On niiiiin epäreilua, että toiset on luonnostaan hoikkia ja hyväkroppasia!!!! PERKELE!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pläski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pläski"

Vieras
Oltiin tossa kesälomalla viikko kaveripariskunnan kanssa mökillä.
Se mies on ihan "riuku" ja se nainen kokoo 36.

Oikeesti tää nainen saatto syödä yhden päivän aikana 6 lihapiirakkaa täytteineen, kaksi isoa satsia itse grillattua ruokaa, sipsejä ja juoda limua ja siideriä tosta vaan.

Mä saatoin syödä ehkä sen yhden lihapiirakan, pienen lautasellisen ruokaa (kun olin oikeesti ihan täys!) ja muutaman sipsin. Limua en juo ollenkaan, eli join vettä litratolkulla ja toki myös muutamia siidereitä.

Tää toistu joka päivä, mä soin varmaan 1/7 sen mun kaverin ruokamäärästä ja silti mä jumalauta olen kokoa 42/44 ja se mun kaveri edelleen ja koko ajan kokoa 36!!!

Meillä on kummallakin sellainen työ et ollaan jaloillamme ja liikkeessä pitkin päivää, kumpikin käy ihan perus lenkeillä, mutta ei harrasteta mitään kuntosalia tms.

MIKS MÄ SILTI OON TÄLLANEN LÄSKI?! Joo, laihdutus on keksitty, mutta tän jutun pointti on se perkeleen epäreiluus!! Mun ei tarvii kun kattoo jotain muffinsia ja lihon kaks kiloo kun tää kaveri voi syödä niitä kymmenen lihomatta grammaakaan.

Eikä tarvii nyt ottaa liian tosissaan, tänään vaan vituttaa tää oma kroppa ja sata muuta asiaa! :D

mie oon samanlainen kuin kaverisi.. tosin mua vituttaa kun riippumatta siitä kuinka paljon itseensä ahtaa niin se ei kerry.. ja jos jonkun kilon taikka kaksi saankin niin se on se muutama päivä kun syön huonosti niin plops, se saavutettu paino häviää :(
olisi kiva jos olisi vähän lihaa luiden ympärillä ja ranteen paksuus isompi kuin 8v tytöllä

epäreiluus on syvältä

Käännänkö veistä haavassa? Mä oon just tommonen luonnostaan luikku. Ihihii :) (Mutta silti mua vituttaa tänään yks jos toinenkin asia, joten ei tää kropan muoto tuohon vitutuksen määrään paljookaan näytä vaikuttavan.)

no ajattele mikä määrä epäterveellistä kakkaa sen naisen sisuskalujen ympärillä on kun tollasia määriä vetää.

ei auta yhtään.
mä ajattelen näitä omia jenkkakahvojani, pömppömahaani ja löllöpersettäni ja kuolen tähän vitutukseen.
asioille voi todellakin tehdä jotain, mutta oon nyt siinä tilassa et tekis mieli syödä itsensä hengiltä. AAAAAAARGH! :D

• Tykkää
Reactions: Halin
Pitäisi tajuta miehenvalintavaiheessa, että ottaa sellaisen, jonka vanhemmat ja suku on hyväkroppaista yli 30-vuotiaina. Niin ainakin omat lapset saisi 50% hyviä vartalonmalligeenejä.

Minäkin olen luonnostani tosi laiha... kokoa 34. Katsoin just kuvaa itsestäni viime kesältä ja voi jestas kuinka riu'ulta näytin... vaikka normaalisti syön enkä koskaan ole laihduttanut.

Raskauden aikana tuli lisäkiloja 15 ja olin vähän pyöreämpi, nyt synnytyksestä 2 viikkoa ja kaikki kilot lähtenyt, saas nähdä kuinka pahasti tämä imetys minut kuivattaa.....

