on se hirvittävän kiva kun tuo tiedotus koulusta kotiin toimii niin hyvin, murinaa..

Mä en ylipäätään tajua, että koulun pitää moisesta vanhemmille erikseen oikein ilmoittaa. Kun omankin järjen pitäisi sanoa, että nyt on talvi ja mahdollisuus hiihtoon ja luisteluun.

Avuttomaksi on meininki mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä en ylipäätään tajua, että koulun pitää moisesta vanhemmille erikseen oikein ilmoittaa. Kun omankin järjen pitäisi sanoa, että nyt on talvi ja mahdollisuus hiihtoon ja luisteluun.

Avuttomaksi on meininki mennyt.

Niin ja kun ei ne opettajat ole ennustajia, viime viikolla oli 30astetta, ei voi viime viikolla informoida kun ei tiedä jatkuuko 30asteen pakkaset. Jos ne olis jatkunut ja opettaja olis vieny ladulle niin ai että mikä marina olis noussu. Ihan loogista sinänsä että ilmoitus tuli nyt vasta. Säät kun on mitä on.

Mä olen todella täpinöissäni lasteni puolesta. Kuopuksen (esi)koulu on urheilupuiston vieressä ja urheilevat paljon. Huomenna heillä alkaa luistelu, luistelua opettaa slovakialainen ope, varmaan ihan kunnon valmentaja. Esikoisen koulun vieressä on monta urheilukenttää, mm. suurikokoinen valaistu kenttä, joka jäädytetään talvisin. On monen sadan ihmisen katsomokin siellä.

Olin onnessani jo siitä, että tarhan pihalle jäädytettiin luistelurata. Enempi harjoitusta lapsille, näin minä ajattelen. Eilen olimme hiihtämässä, sama homma saa jatkua koulussa. On se talvi vaan ihanaa aikaa!

Sama juttu oli muuten meillä syksyllä, tosin kyse oli sillon luistelusta. Ilmoitus tuli, että luistelua on huomenna (koulu oli saanut jäähallivuoroja), eivätkä entiset luistimet pojalle sopineet, niin kauppaanhan se oli kaikessa kiireessä sitten lähdettävä.

Eikä siinä vaiheessa vuotta vielä osannut odottaakaan, että luistelu olisi liikuntatuntien ohjelmana.

[/quote]

Jäähalliin onnistuu kyllä kengilläkin meno, täällä ainakin. Itsekin menen kengillä kun en raskaanaollessa uskalla luistella kaatumisvaaran takia. Ja meillä on 2 luistelevaa ja 2 opettelevaa. Lisäksi täällä on tuolit apuna luistelemaan opetteleville.

[/quote]

Epäilen kyllä suuresti tuota kengillä menoa jäähalliin. Täällä ainakin on laput kaukalon reunalla että vain luistimilla jäälle...

Yhteistyössä