On se vaan aina yhtä kivaa kun äiti käy kylässä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt ja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt ja masentunut

Vieras
Koko päivä siivottiin lasten kanssa ja just saatiin syötyä kun äiti tuli käymään.

"Oi kauheeta mikä sotku täällä on! Voi hyvänen aika! *syvä huokaus* Eihän tästä tule yhtään mitään. Ai, täällä on lämmintä ruokaa? On vissiin sitä Lidlin salmonella lihaa?" *ottaa kaapista lautasen ja alkaa syömään*
"Mitä sinä siihen sitä jäätelöä tulet nuolemaan, ala mennä siivoamaan siitä" *sanoo lapselle* "Tulen aamulla aikaisin katsomaan, ja jos ei ole siistiä, niin saatte selkäsaunan. Ihan migreeni tulee tästä kauheasta sekasotkusta. Paskaa joka puolella, eihän täällä ole siivottu yhtään" jne jne jne.

Vajaa puol tuntia oli ihan liikaa. Ja ei, mä en todellakaan aio siivota täällä yhtään enempää huomiseksi. Täällä on tänään imuroitu, siivottu pinnat, tiskattu kaikki tiskit jne. Pölyjä en pyyhkinyt enkä lattioita pessyt, enkä aio.

Äiti katkas välit muhun ja lapsiin kun se kerran alkoi marmattaa mun muksuista ja kodista ja vastasin, että "mitä jos puhutaan sitten kun sulla on meistä jotain HYVÄÄ sanottavaa".
Sen koommin en ole äidistä kuullut, tosta on nyt melkein kolme vuotta aikaa.

:( Mitähän aukkoa elämässään äitisi tuollaisella puheella paikkaa :( Voisko olla, että on vain yksinäinen ja kokee itsensä turhaksi? Varmaan toivoo, että pyytäisit häneltä apua ja olisit "riippuvainen" hänestä. Kuulostaa hullulta mutta mun anoppi on samanlainen. Se ihan oikeesti suuttuu jos emme tarvitse häntä. Ei siis ollenkaan ole vaikeaa pyytää anopilta apua lastenhoidossa tai vaikka mattojen pesussa, kun sillä tavalla pysymme hyvissä väleissä :D

Mä oon aina ollut äitini alistama. Tasan yhden kerran olen noussut äitiäni vastaan ja sanonut takaisin ja yleensäkin näyttänyt suuttumukseni. Se oli katastrofaalinen kerta, eikä sitä ole sen koommin tapahtunut. Mä en uskalla olla vihainen tai pitää puoliani, oon ihan onneton :(
Mä haaveilin että vietän huomenna ihanan ja rennon vapun lasten kanssa, mutta äiti onkin kutsunut itse itsensä meille vappuiltaa viettämään :(

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt ja masentunut:
Mä oon aina ollut äitini alistama. Tasan yhden kerran olen noussut äitiäni vastaan ja sanonut takaisin ja yleensäkin näyttänyt suuttumukseni. Se oli katastrofaalinen kerta, eikä sitä ole sen koommin tapahtunut. Mä en uskalla olla vihainen tai pitää puoliani, oon ihan onneton :(
Mä haaveilin että vietän huomenna ihanan ja rennon vapun lasten kanssa, mutta äiti onkin kutsunut itse itsensä meille vappuiltaa viettämään :(

Kuule soita sille ja sanot vaikka et "tosiaan, salmolaa-lihaa taisi olla, vatsatautia kaikilla, ei kannata tulla" tms. Ei sun tartte kattella tommosta. Lapset (aikuiset lapsetkaan) ei ole mitään velkaa vanhemmilleen, muista se.