On tää sterilisaatioon pääseminen aika epätoivoista...

Ei se ole niin tarkkaa mitä siinä lapussa sanotaan, kyllähän se tehdään vaikka ei olisi menkkoja tullut esim synnytyksen jälkeen.
Mäkin olin syönyt 1,5 levyä pillereitä kun kävin operaatiossa ja hyvin onnistui.

No tää Essure ilmeisesti on niin tarkka. Kun johtimiin tungetaan ne "tulpat", niin paikat ovat kait sitten sen verran auki tai jotain tuon 11 päivää...

Tää alkaa mennä jo huonon komedian puolelle. Äsken soitti täti Kättäriltä, että tuli justiinsa peruutusaika huomiseksi, mut koska menkat alkoi tänään niin se on sitten liian pian:laugh:

Voi ei :-D Mulle tehtiin just 11. päivänä kk alkamisesta eli viimesenä mahollisena päivänä. On teillä kyllä tiukkaa päästä siellä päin. Minä pääsin lähetteen saannista 2kk eteenpäin eli toisten kuukautisten aikaan. Mulla on säännölliset kuukautiset vaikkei käytetä ku kondomia, niin ajan pysty varaamaan etukäteen. 3kk kontrolli mulla on ens kuussa :-)

[QUOTE="vieras";22284713]Voi ei :-D Mulle tehtiin just 11. päivänä kk alkamisesta eli viimesenä mahollisena päivänä. On teillä kyllä tiukkaa päästä siellä päin. Minä pääsin lähetteen saannista 2kk eteenpäin eli toisten kuukautisten aikaan. Mulla on säännölliset kuukautiset vaikkei käytetä ku kondomia, niin ajan pysty varaamaan etukäteen. 3kk kontrolli mulla on ens kuussa :-)[/QUOTE]

Täällä Helsingissä ehkä pari muutakin haluaa kyseiseen toimenpiteeseen, ja niitä tosiaan tehdään vain perjantaisin Kättärillä, en tiedä tehdäänkö missään muualla kunnallisella puolella.

Ei ainakaan mulla ollut mitään väliä mihin aikaan kierrosta tehtiin. Tosin ensimmäisen kierron ajan piti vielä käytää jotain muuta ehkäisyä lisäksi.

Eikä ole kahdeksaan vuoteen pettänyt.

ja ap:lle : pyydä Orgametril resepti sieltä Kättäriltä. Niitä alat syömään edellisistä kuukautisista aina toimenpiteeseen asti, pysyyy vuoto poissa ja varmasti voit sit sinulle varatun toimenpideajan käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja gbjadirogöi;22285029:
Mikä tämä Essure on? Kahdeksan vuotta sitten ei ollut edes tuollaista vaihtoehtoa. Eikä mulla klipseistä ole mitään negatiivista kokemusta, päinvastoin!

Tää on aika uus, pistetään munanjohtimiin sellaset vieterit, johtimiin kasvaa arpikudosta joka sitten tukkii ne. Ei tarvii saikkua, ei tehdä reikiä mihinkään, yksinkertaisempi toimenpide.

Alkuperäinen kirjoittaja kätilö;22285027:
ja ap:lle : pyydä Orgametril resepti sieltä Kättäriltä. Niitä alat syömään edellisistä kuukautisista aina toimenpiteeseen asti, pysyyy vuoto poissa ja varmasti voit sit sinulle varatun toimenpideajan käyttää.

Mutta jos toimenpide pitää tehdä 11 päivän kuluessa menkkojen alkamisesta, niin ei kai tuo lääke siihen auta?

meille ei enää lapsia tule. se on puhuttu moneen kertaan ja molemmat ollaan samaa mieltä. silti mies ei suostu menee toimenpiteeseen ja toivoo etten minäkään mene. mun mies kavahtaa kaikkea ns lopullista.

vielä 3v sitten kinusin kolmatta lasta, mies oli tiukkana ettei hän enää lapsia halua. ja nyt vuosien saatossa sama ajatus on minullakin, ei enää. lapset jo koululaisia, on ihanan helppoa. ei tulis mieleenkään enää vauvoja alkaa tekee. ja ihmettelen suuresti ettei mies suostu kummankaan sterilisaatioon. mä kun en voi pillereitä syödä, kuparikierukka mulle ei sovi, eikä myöskään hormonisellainen. ollaan oltu 11v yhdessä ja ehkäisynä kortsu. tahtoisin jo kumeista eroon..... mut mikään hormonaalinen ehkäisy ei mulle sovi.

