<on tää kauheaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi nyyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi nyyh

Vieras
Kesken opiskelun on ajettava lapsi pois kotoa. Näin yh:na pienipalkkaisena ei ole varaa pitää lasta kotona. Häntä täysi-ikäisenä ei enää lasketa mihinkään soskussa. Olen niin pienituloinen, että saanut lääkkeeni ja lapsenkin osuuden alaikäisenä. Nyt on kaikki loppu ja 4-kymppisenä saadun lapseni on lähdettävä.
Olen niin suruissani, kuopukseni joutuu mierontielle kesken opiskeluiden.

Olisikin heko heko, mutta aivan täyttä totta. Isommat tosin itse muuttaneet tyttökavereineen, mutta ei tämä. Tämä on niin totta, että sydämeen koskee. Voi tulla aikanaan monelle yh;lle eteen.

Miten niin ei soskussa lasketa, kuuluuhan lapsi samaan ruokakuntaan? Vai onko lapsella niin isot tulot, että pystyy elättämään itsensä, jos opintolaina lasketaan tuloiksi?

Miten niin ei soskussa lasketa, kuuluuhan lapsi samaan ruokakuntaan? Vai onko lapsella niin isot tulot, että pystyy elättämään itsensä, jos opintolaina lasketaan tuloiksi?

Ei lasketa enää samaan ruokakuntaan sossussa. Kaveri menetti toimeentulotuen kun vanhin lapsi täytti 18v. Ei huomioida kun katsotaan vuokraa jne. Lapsi saa itse kuitenkin vain pienen summan opintotukea.

mutta eikö tämä täysi ikäinen voi hakea sitten itse sieltä sossusta avustusta. Ei tartte enää äitimuorin kaikkea tehdä lapsen puolesta.
Eräs kaverin kaveri mielestäni teki näin...

Ongelma varmaan tässä on se, että sossu laskee opintolainan opiskelijalle tuloksi, nosti sen tai ei. Tällöin kotona asuva opiskelija ei saa toimeentuloa, koska hänellä on liian suuret tulot. Kannattaisko siis nostaa se laina tai mennä töihin opintojen ohella? Ei opiskelijalle sieltä sossusta sen enempää rahaa tipu, vaikkei kotona asuisikaan.

[QUOTE="Veera";28056967]No miksi mun kaverille jolla on kaksi lasta hyväksytään vain kahden ihmisen vuokramenot? Ei sossu huomioi sitä täysikäistä lasta.[/QUOTE]

Onko se täysikänen opiskelija? Opiskelija ei saa yleistä asumistukea vaan asumislisää, mutta sitä ei taideta kotona asuville maksaa. Eli kyse on Kelan eikä sossun rahoista. Opiskelija ei yleensä sossusta mitään saa, koska opintoraha+opintolaina on suurempi kuin toimeentulotuki.

Onko se täysikänen opiskelija? Opiskelija ei saa yleistä asumistukea vaan asumislisää, mutta sitä ei taideta kotona asuville maksaa. Eli kyse on Kelan eikä sossun rahoista. Opiskelija ei yleensä sossusta mitään saa, koska opintoraha+opintolaina on suurempi kuin toimeentulotuki.

Kotona asuva täysikäinen lapsi jonka äidillä todella pienet tulot. Saivat toimeentulotukea kun lapsi oli alle 18v, mutta se loppui sitten kun tulot on muka riittävät kun on vain yksi alaikäinen lapsi vaikka se täysikäinenkin siinä edelleen asuu. Ei saa kuin opintorahaa. Äiti saa asumistukea kolmen henkilön mukaan, mutta talous todella tiukka kun meni toimeentulotuki. Menot ja tulot eivät ole silti muuttuneet.

Yhteistyössä