On se nyt kumma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt ottaa pattiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt ottaa pattiin

Vieras
Nyt ottaa pattiin. Mikä nykyajan lapsia vaivaa ja ennen kaikkea vanhempia? Olen yrittänyt järjestää lapselleni ystäviä, mutta nyt olen tullut siihen tulokseen, että parempi kun en pyydä enää ketään minnekään leikkimään. Vuoden ajan ja usean lapsen kanssa aina sama ongelma, toinen lapsi on itsekäs eikä osaa jakaa ja vanhemmat menevät mukaan koko touhuun eivätkä edes yritä ohjata lastaan jakamaan tavaroita ja yhteisleikkimään. Kyllähän minä sen tiedän että lapsi on leikeissään aika joustamaton, mutta itse äitinä puutun kyllä vastaaviin tilanteisiin välittömästi.

Yleisillä pihoilla lapseni joutuu tuupituksi, tönityksi, purruksi, tavarat viedään käsistä, nimitellään ym. ja vanhemmat vain seisovat vieressä eivätkä sano mitään.

Äsken oltiin leikkimässä yhden lapsen kanssa ja heti se alkoi, "älä tule tänne", "mene pois", "olet tyhmä", ym. ym. 3v. lapsi huusi omalle lapselleni tällaisia, omi yhteisiä leluja ja yhteisen leikkimökin ym. ja vanhemmat eivät sano mitään.

Herää vaan kysymys miksi minun lapseni ei ole koskaan vienyt toisilta leluja kädestä ja tuuppinut ja nimitellyt. Miksi minun lapseni on kykenevä yhteisleikkeihin. Harmittaa toisen puolesta, kun ei saa tasoistansa kavereita vaan kaiken maailman itsekkäitä pikkuipanoita on joka paikassa kiusaamassa.

Parempi kun on päivät pitkät sisällä vaan!

MISSÄ te oikein asutte ja liikutte, jos kaikki muut lapset on tuollaisia, ja sun oma lapsi on aina ja kaikkialla hyväkäytöksinen? :saint: Kuulostaa erittäin, erittäin kummalliselta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
MISSÄ te oikein asutte ja liikutte, jos kaikki muut lapset on tuollaisia, ja sun oma lapsi on aina ja kaikkialla hyväkäytöksinen? :saint: Kuulostaa erittäin, erittäin kummalliselta :whistle:

Niinpä, niin kuulostaa kummalliselta minustakin! Mutta niin se vain on!! Meidän lapsi ei kerta kaikkiaan nimittele, ei vie leluja kädestä eikä tuupi muita. Siksi ihmettelenkin sitä, miten muut lapset tekevät tuollaista niin paljon ja ennen kaikkea ihmettelen äitien käyttäytymistä kun eivät puutu siihen. Asutaan Tampereella!

Meidän ainokainen oppi pitämään puoliaan mennessään päivähoitoon. Kotona vielä pystyy opettamaan, ettei toisia tuupita tai toisten käsistä saa tavaroita viedä, mutta miten opettaa mitä sitten tehdään kun välillä toiset töinii ja vie tavaroita.

muistan ku oma lapaseni käyttäytyi noin kaverin lasta kohti,yritin kyllä siis sanoa ja puhua,puuttua tilanteeseen.Homma meni sit niin et kaveri ei halunu enää meijän kaa lähtee esim puistoon koska tyttöni käyttäytyi huonosti.Meni n vuosi,kaveri soitti ja alettii taas tapaamaan..kas kas..tyttöni oli kasvanut tuon vaiheen yli mutta mites kaverin poika??Oli kasvanut siihen vaiheeseen että kyllä pikkasen kaveria hävetti kun mun tyttö käyttäytykin hyvin mutta hänen poikansa ei.

Yhteistyössä