on se kumma kun mies ei taas välitä, vaikka ois tulossa ekan lapsensa 1vuotiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huokaus

Vieras
siis monena päivänä koetin keskustella siitä että mitä siellä tarjotaan,ketä kutsutaan yms. ikinä ei viittiny jäädä asiasta keskustelee. no sitten kun saatiin sovittua että isovanhemmat ja kummit kutsutaan,ei muita. niin johan tämän veli pistää viestiä että voisko mun tyttöystävä tulla mukaan(vaikka hänellekkin sanottiin että vain kummit ja isovanhemmat, ja hän on kummi). ja mitä tekee mieheni, alkaa mankuu että no voisko se tulla ja vaikka sanoin että ei, ja asiahan oli etukäteen sovittu niin tää ei ole vieläkään vahvistanut sitä että ei käy.

joten minunko tässä pitäisi sitten vauvan ensimmäisenä syntymäpäivä juhlana olla kireä ja tuntea että en viihdy? minun lapsen äidin. eihän minulla ole väliä,kun on kyse jostain toisesta. minä en ihan oikeasti tunne oloani kotoiseksi jos täällä on joku minulle vieras ihminen(siihenkö minun kuuluu suostua vaikka on meidän vauvan juhlat?) tällä ihmisellä ei ole mitään suhdetta vauvaan,joten saisi sitte vauvakin aristella kun vieras ihminen dyykkäisi tänne.

minä taas olen loukkaantunut miehelleni koska a.sovitusta aletaankin lipsumaan b.koska ei näytä olevan mitään merkitystä sillä onko minulla sitten mukavaa.

Jos tuo nainen on lapsesi kummisedän tyttöystävä, ja suhteesta kehittyy jotakin vakavampaakin, niin "jouduthan" häneen joka taauksessa jonakin päivänä tutustumaan, miksi ei nyt?

Kyllähän sulla on oikeus päättää ketä kotiisi kutsutaan, toisaalta sama oikeus lienee miehelläsi. Itse ainakin toivoisin, että lapseni kummin uusi tyttö- / poikaystävä tutustuisi myös lapseen, vai meinaatko aina kieltää hänen tulonsa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos tuo nainen on lapsesi kummisedän tyttöystävä, ja suhteesta kehittyy jotakin vakavampaakin, niin "jouduthan" häneen joka taauksessa jonakin päivänä tutustumaan, miksi ei nyt?

siksi koska en halua! minä haluan nauttia ensimmäisistä synttäreistä, enkä tuntea oloani vaivautuneeksi. minun kuuluu saada iloita siitä päivästä, minä olen 1v verran yöni heräillyt häntä hoitamaan ei tuo miehen veljen tyttöystävä. mikä velvollisuus mulla on joustaa,kun ei oo kyse kenestäkään vauvalle,minulle tai miehelle tärkeästä ihmisestä? ei mikään. jollekulle se saattaisi olla jees,minulle ei ole, en halua muistaa 1vuotis synttäreiltä sitä kuinka vaivaantunut olo oli koko päivän. ja hyvänen aika kai se nainen pari tuntia osaa ittekseenkin olla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

siksi koska en halua! minä haluan nauttia ensimmäisistä synttäreistä, enkä tuntea oloani vaivautuneeksi. minun kuuluu saada iloita siitä päivästä, minä olen 1v verran yöni heräillyt häntä hoitamaan ei tuo miehen veljen tyttöystävä. mikä velvollisuus mulla on joustaa,kun ei oo kyse kenestäkään vauvalle,minulle tai miehelle tärkeästä ihmisestä? ei mikään. jollekulle se saattaisi olla jees,minulle ei ole, en halua muistaa 1vuotis synttäreiltä sitä kuinka vaivaantunut olo oli koko päivän. ja hyvänen aika kai se nainen pari tuntia osaa ittekseenkin olla

ja ikä oli???

siis mies saa tehä mitä vaan ja naisen täytyy vaan suostua? anteeksi nyt mutta minun ei tarvitse MINUN OMASSA KODISSANI tuntea oloani ikäväksi MINUN lapseni syntymäpäivänä.

