On se kumma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja On se kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

On se kumma

Vieras
Toivoisin, että äidit muuttuisivat kilteiksi! Syystä että äidit ovat (ainakin toisilleen) TOSI KAMALIA. Aion laittaa alle kolmevuotiaani tarhaan! Olen ilmeisesti murhamies ja rääkkääjä! Kukaan ei sano sanaakaan siitä, että olen onneton kotona ja lapseni myös! Hoito on siis paras ratkaisu! Mutta kun en kelpuuta edes perhepäivähoitajaa vaan haluan lapseni TARHAAN! Minulle sanotaan, että tarhassa kukaan ei katso lapseni perään! Excuse me! Sama henkilö juuri sanoi, että on hoitanut kaikki lapsensa kotona.. Mistä sitten huonot kokemukset? Enemmän minä pelkään, ettei kukaan katso perhepäivähoitajan perään!!
Yhteenvetona vielä: Haluan opiskella! Lapseni ei pääse ulos kuin kerran kahdessa viikossa, hän repii verhot alas ja syö kukkasia, kun en ehdi vahtimaan (minulla on myös yksivuotias). Lapseni tykkäisi leikkiä muiden lasten ja aikuistenkin kanssa, piirtää, juosta, laulaa.. Minä en ehdi, jaksa enkä myöskään enää halua! Minä en tuomitse niitä, jotka hoitavat lapsiaan kotona vaikka koko ikänsä, mutta minua syyllistetään siitä, että yritän saada asiat paremmaksi!

Meilläpäin on pidetty luentokin "kiltteyden kivusta" etköhän sinä itse nyt yritä olla liian kiltti ja tehdä aina jonkun toisen mielen mukaan, ja hylkäät itsesi ja omat tarpeesi.Et sinä tässä tilassa voi oikein antaa lapsillesikaan parasta.Rohkaise mielesi ja tee elämästäsi sellaista kuin haluat sen olevan.Kyllä päiväkodissa ja muuten perhepäivähoidossakin ( olen tehnyt sitä työtä vuosia) hoidetaan lapsesi ihan hyvin.Elämässä voi tulla pettymyksiä ja meille itsekullekin tulee aiheellisia ja turhia syllisyyden tunteita elämän varrella.Ei pidä purkaa näitä tuntoja aiheetta lähimmäisiinsä mutta kuitenkin pitää puhua ja TOIMIA "liaallisen kiltteyden kipu " pois itsestä ja pyrkiä kohti tasapainoa mikä se kenellekin on.Jollekin se voi olla kotona olo toisille se ei sovi.ROHKEASTI ETEENPÄIN! TÄMÄ ON SINUN AINUTKERTAINEN ELÄMÄSI.