Niin on tosi epäreilua. On myös epäreilua kun lihavemmat kuittaa esim santsaamista että hyvähän sun on kun oot tommonen yms. No joo on tosi hyvä! Käyn 3xviikossa kuntosalilla ja samoina päivinä teen airobista. Plus teen paljon pihatöitä ja syön arkena todella kasvispitoisesti ja kevyesti.
Voisihan sitä tietty jatkaa samaa rataa myös juhlavempina hetkinä, mutta onko se sen arvoista? Kyllä minäkin haluan herkutella välillä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;26920606:
No sen kropalle on helppo kuluttaa sen minkä syö, mutta eihän noi määrät kauhean terveellisiltä kuulosta,,,?

eikä se nyt normaalisti tollasia määriä ja tollasta ruokaa syö, mutta enemmän silti kun minä! ja minä syön naama irvessä salaatteja (en voi sietää niitä, mutta silti!) ja vahtaan annoskokojani ja silti oon tämmönen. valivali-itsesäälimarttyyribyää.

On se epäreilua. Mutta koeta lohduttautua kahdella seikalla:
1) Jos ei liho, ei tartte niin paljon varoa, mitä syö. Ja tulee syötyä aika epäterveellisesti. Se voi kostautua myöhemmin.
2) Sillä laihallakin on taatusti jotain, mitä se pitää epäreiluna. Sillä tuskin on kovin naiselliset muodot, se saattaakin haikailla niitten perään...

Mä oon ollut aina laiha, mutta enpä osaa ominaisuutta suuresti arvostaa. Sen sijaan kadehdin kaikkia, joilla on hyvä iho, jotka on pitkiä, joilla on isommat rinnat kuin mulla tai vaikka terveet vanhemmat...

Minäkin olin luonnostaan luikku siihen asti kun täysin 25 v :D Aika nopsaan alkoi läski kerääntyä..

Kaverini on samanlainen kuin sinun,saa syödä mitä vaan eikä liho! Lisäksi on hemmetin hyvännäköinen luonnostaan. Saa kenet vaan,ja tietää sen.......
En silti vaihtaisi osia hänen kanssaan,on aika usein aivan vesiripulilla ja kärsii vatsakivuista..

Suuri vaikutus on myös niillä 355 muulla päivällä... Mä syön lomalla tosi epäterveellisesti sekä saatan herkutella todella suurillakin määrillä karkkeja tai muuta mättöä (viime viikonloppunakin 1kg karkkia). Silti olen hoikka. Kun elää arkena terveellisesti, syö kohtuudella ja liikkuu, niin sitten voi myös vapaasti herkutella. Ja välillä ärsyttää kun muut luulee, että mulla on lihaksikas vartalo luonnostaan, heh heh.

Kaikki sanoo mulle noin! Eli ihmettelevät, miten puolivuotiaan vauvan äiti voi olla noin hoikka ja hyväkroppainen. Ja sitten sanovat, että helppoahan sulla on, kun et liho ja olet luonnostasi hoikka. Tekisi mieli vetää lättyyn, sillä olen syönyt viimeksi pullaa, karkkia tai jätskiä joskus vapun tienoilla. Eli jumalaton työ takana. Alle 3-kymppisenä tilanne oli toinen.

Mistä muuten tiedät, mitä kaverisi syö kotona? Ehkä hän ottaa rennommin, kun lomaillaan ystävien kesken. Mutta kotona hän voi olla hyvinkin kurinalainen!

Syy siihen, miksi moni hoikka pystyy syömään isoja määriä on varmasti se, että he syövät hyvinkin kohtuullisesti pitkiä aikoja ja sitten kun pääsee herkuttelemaan, vatsassa on mainiosti tilaa. Lihava on jatkuvasti täynnä ja ulospäin saattaa näyttää, että se lihava ei kovinkaan paljon loppujen lopuksi syö... Useimpien lihavien (minunkin) ongelma on se jatkuvasti vähän syöminen - ja välillä vähän enemmän syöminen - vaikka ei ole nälkä.

