastuussa lääkehoidosta. En kyllä haluaisikaan että olisivat, kun kerran eivät ole koulutusta asiaan saaneet.

Ihan ison joukon hoitajia olemme olleet aikanaan pk:ssa opettamassa diabeteshoitajan kanssa, ja lisäksi olimme vielä ensimmäisen viikon pojan kanssa itse tarhassa neuvomassa heitä. Nyt vain ei kukaan heistä ole paikalla, kun se ainoakin töissä oleva on sairaslomalla...

Näin se menee. kuka vain ei saa hoitaa. Vaikka se hommana ei kovin mutkikasta olekaan(itelläkin kokemusta).

Onpa erikoinen homma.
Jotenkin tuo pitäisi järjestää. Esim. päiväkotiin tulisi vaikka sairaanhoitaja terkkarista lapsen omahoitajaksi.. Soitto päivähoidon johtajalle tai jollekin muulle ylätaholle, jos on töissä.

Soitin päiväkotiin ja kysyin huomisesta, eivät tienneet vielä onko osaava hoitaja huomenna töissä vai ei... Osan päivästä vain voivat varmuudella järjestää.

Sanoin puhelimessa olevalle hoitajalle, että hiukan kurjasti meidän kaikkien kannalta on nyt teidän työvuorot järjestetty, kun eihän yhden ihmisen varaan voi oikein jättää.
Mykistyin aika tavalla, kun täti ilmoitti minulle, että vakituisten hoitajien on pakko pitää loma juuri koulujen loma-aikaan, ja silloin ei ole saatavilla kuin sijaisia, ja tämä meidän vanhempien pitäisi itse ottaa huomioon.

Että sellaista, mulla ei ole vielä lomaa ollenkaan ja miehelläkin vasta myöhemmin. Terveille siis on hoitoa tarjolla, mutta meidän olisi pitänyt tämä heidän tilanteensa huomioida... Oi autuus.:|

Mykistyin aika tavalla, kun täti ilmoitti minulle, että vakituisten hoitajien on pakko pitää loma juuri koulujen loma-aikaan, ja silloin ei ole saatavilla kuin sijaisia, ja tämä meidän vanhempien pitäisi itse ottaa huomioon.
Aijaijai...voi olla että keskustelisin asiasta aika kitkeränsävyisesti sekä pk:n johtajan että päivähoidosta vastaavan henkilön kanssa.

Ei teille varmaan ole myönnetty hoitopaikkaa ko. reunaehdoilla, vaan ihan niinku täyspäiväisesti?

Joo, ei todellakaan saa pistää jos ei ole työpaikalla erikseen asiaan koulutettu. Olenhan toki jo ammattiin opiskellessa käynyt jutut läpi, mutta silti ei saa. Täytyy olla työpaikkakohtainen lupa. En saa antaa edes buranaa/antibioottia tms lapselle päivähoidon aikana.

Yhteys johtajaan, hänenhän vastuulla tuo asia on. Ei ne hoitajat päätä omia lomiaan, ja lomaa hakiessa heidän ei tarvitse miettiä miten työpaikalla asiat järjestetään jos loman saa. Lomat usein keskitetään loma-aikoihin, että muuhun aikaan on riittävästi henkilökuntaa. Tuossa on käynyt niin että johtaja on laskenut sen yhden hoitajan varaan, joka jäikin sairaslomalle. Ja jättänyt p*skan käteen muille hoitajille, hänen tuo asia pitäisi hoitaa sun kanssa, ei hoitajien! En tiedä miten tuossa tilanteessa toimitaan, mutta itselleni tulee mieleen että esim. toisesta yksiköstä ehkä voisi tulla joku pistoshoitoon koulutettu hoitaja muutamaksi päiväksi teidän ryhmään....

Yhteistyössä