On tää sterilisaatioon pääseminen aika epätoivoista...

Katherine Wheel

Aktiivinen jäsen
27.01.2005
17 604
0
36
Muutaman kuukauden menty sillä tyylillä, että soita kun menkat alkaa, katotaan sitten onko aikoja. Ainut päivä viikossa kun tekevät Essureja on perjantai, joten hirveesti ei oo ollu vaihtoehtoja ajoissa. Yhden ajan sain etukäteen, mut tottakai menkat alko sitten yhden päivän liian aikaisin|O Ja nyt ne perkeleet ei vastaa puhelimeen kun yrittää soittaa... Kai mulla tulee vaihdevuodet ennenku pääsen siihen toimenpiteeseen...

Ihanasti moni heti ajattelee että olet menossa sterilisaatioon vain ja ainoastaan ehkäisyn vuoksi....

Pistä mies (no entä jos onkin jokin vaiva miksi toimenpide tehdään juuri naiselle?)
Ei ole varma ehkäisykeino (:kieh: katumaan tulet ja pamahdat paksuksi)

meille ei enää lapsia tule. se on puhuttu moneen kertaan ja molemmat ollaan samaa mieltä. silti mies ei suostu menee toimenpiteeseen ja toivoo etten minäkään mene. mun mies kavahtaa kaikkea ns lopullista.

vielä 3v sitten kinusin kolmatta lasta, mies oli tiukkana ettei hän enää lapsia halua. ja nyt vuosien saatossa sama ajatus on minullakin, ei enää. lapset jo koululaisia, on ihanan helppoa. ei tulis mieleenkään enää vauvoja alkaa tekee. ja ihmettelen suuresti ettei mies suostu kummankaan sterilisaatioon. mä kun en voi pillereitä syödä, kuparikierukka mulle ei sovi, eikä myöskään hormonisellainen. ollaan oltu 11v yhdessä ja ehkäisynä kortsu. tahtoisin jo kumeista eroon..... mut mikään hormonaalinen ehkäisy ei mulle sovi.

[QUOTE="vieras";22283217]Ota Mirena mieluummin. Ehkäisyteho sterilisaation luokkaa, mutta vähemmän haittavaikutuksia.[/QUOTE]

Juu ei kiitos :D Terveisin 5-vuotiaan Mirenan petoksen tuloksena syntyneen tytön äiti :D

Eihän se ny noin voi mennä:O
Mahdottomuushan sinne osi päsätä tuolal tapaa.

Ei niitä menkkoja vois siirtää pilsuilla,niin napsahtais ees josksu ajan kaa kohilleen?

[QUOTE="vieras";22283299]Eihän se ny noin voi mennä:O
Mahdottomuushan sinne osi päsätä tuolal tapaa.

Ei niitä menkkoja vois siirtää pilsuilla,niin napsahtais ees josksu ajan kaa kohilleen?[/QUOTE]

No mulla on niin epäsäännöllinen kierto, ettei aikaa oikein voi antaa etukäteen. Tota mäkin oon ajatellut, että pitäisköhän pyytää pillerit, vaikkei ajatus sinänsä kauheesti houkuttelekaan...

Ei se ole niin tarkkaa mitä siinä lapussa sanotaan, kyllähän se tehdään vaikka ei olisi menkkoja tullut esim synnytyksen jälkeen.
Mäkin olin syönyt 1,5 levyä pillereitä kun kävin operaatiossa ja hyvin onnistui.

Yhteistyössä