On niin paha olla, en tunne enää äitiäni :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut

Vieras
Ei meillä ikinä ole olleet ihan normaalit välit, mutta mun mielestä meillä oli asiat ihan ok jo jossain kohtaa. Mutta nyt viimeiset vuodet asiat on menneet koko ajan pahempaan. Mun äidistä on tullut ihan outo, enkä mä tunne sitä enää. Se on vain ja ainoastaan rahan perässä, mikään muu sitä ei kiinnosta. Ei edes sen omat lapset. Meiltäkin se yrittää lypsää jokaisen pennin jonka irti saa, ja jollei saa niin sitten se haukkuu, uhkailee ja raivoaa. :(

Nyttenkin se on tulossa tänne (asun äitini nimissä olevassa talossa) tekemään "keittiöremonttia". Kävi kuitenkin ilmi, että todellisuudessa hän vain vie keittiöstä arvokkaat kaapistot ja laitattaa tilalle jotkut ilmaiseksi saadut käytetyt kaapistot. Siinä keittiöremontti. Ei mitään muuta. Eipä siinä muuten niin väliä mulle oiskaan, mutta tuo keittiö on aikanaan laitettu niin, että kaapistot ovat olennainen osa sisustusta. Siis seinät maalattu ja laitettu niitten mukaisesti. Nyt kun ne lähtee, niin pitäisi laittaa seinätkin uusiksi. Ja lattiat. Mutta ei. Sen ainoa syy tähän "remonttiin" on vain ja ainoastaan raha. Se on jo myynyt nuo kaapistot jollekin.

:(

Mulla on niin kurja olo, ettei mitkään sanat riitä tätä kuvaamaan. Paha olla.
Ja siis tää on vaan yksi pisara tässä meressä, en itke sen takia että keittiöni pilataan, vaan siksi että äidilleni tärkeintä on raha. Ei mikään muu. En minä, ei sisareni, ei lapsenlapsensa. Raha, raha, raha.

Enpä todellakaan asu ilmaiseksi, maksan tästä ihan täyden hinnan. Mutta alunperin sovitun "vuokran" lisäksi pikkuhiljaa on ilmaantunut kaikkia muitakin kuluja, jotka minun pitää maksaa.. kohta mun on muutettava muutenkin tästä pois, sillä mun tulot ei yksinkertaisesti riitä tähän. Äitini keksii ihan millaisia verukkeita vain, jotta saa lypsettyä multa lisää rahaa. Ei sitä kiinnosta yhtään, onko mulla tai lapsilla rahaa ruokaan ,vaatteisiin tai työmatkoihin jne.

Äitisi on aikuinen ihminen, kuten sinäkin. Hän voi ja saa olla sellainen kuin haluaa.
Ala sinäkin elämään aikuisen ihmisen riippumatonta elämää ja muuta omillesi.

Hyvä ilmaisu tuo, että asut äitisi nimissä olevassa talossa. Äitisi siis omistaa talon. Taustalla tuntuu olevan ajatus mahdollisesta tulossa olevasta perinnöstä.
No äidilläsi on oikeus, vaikka myydä talo ja humputella rahat nuoren rakastajansa kanssa.

minunkin äitini on muuttunut samanlaiseksi; joka sukulaisen synttärilahjoihin on esim. osallistuttava oli sitä ihmistä sitten nähny viimeksi vaikka 10 vuotta sitten. aina muistuttaa et nyt oot sen ja sen verran velkaa tästä ja tästä lahjasta ja sitten vielä siitä...

nyt tein päätöksen etten enää edes vaivaudu soittamaan, soittakoon itse asiansa ja ruinaamisensa. ei ole soitellut kyllä hänkään...

olkoon

Mun äiti on paljastanut oman ahneutensa perinnönjaossa. Äitini on nyysinyt vaarini kuolinpesäsätä yhtä sun toista. Ja pimittää näitä sisaruksiltaan. Mistään hirveän huikeista summista ei ole kyse.
Nyt äitini on keksinyt, että minultakin voi kinuta kaikenlaista. Esimerkiksi ulkoilupukua joululahjaksi.
Ja äiti käy ihan normaalisti töissä ja saa ok palkkaa. Itse olen hoitovapaalla.

"Täysi vuokra" omakotitalosta - mitähän se mahtaa olla ja mitä se sisältää.

Kannatan lämpimästi ehdotusta, että muutat siivosti muualle ja et ole missään taloudellisissa suhteissa äitiisi. Nimittäin voisi olla että äitisi tarina täällä olisikin ihan toisenlainen, hänen kannaltaan. Aloitus voisi olla esim. "Täysi-ikäinen lapseni ei tajua tilannettani vaan asuu omistamassani talossa puoli-ilmaiseksi, enkä voi siis realisoida omaisuuttani niin kuin haluaisin."

