On sitten "rivon" näköistä...!!

  • Viestiketjun aloittaja HÖH
  • Ensimmäinen viesti
narsku
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Samaa mieltä. Mä kerran kerroin täällä nuoresta äidistä joka poltti toisella kädellä tupakkaa ja toisella piti ihan pientä vauvaa sylissä... ja sain kakat niskaani jostain syystä...
siinä oli varmaan syynä se "nuori äiti", miksi sait kakat niskaasi.
Jos olisit kertonut vain äidistä, niin ei olisi ajateltu, että "syyllistät" juurikin nuoria äitejä :)

Tällain on käynyt täällä useasti. Jos kertoo jostakin ihmisestä luokitellen kyseisen ihmisen johonkin "ryhmään" niin yleensä samaisen "ryhmän" jäsenet vittuuntuvat syyllistävään sävyyn..
 
Bannitar uudestaan
Ei se näky vaan se tuho, mitä jo pienenä savutetun pienen keuhkot kärsivät!

Vaikka ulkona polttaisi ja vauva olisi vaunuissa lähellä, menee haitallisia aineita ilman mukana kuitenkin vauvan hengitettäväksi. Lastenlääkäri sanoi myös, että kaksi tuntia tupakoimisen jälkeen tulee suun kautta hengitysilmasta edelleen haitallisia aineita lapsen hengitettäväksi.
 
tupakoiva äiti
No voi vi..u Mitäpä teet jos odottelet bussia pysäkillä ja joku polttaa tupakkaa tai joku kävelee ohi sauhuavan röökin kans? Taidatte sit pitä lapsianne vaan sisätiloissa! Antakaa ihmisten polttaa jos itse haluavat. Olkaa itsekkäitä ja ajatelkaa et teillä ainakin on puhtaat keuhkot! :)
 
joo aivan
Keksikää nyt hyvät ihmiset itsellenne vähän isompia murheita. Keskittykää omaan elämään, niin ei sylki valu suusta hukkaan kun sitä kitaa pitää jokaisen "pahan" äidin kohdalla tuulettaa.. Mä vihaan kyylääviä ihmisiä!!
 
haist...
pitäkää te vaan tätä marttakerhoa.. miten te jaksatte olla nuin kiinnostuneita toisetn elämästä ja asioista? se on jokaisen oma asia mitä kukin tekee, ei kuulu teille! minua kans ärsyttää teidän kaltaiset ihmiset jotka kyylää koko ajan toisten asioita, Eikö omassa elämässä ole tarpeeksi huolehdittavaa?
T: ei tupakoitsija koska raskaana mutta INHOAA muiden asioihin sekaantujia!!!!
 
Vieras
Mä olen kans samaa mieltä, vaikka mua ei häiritse äidit jotka polttaa.Vois vaan tehdä sen vähän kauempana.

Ja toinen mikä on tosi raivostuttavaa; poltetaan röökiä lasetn leikkipaikoilla, eikä vähäänkään välitetä muiden lapsista.Tai kaiken huipuks natsat heitetään sinne hiekkaan. :/
 
Enpä jaksa uskoa että ulkoilmassa lapsi saa paljon niitä myrkkyjä henkeensä, vaikka tupakka haiseekin. Mä poltan sillloin tällöin rattaita työntäessä, ei taida lapsi edes haistaa kun istuu nassu menosuuntaan ja mä kävelen nopeaa -sinne jää savut taakse päin... :whistle:
 
samaa mieltä :wave: ja uskallan sanoa vain koska olen itte sauhutellu miltei 10 vuotta miinus raskaudet ja imetykset. poltin myös kun esikoinen oli yli puol vuotias. en kyllä muista että omatunto olis kehdannu antaa edes ostaa röökiä lapsen kanssa. et koska näyttää karseelta, ni poltin sitten vain salaa muiden katseilta kotiparvekkeella :LOL: . typerää. mutta harva aikuinen kai on ylpeä polttaessaan ylipäätään
 
Vepasto
Täällä kans yks tiukkapipo. :saint: Mut se vasta sydäntä riipaisikin, kun kaupan parkkipaikalta lähti äiti ja tyttö (n.8v ). Tyttö istui etupenkillä ilman turvavöitä ja äiti poltti tupakkaa -ikkunat kiinni! :headwall:
 
Bannitar
Alkuperäinen kirjoittaja tupakoiva äiti:
No voi vi..u Mitäpä teet jos odottelet bussia pysäkillä ja joku polttaa tupakkaa tai joku kävelee ohi sauhuavan röökin kans? Taidatte sit pitä lapsianne vaan sisätiloissa! Antakaa ihmisten polttaa jos itse haluavat. Olkaa itsekkäitä ja ajatelkaa et teillä ainakin on puhtaat keuhkot! :)
On kyllä ihan eri asia altistua silloin tällöin tupakan haitta-aineille, kuin että äiti vetää kessua joka julmetun päivä lapsensa terveydestä piittaamatta.

