On tämä loppuraskaus sitten ahdistavaa ja kaikkea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minttu

Vieras
Joo tiedän,,,enään korkeintaan 5viikkoa.
Mut kaikki ahdistaa. En saa mitään tehtyä. Tympäsee ja seinät kaatuu päälle. En jaksa minnekkään lähtä ja ku pitäis isommat lapset ottaa matkaan...
Kolottaa ja pakottaa ja oksettaa ja närästää.. ja vaikka mitä.
Kiitos. Olen puhunut.
kohta rv37 täynnä ja ihan täynnä tätä odotusta. Tämä on varmasti meidän perheen viimen vauva.

Tiedän. Tiedän.
Ja ku lisäää tuohon vielä synnytyspelon ja syöksysynnytyksen. Ja kaikki muut niin ei oloa helpota lainkaan.
Mä aijon lauantaina lähtä shoppaileen vaikka ei tarvetta edes olis.Et vähän pääsen pois kotoota.

Mä en käsitä näitä raskausvaivaisia naisia! Heti kun raskaustesti näyttää plussaa, alkaa selkäsäryt ja muut liitoskivut ja närästykset jne jne. "Loppuraskaus" eli viikosta 25 eteenpäin ollaan ihan selkä vääränä ja kaikkia paikkoja kolottaa. Mulla on nyt menossa rv39+6 ja olo mitä mainioin. En ole edes fyysisesti hyvässä kunnossa, siis peruskunnoltani, mutta raskauden piikkiin mitään ei voi kyllä laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en käsitä näitä raskausvaivaisia naisia! Heti kun raskaustesti näyttää plussaa, alkaa selkäsäryt ja muut liitoskivut ja närästykset jne jne. "Loppuraskaus" eli viikosta 25 eteenpäin ollaan ihan selkä vääränä ja kaikkia paikkoja kolottaa. Mulla on nyt menossa rv39+6 ja olo mitä mainioin. En ole edes fyysisesti hyvässä kunnossa, siis peruskunnoltani, mutta raskauden piikkiin mitään ei voi kyllä laittaa.
No anteeksi.Helpottaako,et mä olen tähän asti voinut oikeen mainiosti. Mut nyt en. Lähinnä tämä on henkistä väsymistä. Ja turhautumista.
Ja minulla on nyt ihan oikeesti loppuraskaus menossa rv37.

Jos sinulla on mennyt ihan hyvin niin se ei tarkoita et kaikilla menis hyvin ;)

No eihän sitä voi käsittääkään, jos ei itse sitä ole kokenut! Kai sä ymmärrät että jos esim. pahoinvointi vaivaa koko raskausajan, niin yleiskunto menee todella huonoksi kun ei mitään pysty tekemään. Samoin käy ennenaikaisten supistusten takia, kun sen takia lähes kaikki liikkuminen on kielletty.

Anna kuule muiden vaan purkaa ahdistustaan ihan rauhassa ja keskity sinä nauttimaan hyvästä olosta, onnellinen kun tämän asian suhteen olet.

Mulla on samat 37viikkoa ja ainut mikä mua tympii on se, että mä olen kankea kun seiväs :headwall: Aika on menny hirmu nopsaan ja hölmistelen enemmän sitä että pianko tämä loppuu.

Vaivattomuutta/vaivoja ei valitettavasti voi valita. Mulla itsellä oli järkyttävät liitoskivut tokassa raskaudessa n. viikolta 30 eteenpäin. Se todella oli TUSKAA! Jokainen askel kirvoitti kyyneleet silmiin. Kyljen kääntäminen sängyssä se vasta kamalaa olikin. Ja ei, en ollut satakiloinen läski, päin vastoin, perushyväkuntoinen ennen raskautta ja ekassa raskaudessa ei sattunut minnekään! Esimerkiksi liitoskivuista puhuminen ei ole mitään lämpimikseen puhumista!

Ap:lle voimia! Ja kohta saat sen nyytin syliin ja kaikki unohtuu!

Tiedän tunteen ap! Itellä nyt rv 40+4 ja ei mitään merkkejä tulemisesta. Mitään ei viitsi suunnitella kun kaikkea seuraa "paitsi jos oon synnyttämässä", mitä ei kuitenkaan tunnu tapahtuvan!

Kauheen kiva sulle. Kaikilla se kato ei vaan mene niin, vaikka kuinka haluais. Arvaapa kaatuuko seinät päälle kun laskettuun aikaan on vielä 2kk???? Mä ainakin olisin sata kerta mieluummin tälläkin hetkellä töissä, enkä sairaslomalla liitoskipujen takia, mutta minkäs teet. Ja ne liitoskivut ei ole millään lailla sidoksissa peruskuntoon, sulla ei taida olla hajuakaan mitä ne on?

Alkuperäinen kirjoittaja pistää vihaksi tuollaiset kommentit...:

No eihän sitä voi käsittääkään, jos ei itse sitä ole kokenut! Kai sä ymmärrät että jos esim. pahoinvointi vaivaa koko raskausajan, niin yleiskunto menee todella huonoksi kun ei mitään pysty tekemään. Samoin käy ennenaikaisten supistusten takia, kun sen takia lähes kaikki liikkuminen on kielletty.

Anna kuule muiden vaan purkaa ahdistustaan ihan rauhassa ja keskity sinä nauttimaan hyvästä olosta, onnellinen kun tämän asian suhteen olet.

Itsekkin ajattelen, että jos olo olisi mitä mainioin en googlaisi pahoinvointia ja liitoskipuja,mutta kun olen koko raskauden kärsinyt pahoinvoinnista ja masennuksesta(mikä on siis ollut jo ennen raskautta)ja unettomuudesta,ahdistuksesta,painajaisista ja uutena vaivana perhanan liitoskivuista.En edes tiennyt mitä ne oli kun alapäähän koski luulin, että johtui uimahallissa käymisestä ja lihakset olivat kipeät.Nauti sä vaan, mutta anna toisten purkaa pahaa oloaan jos sellaista on.Ja mul on niin kuule,että se käveleminen oikeasti sattuu,kenkien laittaminen ja kyljelle kääntyminen yms joten jos tietäisit miltä se tuntuu olisi ensimmäisenä täällä valittamassa kipujas ja oloas.Lisäyksenä vielä toisilla voi olla henkisesti rankkaa eikä välttämättä tukea ympärillä joten ensikerralla voit vaikka osoittaa enemmän empatiaa ja avata oman keskustelun aiheesta "iloinen odotus".

rv 35 alko tänään, kaikki mahdolliset vaivat riesana.. onneks sinne pöntölle karjumisen ja näiden loppuvaivojen väliin mahtu melkein kaksi ihan ok kuukautta. jäätävintä ovat peräpukamat, närästys, hengenahdistus, yöhikoilu ja suonenvedot. selkäkivut ja turvotus sentään pysyneet lievinä.

Toisille se on karmeaa kärsimystä alusta loppuun, toiset painelee menemään kuin ei mitään. Niin se vaan vaihtelee. Mut kai meillä huonommin selvinneillä on silti oikeus sanoa miltä tuntuu. Mulla tää kolmas oli kaikista rankin alusta loppuun. Hyvä kun vessaan pääsin rahjustamaan ja sekin vaivaisesti.

Yhteistyössä