On niiiin väärin (nimen keksimisen vaikeudesta)

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Oon vuosikausia "tienny", et jos saan tyttären, sen nimeksi tulee se ja se ja tokan se ja se ja kolmannen se ja se jne. Samoin pojille.

Mutta nyt kun pitäs tolle pikkuapinalle keksiä nimeä, mun aivot lyö tyhjää. Mikään aikaisemmista ei oikeestaan enää nappase eikä mikään nimi tunnu "voi että ihanalta". :xmas:

Etunimi on päätetty, joskaan sekään ei nyt enää ihan niin kiehdo, mut paras se on keksityistä. Mutta hitto vie noita toisia nimiä... |O :xmas:

Jos saisin pojan niin nimen keksiminen tuntuisi ihan mahdottomalta tehtävältä, tyttölapselle keksikin nopeastikin nimen mutta poikien nimistä ei mikään tunnu sopivalta vaan kaikki ihan laimelta...

mä en kans ole yhtään samallainen nimikone nyt kuin ennen.. mut onhan sitä aikaa. (mitä noin kuukausiko se oli) vauvan syntymän jälkeen se oli vika mahku palauttaa ne maistraatin paprut?

mäki pähkään nimiä tässä... tyttöjen nimiä on noin miljoonan kieppeillä mistä valita, mut poikien nimiä kaks. niihin pitäs vielä kehittää toiset nimet ja mahuttaa se "skywalker" sinne jonon hännille. ja sitte vielä päättää kumpi sukunimi sille laitetaan :headwall:

ai niin mut palstalaiset päätti jo. mähä en saa laittaa suomenkielistä sukunimeä ulkomaalasen nimen kanssa....

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mäki pähkään nimiä tässä... tyttöjen nimiä on noin miljoonan kieppeillä mistä valita, mut poikien nimiä kaks. niihin pitäs vielä kehittää toiset nimet ja mahuttaa se "skywalker" sinne jonon hännille. ja sitte vielä päättää kumpi sukunimi sille laitetaan :headwall:

ai niin mut palstalaiset päätti jo. mähä en saa laittaa suomenkielistä sukunimeä ulkomaalasen nimen kanssa....

Palsta auttaa katsos aina. :laugh:

Mä tahtoisin tuolle sukunimeksi meidän molempien nimet. En käsitä, miks se saa tällä hetkellä kulkea mun yhdistelmäsukunimellä, mut ei saa jäädä siksi.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mä en kans ole yhtään samallainen nimikone nyt kuin ennen.. mut onhan sitä aikaa. (mitä noin kuukausiko se oli) vauvan syntymän jälkeen se oli vika mahku palauttaa ne maistraatin paprut?

Oikeesti? Oliko se kuukausi? ...tässähän tulee kiire... :o Kääk...

Eikö nimi tarvi ilmottaa vasta viimestään 2kk vauvan syntymästä?

Palsta auttaa katsos aina. :laugh:

Mä tahtoisin tuolle sukunimeksi meidän molempien nimet. En käsitä, miks se saa tällä hetkellä kulkea mun yhdistelmäsukunimellä, mut ei saa jäädä siksi.. :xmas:

mäki ajattelin että jos laittas molempien nimet.... mutta joo... tulis hiukka pitkä. meku ei olla mikään kuusi ja oja, tai saari ja pelto :D
(tai valkonen ja kippo. )

meillä nyt ku saatiin lupaus että poika on tulossa niin vaihtoehtoina on Emil ja Aaron. ite tykkään tuosta Aaronista enemmän, mutta (koska ei oo tulossa kaksosia jotka vois olla Aaron ja Eeron ) mä oon koittanu suomeks käyttää tuota nimeä lauseissa niin ei oo aina toiminu... mut siihenki kai tottuu. ruotsiks toimii paremmin ku hyvin :)
toiseks nimeks haluisin Jan Wilhelm mut saa nähä miten sen käy.

tyttönimiä joita listassa oli on Aino Reina Sofia (reina tarkottaa kuningatarta, ja reina sofia on tenellä olevan lentokentän nimi :D )
Emeline (paras! )
Erin
mitähän niitä kaikkee nyt olikaan...

Pöh, Osattomien planeetalla kaikilla oli vain yksi nimi, ei edes sukunimeä. Aina kun edellinen nimen kantaja kuoli, nimi vapautui syntyville lapsille. Shevek sai kerran turpiinsa Shevetiltä, koska heidän nimensä muistuttivat niin paljon toisiaan ja sekaannuksia syntyi.

meillä nyt ku saatiin lupaus että poika on tulossa niin vaihtoehtoina on Emil ja Aaron. ite tykkään tuosta Aaronista enemmän, mutta (koska ei oo tulossa kaksosia jotka vois olla Aaron ja Eeron ) mä oon koittanu suomeks käyttää tuota nimeä lauseissa niin ei oo aina toiminu... mut siihenki kai tottuu. ruotsiks toimii paremmin ku hyvin :)

tyttönimiä joita listassa oli on Aino Reina Sofia (reina tarkottaa kuningatarta, ja reina sofia on tenellä olevan lentokentän nimi :D )
Emeline (paras! )
Erin

Tuo Emeline on kyllä oikeestaan aika hauska. ...mutta kuinkaha se taipuis suomalaisten suussa... vaikka ei sillä kai niin väliä, jos ois kolmas nimi. :D Kilpailisiko se jopa tuon Emilian kanssa... B)

Emeline (paras! )
Erin

Tuo Emeline on kyllä oikeestaan aika hauska. ...mutta kuinkaha se taipuis suomalaisten suussa... vaikka ei sillä kai niin väliä, jos ois kolmas nimi. :D Kilpailisiko se jopa tuon Emilian kanssa... B)

joo siks mä en kauheesti laskenukkaan sen varaan.sehä äännetään "emeliin" niin esim. "mä lähen nyt emeliinin kanssa ulos" kuullostaa aika hörhöltä. :D vai sanottaisko sillon et "emeliinan"...
mut ruotsiks passas ku nenä päähän. mun on kait pakko alkaa ruotsinkieliseks :D

toisena nimenähän tuo toimis tosi hyvin. esim. Aino Emeline

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Aino Gasoline kuulostaisi kyllä kauniimmalta.

Eli luemme innoissamme joka viikonloppu kasteilmoituksia ja odotamme tyttäresi Aino Gasolinen kasteilmoitusta? :xmas:

Höh pöh, kai se täytyy antaa tuolle ne kolme nimeä, jotka ei nyt ihan nappaa, mut käyvät yhteen ja ovat sinänsä ihan hyviä. Siis nimiä. =) Epäreilua. Kun vihdoin saa tyttären, tarvii "tyytyä" johonkin. ...toivottavasti en keksi hyvää nimeä just sen jälkeen, kun noi on ilmotettu. :saint:

Mulla ois kyllä, mutta miehelle ei kelpaa =) No, ei oo niin monia lapsia tulossakaan, etteikö keksittäis nimiä niille, joita toivottavasti saadaan =)

Hmm, oisko Ainon perään suomalainen nimi kuitenkin? Jos sukunimi on suomalainen. Mun mielestä on vähän hassun tyylisiä Mickey Heikkinen tms x)

Mitä jos otat kalenterin käteen, ja laitat ylös ne, mitkä on sun mielestä kivoja. Sit tesmaat miten ne sointuu Ainon kanssa.

Yhteistyössä