On päiviä jolloin tenttiin lukemisesta ei tule yhtään mitään,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
nytkin tuo tenttikirja möllöttää tuossa vieressä avonaisena mut ei... ei sit millään luonnistu tuo lukeminen, pesin uuninkin ja hankasin kaakelisaumat puhtaaksi, sit jämähdin koneelle.. sen sijaan et olisin lukenut.. olis viel 80 sivua luettavaa.. Plääh.

Mä tiedän tunteen. :snotty: Ja vaikka kuinka lukis niin mitään ei tunnu jäävän päähän. Mulla on nyt ainakin viime päivinä ollut pää kipiä niska- ja hartiajumituksen takia ja tuntuu, että koko pää on jumis.

Menee vissiin taas yölukemisiksi. Välillä tuppaa olemaan tuota samaa tunnetta, et mitään ei jää päähän. Hidaskin olen lukemaan, katsoin kellosta niin luin 25 sivua tunnissa.

Minä myös tiedän tunteen. Kansiot otettu esille ja ei vaan saa aikaiseksi avata ja alkaa lukea. Kauanko yleensä luette per päivä tai/ja per tentti? Riippuu tietysti tentin laajuudesta ja mitä ja missä opiskelee. Meitsi yliopistossa ja lääkkeiden valmistamiseen liittyvä tentti seuraavana.

Mulle kävi tänään juuri niin. Istuin koneen äärellä ja palstailin KOKO päivän. Huomenna heti aamulla hirveä tsemppi päälle, eikö?! Mäkin muuten luen hitaasti, mutta tehokkaasti - ei tarvi kuin kerran lukea, niin jää päähän. Tärkeämpää on siis laatu, ei määrä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tenttiin lukija:
Minä myös tiedän tunteen. Kansiot otettu esille ja ei vaan saa aikaiseksi avata ja alkaa lukea. Kauanko yleensä luette per päivä tai/ja per tentti? Riippuu tietysti tentin laajuudesta ja mitä ja missä opiskelee. Meitsi yliopistossa ja lääkkeiden valmistamiseen liittyvä tentti seuraavana.

Mulla oli viimeks neljän englanninkielisen kirjan kirjatentti, johon luin about viikko / kirja. Yhden kirjan pituus oli n. 350 sivua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Menee vissiin taas yölukemisiksi. Välillä tuppaa olemaan tuota samaa tunnetta, et mitään ei jää päähän. Hidaskin olen lukemaan, katsoin kellosta niin luin 25 sivua tunnissa.

Mä en pahemmin pysty yöllä lukemaan koska mä olen sitten niin väsynyt, että on aivan sama luenko vai en. Sitten ei ainakaan ole mitään tajua siitä mitä lukee.

Alkuperäinen kirjoittaja liisa:

Mulla oli viimeks neljän englanninkielisen kirjan kirjatentti, johon luin about viikko / kirja. Yhden kirjan pituus oli n. 350 sivua.

Onneksi mä en ole yliopistos, mulle riittää vallan mainiosti toinen aste tai amk.

Ens viikon torstaina on mielenterveystyön koe ja sen opettajan kokeet on vaikeita. Pitääs jo nyt hyvis ajoon ruveta lukemaan.

No mulle käy usein niin, et 1-2 päivässä luen kirjan ja hyvässä lykyssä kerkiän kertaamaan. Ideaalitilanne olis et sais luettua kirjan pidemmässä ajassa ja parikin kertaa. Organisointikyky ei oo mun vahvuuksia :D Tenttikirjat on 250-600 sivun väliltä. Tällä kertaa luettavana on 300 sivua, joten ei mitenkään ylitsepääsemätön urakka.. jos sais sen rullaamaan. Yleensä teen vielä niin et katon kellosta ajan ja luen tunnin ja sit katon montako sivua tunnissa tuli luettua.. sit projektin päätteeksi vertailen lukuaikaa :D Pientä itsensä kanssa kilpailua ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en pahemmin pysty yöllä lukemaan koska mä olen sitten niin väsynyt, että on aivan sama luenko vai en. Sitten ei ainakaan ole mitään tajua siitä mitä lukee.

Mulla tuota yölukemista auttaa ns. lehtimiessyndrooma eli olen illan- tai paremmin yönvirkku :D Usein kyl sit käy niin, että itse koetilanteessa alkaa iskemään se väsy. Meillä tentit alkaa aina klo 15 ja jatkuu klo 18.

Mä en kertakaikkiaan pysty lukemaan kuin aikavälillä 8-16, mutta sen käytänkin todella tehokkaasti. Mulla laskee energiat lähelle nollaa heti, kun kello lyö 16. Se on uskomatonta.

Alkuperäinen kirjoittaja liisa:
Mä en kertakaikkiaan pysty lukemaan kuin aikavälillä 8-16, mutta sen käytänkin todella tehokkaasti. Mulla laskee energiat lähelle nollaa heti, kun kello lyö 16. Se on uskomatonta.

Mulla taas on ihan toisinpäin :D Mikä on kyl huono juttu, koska maailma kuitenkin pyörii pääasiassa 8-16 välillä.

Mä en pysty keskittymään yhteen asiaan kerrallaan, ellei kyseinen asia ole ylitsepursuvan kiinnostava. Onneksi olen löytänyt kuntosalin uudelleen. Tenttikirja naaman eteen ja sitten sen kuin vain stepperillä tai ylämäkimatolla kuntoilemaan. Ei tule niitä houkutuksia alkaa järjestää DVD-kokoelma aakkosjärjestykseen lukemisen sijaan.

Yhteistyössä