Ja kyse ei ole mistään kyyläämisestä tai tekemisen puutteesta, vaan ihan aito huoli on pontimena kirjoituksessani.

Äiti tekee henk.koht. itsekkään valinnan polttaessaan lapsensa lähettyvillä, lapsi on avuton ja vanhempiensa tekojen armoilla. Tämän pitäisi olla selviö kessuäideillekin.

 
X
Alkuperäinen kirjoittaja HennaN86:
samaa mieltä, juuri käveli äiti poikansa n.3v kanssa vastaan käsikädessä, toisessa kädessä tupakka
No miten se poika siinä savustui jos ne vielä liikkui koko ajan?
Tai sama asia jos lykkii vaunuja ja polttaa samalla eikä varta vasten hönkäile savuja vaunuihin?
Ja kyllä, munkin mielestä tupakointi lasten seurassa on jotenkin karmean näköistä, mutta ei ne nyt syöpää/ADHD:ta saman tien saa jos savun haistaa.
Enkä tarkoita tällä että sisällä polttelu olisi sama asia, sitä en minäkään hyväksy!
 
IsoT
Siis mitä? Lasketaanko tupakoivat olennot vielä ihmisiksi? Voiko niitä kutsua äideiksi? Apua!! Soittakaa lastensuojeluun. Painun röökille. Taidan kysyä jos lapset tulis mukaan, saisivat vähän raitista ilmaa. Menkää itteenne. *näkee sielunsa silmin kuinka lapset leikkii kolmatta tuntia keskenään lattialla kun superäidit nyhjää jossain forumilla..*
 
minä
Ja voi vittans ne kaikki älypäät, jotka polttaa leikkikentällä :headwall: :headwall:

Jos menee kahden metrin päähän hiekkiksesta, niin kyllä se savu siihen lapsille asti tulee. Ja pakko jättää aina ne tumpit sinne maahan, helvetin urpot :(
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja HennaN86:
samaa mieltä, juuri käveli äiti poikansa n.3v kanssa vastaan käsikädessä, toisessa kädessä tupakka
No miten se poika siinä savustui jos ne vielä liikkui koko ajan?
Tai sama asia jos lykkii vaunuja ja polttaa samalla eikä varta vasten hönkäile savuja vaunuihin?
Ja kyllä, munkin mielestä tupakointi lasten seurassa on jotenkin karmean näköistä, mutta ei ne nyt syöpää/ADHD:ta saman tien saa jos savun haistaa.
Enkä tarkoita tällä että sisällä polttelu olisi sama asia, sitä en minäkään hyväksy!
No ei saa samantien, mutta kai te tiesitte sen, että myös passiivinen tupakointi aiheuttaa sairauksia?
 
jee
Alkuperäinen kirjoittaja tupakoiva äiti:
No voi vi..u Mitäpä teet jos odottelet bussia pysäkillä ja joku polttaa tupakkaa tai joku kävelee ohi sauhuavan röökin kans? Taidatte sit pitä lapsianne vaan sisätiloissa! Antakaa ihmisten polttaa jos itse haluavat. Olkaa itsekkäitä ja ajatelkaa et teillä ainakin on puhtaat keuhkot! :)
No ei ole kauaa. Ettekö te idiootit todellakaan tiedä sitä, että passiivinen tupakointi tappaa.

http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_paihteet&jutunid=2704
 
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja tupakoiva äiti:
No voi vi..u Mitäpä teet jos odottelet bussia pysäkillä ja joku polttaa tupakkaa tai joku kävelee ohi sauhuavan röökin kans? Taidatte sit pitä lapsianne vaan sisätiloissa! Antakaa ihmisten polttaa jos itse haluavat. Olkaa itsekkäitä ja ajatelkaa et teillä ainakin on puhtaat keuhkot! :)
No ei ole kauaa. Ettekö te idiootit todellakaan tiedä sitä, että passiivinen tupakointi tappaa.

