On se tarkkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hehheh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hehheh"

Vieras
Ekaluokkalainen haluaa aina farkut kouluun ja tänä aamuna annoin sitten farkkujen sijasta tuollaiset canvas-housut puettavaksi päälle.
Tyttö katsoi mua hetken ja kysyi että äiti, ootsä varma ettei nää housut oo liian maalaiset???
:D J

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24576855:
varsinkin tyttölapset on tarkkoja vaatteistaan, ja ootas kun se menee yläasteelle

En uskalla edes ajatella :D
Mutta että liiaan maalaiselta, mistä hitosta se tietää mikä näyttää maalaiselta :D , asutaan vielä pienessä kyläpahasessa eli ihan maalla...

Omalle eskarilaiselle tytölle ei kelpaa mitkään mun ostamat mielestäni kivat vaatteet. Eskarivaatteet pitää illalla ite valita valmiiks ettei aamusta tule tappelua. Ja aina meilläkin ne farkut.
Silti sitten itse laittaa vapaaehtoisesti saappaat jalkaan vaikka itse antaisin lähteä kengillä.

Kannattaisi opettamalla opettaa lapsille, ettei ihmisen vaatteilla ole väliä, ja myös, mitä sanoa toisille lapsille jos vaatteita koulussa kommentoidaan: "Mun vaatteet ei kuulu sulle, ei ole hienoa haukkua toisen vaatteita, MINÄ tykkään näistä" tms. Ja opettakaa lapsia katsomaan haukkujaa silmiin. Meillä ei ole kovin tarkkaa, ja olen ylpeä ja iloinen (ja helpottunut) siitä.

[QUOTE="Mii";24576925]Ihan kuin meidän ekaluokkalainen. Mikään muu ei käy kuin farkut tai hame. Pihaliikuntapäivät ovat ongelmallisia...[/QUOTE]

Meillä pakkaa kaikki liikuntakamat reppuun lenkkareista lähtien ja mukisematta raahaa ne kouluun. Valmiiksi päälle niitä ei voi laittaa...
Eskarissa vielä kelpasi trikoohousut / verkkarit vallan mainiosti mutta kesällä sitten ilmoitti että kouluun en enää niitä laita.

Ala-asteella oli pahempi syyni kuin ylä-asteella, ainakin pari vuotta sitten kun oma tytär kävi sitä.
Ala-asteella oli heti tietyt tytöt kiusaamassa jos piti samoja vaatteita pari päivää peräkkäin.. Ylä-asteella nuoriso enemmänkin etsi itseään ja hyväksyi toisensa sellaisenaan.

[QUOTE="viiraska";24576937]Kannattaisi opettamalla opettaa lapsille, ettei ihmisen vaatteilla ole väliä, ja myös, mitä sanoa toisille lapsille jos vaatteita koulussa kommentoidaan: "Mun vaatteet ei kuulu sulle, ei ole hienoa haukkua toisen vaatteita, MINÄ tykkään näistä" tms. Ja opettakaa lapsia katsomaan haukkujaa silmiin. Meillä ei ole kovin tarkkaa, ja olen ylpeä ja iloinen (ja helpottunut) siitä.[/QUOTE]

Kyllä mun lapseni tietää ettei toisten vaatteita arvostella eikä hän muiden vaatteisiin puutu, omistaan on tarkka ja saa ollakin mun puolesta - tietyin rajoituksin, viime kädessä äitillä on vielä päätäntävalta :) Tykkään itsekin pukeutua siististi ja yhteensopiviin väreihin yms.

Tytöt ovat tarkkoja ilmeisesti jo luonnostaan. Sanoisin näin, kolmen hyvin eri ikäisen tytön äitinä, että kannattaa muistaa pienen tytön olevan vielä pieni, "teinityylinen"pukeutuminen ei ole vielä ajankohtaista,(en tarkoita nyt farkkupukeutumista,josta kaikki esikoululaiset tuntuvat tykkäävän).Menneinä vuosina kauhistelin "napapaita muotia"ollessani kevätjuhla mekkoa hankkimassa vitosluokkalaiselle tytölleni.Ei siis löytynyt mekkoa koko kaupungista ja jonkin kompromissin taisin tehdä vaatehankinnan suhteen,napapaitaa ja tiukkoja housuja en kylläkään ostanut.Vanhin tyttäreni on ja 18 v.Keskimmäinen 9v.Ja nuorin vasta 2kk.Haasteita vielä runsaasti edessä siis!Hyvää ja hauskaa syksyä kaikille "tytär-äiti eloon".

[QUOTE="viiraska";24576937]Kannattaisi opettamalla opettaa lapsille, ettei ihmisen vaatteilla ole väliä, ja myös, mitä sanoa toisille lapsille jos vaatteita koulussa kommentoidaan: "Mun vaatteet ei kuulu sulle, ei ole hienoa haukkua toisen vaatteita, MINÄ tykkään näistä" tms. Ja opettakaa lapsia katsomaan haukkujaa silmiin. Meillä ei ole kovin tarkkaa, ja olen ylpeä ja iloinen (ja helpottunut) siitä.[/QUOTE]

katso ei tällainen suomessa onnistu, mammat pukevat 6-vuotiaille teinivaatteita, jottei niitä vaan kiusata ja että omat kersat olisivat suosituimpia (lue: kiusaajia)

Yhteistyössä