On niin paha olla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä nää kaksi edellistä vastausta kuulostaa siltä, että ette tiedä, mistä masennuksessa on kyse tai miten sitä hoidetaan. Ei ole tarkoitus alkaa mitään pillereitä popsimaan - nehän ei varmaankaan auta jos on kyse näinkin toimintakykyisestä ihmisestä kuten ap on. Teitkö "Surullinen" sen testin? Ei masennukseen liity välttämättä väsymys. Tuo ulkopuolisuuden tunne, suru? ja univaikeudet...ne on kaikki masennuksen "oireita".

aina täytyy vaan riskeerata ja laskea muurin reunaa, antaa mahdollisuus.. vaikka joutuisikin pettymään uudelleen ja uudelleen ja keräilemään voimanrippeitä taas yksinäisyydessään seuraavaa uskallusta varten :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen Viinirypäle;24060462:
Tässä nää kaksi edellistä vastausta kuulostaa siltä, että ette tiedä, mistä masennuksessa on kyse tai miten sitä hoidetaan. Ei ole tarkoitus alkaa mitään pillereitä popsimaan - nehän ei varmaankaan auta jos on kyse näinkin toimintakykyisestä ihmisestä kuten ap on. Teitkö "Surullinen" sen testin? Ei masennukseen liity välttämättä väsymys. Tuo ulkopuolisuuden tunne, suru? ja univaikeudet...ne on kaikki masennuksen "oireita".

Niin niihin voisi auttaa pitkäkestoinen yksilöterapia! Itselläni ei siitä kokemusta mutta on ryhmäterapiasta ja siellä ei välttämättä pääse ulkopuolisuudentunteesta eroon.

En käynyt tekemässä testiä.

Sen sijaan että haluaisin hoitaa "oireita" Haluaisin selvittää mikä minussa on vialla.. vai onko mikään. Vai onko tämä jokin vaihe. Ikäkriisi?

Joku mainitsi jotain itsensä tappamiseen liittyen tuolle jossain vaiheessa, enkä aluksi edes ajatellut kommentoida siihen, mutta haluan selventää etten ole missään vaiheessa edes HARKINNUT mitään itseni vahingoittamista vaikka sisällä kuohuukin ja on pahaolla.
Itsemurha on itsekäs teko, eikä ratkaise mitään.
Arvostan elämää. Kaikesta huolimatta.

"Milloin viimeksi toit itsellesi kukan

milloin viimeksi teit itsellesi juhlat

milloin viimeksi annoit itsellesi lahjan

milloin viimeksi?

Vai oletko sinä sellainen ettei sinusta väliä

vai oletko sinä sellainen ettei sinua kannata ajatella

vai oletko sinä sellainen ettei sinua kannata rakastaa

oletko sinä?

osaatko sanoa itsellesi lämpimästi hyvää huomenta

osaatko olla huomaavainen itseäsi kohtaan

osaatko tunnustaa että olet itse oma ainoa ystäväsi

osaatko?"

-Markku Lahtela-

tätä olen lainannut useamman kerran. Sieltä linnastaan kannattaa pyrkiä ulos, murtaa niitä muureja vaikka tiili tiileltä. ( tai mistä lienetkään ne muurannut, kivusta ja kyynelistä, kovettanut ne ympärillesi) Uskaltaa tiputtaa niitä irti seinästä ja päästä aukoista valoa sisään ja ulos.
Ja olla itselleen armollinen, antaa luvan olla väsynyt, keskeneräinen ja heikko. Kaikkea ei tarvitse kantaa harteillaan.

Miksi et tehnyt testiä? Oisko se liian rajua jos sulle tuliski paljon pisteitä? Miten voit hoitaa oireita kun koet noin kuten nyt itse kuvaat? ...sun on vaikea itse nähdä tossa tilanteessa. Eikö oliskin fiksumpaa, että sulla olis peili, joka palauttaisi sulle ajatuksiasi ja tunteitasi että pääsisit elämästäsi hyvälle...kuuntelisi koko sinun elämäntarinasi.

Ihan totta! Ajattelin ihan samaa - että osaisitko kuitenkaan vastata rehellisesti...mitä jos tekisit sen kuitenkin - ihan vain itseäsi varten...tekisit sen vaikka pahimmilla mahdollisilla fiiliksillä jotka sulla on...ja sitten vaikka niillä fiiliksillä jotka sulla on nyt ollu kuluneen kahden viikon aikana...tai parhaat mahdolliset fiilikset - saisit vähän ehkä vertailtua? Se on totta, että siinä voi valehdella itselleen, mutta siinähän ei ole mitään järkeä.

Niin. Eihän itselleen valehtelussa mitään järkeä olekkaan. Mutta ei ole tässäkään mitä minä ylläpidän tällähetkellä.
Pidän itseäni keskivertoa ihmistä tyhmempänä, joten se, ettei testissä olisi rehellinen, ei olisi mitenkään yllättävää minulta. Ehkä minulla on vielä muuri itseni sisällä, tai en osaa katsoa itseäni rehellisesti.
Ehkä jokupäivä sen testin teen, mielenkiinnosta. Kiitos sen vinkkaamisesta.
Vaikutat hyvin järkevältä persoonalta.

[QUOTE="Surullinen";24060597]Niin. Eihän itselleen valehtelussa mitään järkeä olekkaan. Mutta ei ole tässäkään mitä minä ylläpidän tällähetkellä.
Pidän itseäni keskivertoa ihmistä tyhmempänä, joten se, ettei testissä olisi rehellinen, ei olisi mitenkään yllättävää minulta. Ehkä minulla on vielä muuri itseni sisällä, tai en osaa katsoa itseäni rehellisesti.
Ehkä jokupäivä sen testin teen, mielenkiinnosta. Kiitos sen vinkkaamisesta.
Vaikutat hyvin järkevältä persoonalta.[/QUOTE]

:heart::hug: Rakkautta sulle sois. Sellaista rakkautta, että sulaisit sen syleilyssä, että tietäisit siinä, miten tärkeä ja ainutlaatuinen ihminen sie olet. Ainoa laatuasi - ja upea SINÄ! Kun saisit rakkautta ja hyväksyntää...sellaista peiliä oppisit näkemään itsesi arvokkaana, armahtaisit. Olet tosi ankara itseäsi kohtaan. Toinen "vinkki" mitä suosittelen on tunnelukkotesti. Sekin löytyy netistä. :) Toivottavasti voit paremmin ja elämäsi alkaa maistua ihanasti...taidat olla nyt tiesi alussa jotenkin...näet jo jotain, mutta et uskalla vielä edetä.

Kiitos kauniista sanoistasi.
Paljon olen rakkautta saanutkin elämässäni,
nuo sanat lämmitti silti todella paljon.
Olen ajatellutkin niin että se hetki, kun joskus oikeasti tajuaa mitä on, miksi on tullut ja mitä tietä kulkenut, mitä saavuttanut, ja mitä on voittanut... se tulee vielä. Uskoisin että sitten kun olen 80-vuotta ja vedän viimeisen henkäyksen.
Toivottavasti siihen on kulkenut hyvää tietä, kuopista, sateesta ja myrskystä huolimatta.
ja osaa olla onnellinen, koska ilman niitä ei olisi huomannut niitä aurinkoisia ja lämpimiä vaiheita matkassa.
Minusta tuntuu että tänä yönä nukun poikkeuksellisen hyvin.
Kiitos.

Yhteistyössä