http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_paihteet&jutunid=2704
ei muutaku hengitysuojaimet päälle ku menee ulos :whistle:
 
Jo on taas jeesustelijat vauhdissa. No ei se savu ulkona rattaisiin mene. Onhan se kuitenkin hyvä että myös tupakoivat äipät ulkoilevat lastensa kanssa. Omassa lapsuudessani kaikki aikuiset polttivat sisätiloissa ja olen kuitenkin itse täysin terve. :kieh:
 
näky
Mä näin kerran äidin bussipysäkillä Hämeenlinnan väylän kohdalla, kyseessä on siis todella vilkasliikenteinen väylä ja pysäkillä seisoi äiti, vauva oli vaunuissa ja toinen lapsi oli isompi, seisoi vierellä.

Lisäksi katoksen alla seisoi joku toinen bussin odottaja ja tupakoi.

Minusta on edesvastuutonta viedä lapset tommoseen saastepesään, miten pienet keuhkot voi ja millainen on elämän alku kun tommosessa paikassa seistään!! Ilmeisesti perhe käyttää tätä pysäkkiä useamminkin, kun menevät Helsingin keskustaan ja miettikää vain mikä saastemäärä sielläkin on!! Ja mikä määrä vieressä meneekään tupakoivia ihmisiä.

Ja se liikenteen meteli, se melu on sellainen että pienet korvat taatusti vaurioituu, ennemmin tai myöhemmin.

Yksi hajuhaitta, joka korostuu raitiovaunussa on eräät ulkomaalaistaustaiset naiset, jotka käyttävät jotain vahvan hajuista voidetta tai ainetta iholleen. Kun näitä naisia sitten seisoo useampi, viisi tai kuusi, on haju melko tyrmäävää, hajuallergikot eivät taatusti voi olla samassa ratikassa, raskaana olevat meinaa oksentaa ja lapset saa keuhkovammoja.

Kummat pitäisi poistaa ratikasta: nämä etniset tuoksuherneet vai lapset, raskaana olevat ja astamaatikot yms. vähäveriset????
 
Alkuperäinen kirjoittaja näky:
Mä näin kerran äidin bussipysäkillä Hämeenlinnan väylän kohdalla, kyseessä on siis todella vilkasliikenteinen väylä ja pysäkillä seisoi äiti, vauva oli vaunuissa ja toinen lapsi oli isompi, seisoi vierellä.

Lisäksi katoksen alla seisoi joku toinen bussin odottaja ja tupakoi.

Minusta on edesvastuutonta viedä lapset tommoseen saastepesään, miten pienet keuhkot voi ja millainen on elämän alku kun tommosessa paikassa seistään!! Ilmeisesti perhe käyttää tätä pysäkkiä useamminkin, kun menevät Helsingin keskustaan ja miettikää vain mikä saastemäärä sielläkin on!! Ja mikä määrä vieressä meneekään tupakoivia ihmisiä.

Ja se liikenteen meteli, se melu on sellainen että pienet korvat taatusti vaurioituu, ennemmin tai myöhemmin.

Yksi hajuhaitta, joka korostuu raitiovaunussa on eräät ulkomaalaistaustaiset naiset, jotka käyttävät jotain vahvan hajuista voidetta tai ainetta iholleen. Kun näitä naisia sitten seisoo useampi, viisi tai kuusi, on haju melko tyrmäävää, hajuallergikot eivät taatusti voi olla samassa ratikassa, raskaana olevat meinaa oksentaa ja lapset saa keuhkovammoja.

Kummat pitäisi poistaa ratikasta: nämä etniset tuoksuherneet vai lapset, raskaana olevat ja astamaatikot yms. vähäveriset????

Jooo... Laitetaanpas lapset muovikuplan sisään nii ovat turvassa saasteilta. Tai jospa vaikka istutaan kotona definsiointipullo kourassa niin ovat turvassa kaikelta!!!
:kieh: :LOL: :kieh: HALOO!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo aivan:
Keksikää nyt hyvät ihmiset itsellenne vähän isompia murheita. Keskittykää omaan elämään, niin ei sylki valu suusta hukkaan kun sitä kitaa pitää jokaisen "pahan" äidin kohdalla tuulettaa.. Mä vihaan kyylääviä ihmisiä!!
No ei se nyt ihan pienikään murhe ole jos odottava äiti tupakoi tai jos lapsi altistuu passiivisesti esimerkiksi juurikin autossa tupakan savulle. Ulkona tupakointiin en niinkään kommentoi.

 

Yhteistyössä