Mun mies selitti tämän niin että ei halua kenenkään kajoavan vehkeihinsä. Noissa sterilisaatiojutuissa on kaiketi miehillä se että spermaa ei enää tule sitten vaikka jotain rauhasnestettä tuleekin. Miehelleni TÄMÄ on jotenkin kova juttu. Kai se sitten on jokin miehinen voimainnäytös kun spermaa pystyy tuottamaan ja sitä lennättämään:(

Mun mies selitti tämän niin että ei halua kenenkään kajoavan vehkeihinsä. Noissa sterilisaatiojutuissa on kaiketi miehillä se että spermaa ei enää tule sitten vaikka jotain rauhasnestettä tuleekin. Miehelleni TÄMÄ on jotenkin kova juttu. Kai se sitten on jokin miehinen voimainnäytös kun spermaa pystyy tuottamaan ja sitä lennättämään:(

Kyllä sieltä edelleen tulee ihan kaikkea, paitsi niitä siittiöitä :D

Mutta jos toimenpide pitää tehdä 11 päivän kuluessa menkkojen alkamisesta, niin ei kai tuo lääke siihen auta?

No kun nimenomaan auttaa niin, että pitää vuodon poissa kokonaan (ja samalla siis kohdun limakalvon ohuena -> hyvä näkyvyys kohduntähystyksessä) . Luonnollisessa kierrossa, ilman lääkkeitä siis, pitää tehdä tuossa mainitsemassasi kierron vaiheessa, totta. Mut se paras vaihtoehto ajan antamisessa onkin, ettei niitä kuukautisia tule lainkaan (myös Cerazette pillereillä, Mirenalla ja syömällä yhdistelmäpillereitä useampi laatta putkeen saavutetaan sama ideaali tilanne Essuren teon kannalta) .

Mutta jos potilaalla pyörii normi kuukautiskierto, meillä kirjoitetaan aina jo aikaa varatessa Orgametril resepti matkaan ja ohjeistetaan aloittaa edellisistä kuukautisista, niin eipä tarvi siirrellä vuodon takia toimenpiteitä.

Sun miehes on hakoteillä :) Kyllä se spermaa edelleen on, mitä sieltä siittimestä lentää vasektomian jälkeenkin. Siitä vaan puuttuu siittiöt, ja sitähän ei näe paljaalla silmällä.

Alkuperäinen kirjoittaja kätilö;22285153:
No kun nimenomaan auttaa niin, että pitää vuodon poissa kokonaan (ja samalla siis kohdun limakalvon ohuena -> hyvä näkyvyys kohduntähystyksessä) . Luonnollisessa kierrossa, ilman lääkkeitä siis, pitää tehdä tuossa mainitsemassasi kierron vaiheessa, totta. Mut se paras vaihtoehto ajan antamisessa onkin, ettei niitä kuukautisia tule lainkaan (myös Cerazette pillereillä, Mirenalla ja syömällä yhdistelmäpillereitä useampi laatta putkeen saavutetaan sama ideaali tilanne Essuren teon kannalta) .

Mutta jos potilaalla pyörii normi kuukautiskierto, meillä kirjoitetaan aina jo aikaa varatessa Orgametril resepti matkaan ja ohjeistetaan aloittaa edellisistä kuukautisista, niin eipä tarvi siirrellä vuodon takia toimenpiteitä.

No minkä helvetin takia Kättärillä ei sit tollasta annettu :kieh:

Kohdunpoistoa olen itse jankannut lääkäreille, mutteivät suostu. Todella kivuliaat ja runsaat menkat, mutta kipulääkettä vaan käskevät ottamaan massun täyteen (ja nekään eivät auta). :kieh:

en lukenut koko ketjua. Mutta minä sain strelisaation kun halusin. Tehtiin kolmannen lapsen keisarinleikkauksen yhteydessä. Ikää mulla oli 28v ja leikkaus oli kolmas.

Yhteistyössä