Noihin "voin syödä mitä vain" -juttuihin suhtaudun varauksellisesti. Tavallaan se on totta eli monet hoikat voivat syödä mitä haluavat lihomatta, mutta syömisessä on luontainen kontrolli - he haluavat kohtuullisesti. Vaihdoin ajatuksia aiheesta erään hyvin hoikan naisihmisen kanssa ja hän oli ensin sitä mieltä, että hänellä kaikki solahtaa läpi. Tarkemmin juteltuamme totesimmekin, että hänellä on ruokaan aivan erilainen kontrolli ja ote kuin minulla.

Hoikka ihminen saattaa syödä vaikka joka päivä karkkia. Ja toiset ihmettelevät, kun se ei liho. No ei liho, jos noiden karkkien lisäksi syö niukasti ja keveästi. Ne karkit vain pomppaavat silmille ja saa ihmettelemään karkinsyöjän hoikkuutta.

• Tykkää
Reactions: Salla07 ja erinys
Syy siihen, miksi moni hoikka pystyy syömään isoja määriä on varmasti se, että he syövät hyvinkin kohtuullisesti pitkiä aikoja ja sitten kun pääsee herkuttelemaan, vatsassa on mainiosti tilaa. Lihava on jatkuvasti täynnä ja ulospäin saattaa näyttää, että se lihava ei kovinkaan paljon loppujen lopuksi syö... Useimpien lihavien (minunkin) ongelma on se jatkuvasti vähän syöminen - ja välillä vähän enemmän syöminen - vaikka ei ole nälkä.

Noihin "voin syödä mitä vain" -juttuihin suhtaudun varauksellisesti. Tavallaan se on totta eli monet hoikat voivat syödä mitä haluavat lihomatta, mutta syömisessä on luontainen kontrolli - he haluavat kohtuullisesti. Vaihdoin ajatuksia aiheesta erään hyvin hoikan naisihmisen kanssa ja hän oli ensin sitä mieltä, että hänellä kaikki solahtaa läpi. Tarkemmin juteltuamme totesimmekin, että hänellä on ruokaan aivan erilainen kontrolli ja ote kuin minulla.

Hoikka ihminen saattaa syödä vaikka joka päivä karkkia. Ja toiset ihmettelevät, kun se ei liho. No ei liho, jos noiden karkkien lisäksi syö niukasti ja keveästi. Ne karkit vain pomppaavat silmille ja saa ihmettelemään karkinsyöjän hoikkuutta.

Tää on kyllä totta. Mä voin joskus elää koko päivän yhdellä sämpylällä ja joillain naposteluilla eikä tunnu missään, syön yleensä vain kun mulla on nälkä. Ja en koskaan syö ähkyyn, esim. ravintolassa mulla jää usein lautaselle ruokaa, minusta ne on ihan jumboannoksia. Ja siitä saa aina kuulla että "etkö nyt muka enempää syö".. Juu en.

No jaa, ei lihava välttämättä kokoajan syö ja ole täynnä. Mä syön muutaman kerran päivässä ja siinä se, ei ole varaa napostella ;D Pysyy syömiset kurissa kummasti. Liikun kuitenkin AIVAN liian vähän, liian vähän jotta sais kulutuksen normaaliks. Onneks sekin kohta muuttuu.

Paino ei luojan kiitos ole noussut minnekkään enää pariin vuoteen, mut ei laskenutkaan enää alun jälkeen.

Suurin osa näistä jotka voivat syödä mitä vaan syövät kuitenkin keskimäärin kulutuksensa verran ja lihovat jos syövät enemmän. Itsekin olen aina ollut hoikka, syön paljon ruokaa mutta liikun myös paljon ja herkuttelen harvoin. Ruuasta en liho millään mutta herkuista kyllä (erityisesti sokerista).

Yhteistyössä