Mistä perinnöstä? Ai että minä "vaanin" perintöä äidiltäni ja mua ottaa päähän se, että se myy kaiken minkä irti saa? No huhhuh.

Mulle ihan sama vaikka se myy noi kalliit kaapistot, MUTTA ois se nyt kiva että keittiö ois senkin jälkeen ok:n näköinen eikä niin että seinät on yhtä väriä ja kaapistot toista väriä. Saati kun ilmeisesti sitten kaikkia kaapistoja ei edes ole saanut myytyä, joten vaihtaa vain osan. Tiskipöydän seinustalla olevat siis jää. Eli mun keittiö on tuon vaihdon jälkeen täysin eriparia kaiken mahdollisen kanssa. SE mua harmittaa.

Ja tuo keittiöasia oli vain yksi murto-osa. Muuten se PUMMII MULTA rahaa. Miten hemmetissä se voi vaikuttaa johonkin perintöön? Mä en tule saamaan keneltäkään yhtään mitään perinnöksi, joten tässä ei nyt todellakaan ole mistään semmoisesta kyse. Kyse on siitä, että mun äitini pummii multa rahaa, VAIKKA samanaikaisesti tienaa itse varmaan tuplasti sen minkä mä. Eli ei ole todellakaan sillä ihmisellä rahasta pulaa. Se on muuttunut vain ahneeksi, ja musta tuntuu kamalalta että mäkin olen sille vain ja ainoastaan raha-automaatti. En lapsi, en tytär, en edes ihminen. Puhumattakaan että se ikinä ois lapsenlapsistaan välittänyt. Nykyään ei enää sitäkään vähää. Ainoa, mikä sille ihmiselle on tärkeää, on raha.

Etkö ymmärrä, että sinä mahdollistat kaiken tuon? Jos asuisit muualla ja ET antaisi rahaa, niin mitään ongelmaa ei olisi (muuta kuin huonot välit, jotka ovat olleet huonot ennenkin). Hankalista vanhemmista kuuluu irtautua, eikä jäädä itkemään. Siksi asunto on sinulle varmaan vuokrattu, että sinusta olisi jotakin hyötyä.

• Tykkää
Reactions: IhanaaMahtavaa
miksi roikut äitisi vaikutuspiirissä? älä pidä yhteyttä. katkaise napanuora.

jestas, jos äitisi on työssäkäyvä ihminen, niin kyllä hän pärjää. ja jos ei pärjää, on aika hänenkin opetella elämistä omilla tuloillaan ja välistä voisi vilkaista peiliin.

sun on nyt vaan oltava itsekäs ja ajateltava omaa jaksamistasi :hug:

jotkut äidit eivät vaan ole syntyneet äideiksi. mä tiedän tämän omakohtaisesti!

Ei ole totta, että et tunne enää äitiäsi. Samanlainen hän on varmaan ennenkin ollut ja nyt vaan pahentunut. Toisille käy vanhetessa niin. Eivät jaksa enää esittää.

Voisko äitisi olla peliriippuvainen? Kuulostaa kosvasti siltä nuo "oireet".
Juurkin tuo että kun peliriippuvuus pahenee asteittain ja rahat alkaa loppumaan, aletaan rahaa haalia keinolla millä hyvänsä. Tai toinen vaihtoehto että voisiko äitisi olla tietämättäsi muuten vaan rahavaikeuksissa? Yleensä siihen on aina joku syy jos ihminen alkaa hamstrata rahaa realisoimalla omaisuuttaan.

Mulla on omia tavaroita omassa kotitalossa minkä omistan sisaruksieni kanssa (tila) ja yllättäen nämä iittalat ym arvokkaat on sitten vuosien saatossa muuttunu äiti omaisuudeksi mihin en saa enää edes katsoa. Tuntuu että turvaa haetaan materiaalista ja raha on noussut tärkeäksi elementiksi. Vuokraa vanhemmat eivät maksa, kulut kylläkin ja nyt nekin tahdotaan maksattaa meille lapsille (sähköt,maakaasut yms.) JOKA tapauksessa suosittelen muuttoa pois jos et jaksa äitisi meininkiä, silloin päätösvalta asioista siirtyy sulle ja äitisi voi tehdä asunnolleen mitä haluaa. Koita jaksaa! ei ne vanhemmat ole helppoja muillakaan

Tuo "äitisi nimissä oleva talo" on äitisi, joten muuta ihmeessä pois sieltä. On aika katkaista napanuora. Äitisi saa uuden vuokralaisen, ja uudet kaapistot.

Jos teillä on virallinen vuokrasopimus, jossa on mainittu vuokran hinta, niin miten voi tulla muita "ihmekuluja"? Omakotitalossa käyttövesi ja sähkö on kallista, mahdollinen maanvuokra ja kiinteistöverokin maksaa.