On tämä nyt onnetonta menoa, millä rauhoittaa oma ärtynyt mieliala?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekundainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sekundainen

Vieras
Syynä ovat lapsettomuushoidot.

Aluksi ennen hoitoja päätin sitkeästi, että nyt en päästä liikaa hoitoja mieltäni häiritsemään, vaan elän kuten ennenkin.

Vaan ei taaskaan niin käynyt, nyt olen jo todella ärtyisällä ja äkäisellä tuulella, ihan vain siksi, koska luulen, ettei ainakaan tämä ensimmäinen hoitokerta (IUI, inseminaatio) tuo tulosta. IUI hoito on meillä huomenna edessä. Kuitenkin niin kovasti olisi mukava asia, että talossa olisi toinekin pieni lapsukainen. Sekin ottaa myös juuttaasti päähän, kun tilanne olisi ihan hyvä inseminaatiolle ja jos kuitenkaan kroppa ei ota vastaan tarjottua hyvää tilaisuutta (eli siis että raskaus alkaisi ja etenisi loppuun asti) vastaan. Tai että jos tärppi tulisi, niin se menisi kuitenkin kesken. Tai tulisi muita ongelmia.

Tuntuu, että nyt alkaa olla jo olotila niin tulisilla hiilillä, että tämä alkaa haitata jo työntekoakin. Pitää oikein kovasti yrittää tsempata omaa mielialaa, ettei ala liikaa miettimään näitä hoitosysteemejä, mutta vaikeaa on. Tuntuu, ettei aina oikein kunnolla jaksaisi keskittyä työntekoon.

Mieskin jo eilen huomasi ärtyneen mielialani. Sanoin toki vastaan, etten minä ole ärtyneellä tuulella.

Vaan on tämä kurjaa, kun ei voi näistä asioista "jutella" kuin täällä palstalla ja sitten vain omalle miehelle. Mutta ei hänellekään voi näitä samoja asioita aina jauhaa, ei hän jaksa kauaa samaa virttä kuunnella.

Tuntuu, että olotila vain pahenee. Ärtymys vain kasvaa kasvamistaan. Miten voinkin olla näin äkäinen? Päiväunetkin (lyhyet) nukuin, mutta eivät ne helpottaneet oloa. Päätä särkee ja vituttaa - suoraan sanottuna.

Yhteistyössä