Miten ihmeessä sitä nyt niin vaivautuneeksi voi olonsa tuntea jos kaikki muut paitsi yks on tuttuja, paitsi jos se on jotenkin sulta pois, ettet oo niin huomion keskipisteenä tai sitten oot vaan mustasukkanen siitä veljestä..

ja sinä oot se, joka tulee jonkin ajan päästä tänne valittamaan kun ei välit miehen veljen vaimoon oo kunnossa. Voi elämä...
Kyllä minä loukkaantuisin, jos en saisi tutustua mahdollisen tulevan mieheni sukuun (ts. kiellettäisiin tulemasta)

siis mies saa tehä mitä vaan ja naisen täytyy vaan suostua? anteeksi nyt mutta minun ei tarvitse MINUN OMASSA KODISSANI tuntea oloani ikäväksi MINUN lapseni syntymäpäivänä.

Öh... olisko kuitenkin TEIDÄN yhteinen lapsi, ja TEIDÄN yhteinen koti. En yhtään ihmettele jos miehesi ei halua osallistua suunnitelmiin, kun taidan tehdä kuitenkin mielesi mukaan sanoi hän mitä hyvänsä. ...ja sit joku vielä ihmettelee nykyisiä avioerotilastoja kun tällasia kana-aivoja löytyy...

Kuin muutkin tässä ketjussa. Etkö tee tästä nyt ihan liian suuren numeron? Olet koko päivän siitä kiusaantunut, jos sinulle entuudestaan vieras ihminen tulee pariksi tunniksi muiden tuttujen mukana - lapsesi kummisedän tärkein ihminen? Oletko sosiaalisesti hyvin rajoittunut, vai miten tästä näin ison jutun kehität?

joo ei tarvii ei, mutta miksi se tyttöystävä tekee sun olon niin ikäväksi?!?

se on näköjään vaikea tajuta tällä palstalla että joillekkin ihmisille ei ole ihan sama onko joku täysin vieras paikalla

Luonnollisestikaan se ei ole sama, mutta onko se välttämättä noin iso asia? Ihan perheen kesken ette ole kuitenkaan, vaikka kuinka läheisiä nämä miehesi sukulaiset ym olisivatkin muuten. Mutta sitä ei tässä taida moni ymmärtää, miksi oletat tämän tekevän olosi ikäväksi, ties vaikka kuinka mukava uusi ystävä tästä olisi sinulle tarjolla - olette sentään veljesten puolisot, joten useimmat olisivat innolla tutustumassa? Milloin olisit valmis häneen sitten tutustumaan, eikö tuo olisi hyvä tilaisuus?

Alkuperäinen kirjoittaja emppu:

Öh... olisko kuitenkin TEIDÄN yhteinen lapsi, ja TEIDÄN yhteinen koti. En yhtään ihmettele jos miehesi ei halua osallistua suunnitelmiin, kun taidan tehdä kuitenkin mielesi mukaan sanoi hän mitä hyvänsä. ...ja sit joku vielä ihmettelee nykyisiä avioerotilastoja kun tällasia kana-aivoja löytyy...

no musta toi on siinä mielessä ymmärrettävää, että jos on yrittänyt aiheesta puhua moneen otteseen, eikä toinen ota mitään kantaa. eli jos juttu on kertaalleen jo sovittu, niin musta viime tingassa tyhmä alkaa ehdottelemaan muutoksia.

tulee kuva, että ap taitaa olla sellainen tyyppi, jolle on tärkeä suunnitella jutut hyvissä ajoin, ja pitäytyä suunnitelmassa. kokee ehkä itsensä epävarmaksi, jos ei tunne tilannetta/ihmisiä. hyvä olis opetella ottamaan vähän rennommin, jos näin on.

Yhteistyössä