On se hitto kumma kun lääkäri ei osaa sanoa juuta eikä jata:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selkävamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

selkävamma

Vieras
Mulla on kaks pullistumaa tuolla alaselässä ja ne ois leikattu ellei olis tullut tämä
yllätysraskaus.
Nyt kuitenkin olen miettinyt että voiko ne synnytyksessä pullahtaa ja pelkään jos
halvaannun:(
Neuvolalääkäri ei osaa sanoa siihen mitään ja nyt mietinkin että mitä kautta mä selvittäisin tämä homman.
En halua ottaa mitään riskejä kun muutenkin selkä on niin huonossa kunnossa.
Onko jollekkin tehty sektiota selän pullistumien takia?

Arvelen, ettei lääkäri osaa ennustaa ja siksi ei voi sanoa mitään. Olisi väärin, jos hän rauhoittelisi, ettei ole mitään riskiä, jos riski (vähäinenkin) on olemassa.

yleensähän ne pullistumat ovat lannerangassa, jossa halvaantumisen vaaraa ei ole. Itse selkäydin on ylempänä. Ehkä synnytyksessä pullistumat voivat hetkellisesti ärsyttää enemmän esim iskiashermoa, mutta kyllä se siitä ohi menee. Tai jos ei mene, niin sitten leikkavat synnytyksen jälkeen.

Jos lääkäri ei tiedä varmaa vastausta, ei hän sellaista voi antaa. Voisi joutua vastuuseen. Missä vaiheessa raskaus on? Onko synnytystapa-arvio tehty? Sillon sitä päätetään.

ei lääkäri tuohon uskaltane varmaa vastausta antaa. enkä ole kuullut, että kenellekään olis sektiota pullistumien takia tehty. otappa yhteyttä paikkaan, jossa synnytät ja pyydä päästä poliklinikka käynnille juttelemaan asiasta

[QUOTE="Vieras";29154613]Arvelen, ettei lääkäri osaa ennustaa ja siksi ei voi sanoa mitään. Olisi väärin, jos hän rauhoittelisi, ettei ole mitään riskiä, jos riski (vähäinenkin) on olemassa.[/QUOTE]

Juu - jaa. Lääkäri ei sano mitään koska välttelee vastuuta. Kyllä tuohon pitäisi ottaa selvä kanta että miten synnytys on nyt turvallista hoitaa.

pullistuman seuraava vaihe on repeämä. Eli ei siis pullistu enempää kun tiettyy pisteeseen. Kyllä mulle ainakin fysioterapeutti on sanonut että esim. nostot väärässä asennossa voisi pullistuman repästä. Mutta synnytys, vaikea sanoa? Kannattaa koittaa saada fysiatrin tai vastaavan konsultaatio.

Mulla kuvattiin selkä pari kk ennen la:ta nimenomaan sen vuoksi, että jos olisi ollut pullistuma, olisi lääkäri luultavimmin päätynyt sectioon. Toki on varmasti yksilöllistä ja pullistuman sijainti vaikuttanee. Mutta mullapäätlstä eilisi tehnyt kirurgi vaan nimenomaan synnytyslääkäri, joten sinuna kääntyisin hänen puoleen. (Vai oliko neuvolassa nimenomaan synnytyslääkäri?).

Yhteistyössä