On mulla sitten ihanat vanhemmat!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaatakin harmaampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaatakin harmaampi

Vieras
Olen lähdössä ulkomaille. Äitini halusi välttämättä maksaa mun matkani. Nyt kun lähtö jo aivan käsillä, niin isäni antoi vielä 300e matkarahaa. Siis minulle, lapsellensa toki, mutta olenhan jo itsekin perheellinen omillaan toimeentuleva (vakinainen työ ja kaikki)

Olin kyllä hämmästyksestä soikeana, mutta minkäpä sille tekee, kun väkisin rahaa tuputtaa. Tavallisia duunareita vanhempanikin vain... Nolottaa oikeastaan tällainen "helppo elämä"

Alkuperäinen kirjoittaja linda:
mitä noloa tässä on .. kun omat vanhemmat antaa raha.

Jollain tapaa minusta on, kun kuitenkin itsekin olen työssäkäyvä tienaava ihminen. Olen tottunut itseni jo toistakymmentä vuotta elättämään, niin en ole tottunut tällaiseen "helppouteen"

Meillä myös miehen vanhemmat antaa lapsilleen aina silloin tällöin vähän ylimääräistä tarpeeseen, vaikka perheellisiä ja aikuisia ollaan kaikki. Ovat mm. ostaneet meille uuden pesukoneen ja jääkaappipakastimen, antaneet käsirahan auton ostoon...
Aluksi se nolotti ja hävetti, mutta nykyään, kun meilläkin jo on omia lapsia, osaan suhtautua erilailla. Ajattelepa omalle kohdalle; Kyllä sinäkin varmaan aikanaan omille lapsillesi annat mahdollisuuksiesi mukaan taloudellistakin apua.
Siinä tulee toivottavasti hyvä mieli molemmille osapuolille.
Ja kyllä me niitten antama apu toisaalta muistetaan aina kun ne on vaikka kyytiä vailla, tai housuja täytyy lyhentää tai talo maalata. Toki autettais muutenki, mutta tuntuu kivalta, kun voi antaa jotain takaisinkin päin.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja linda:
mitä noloa tässä on .. kun omat vanhemmat antaa raha.

Jollain tapaa minusta on, kun kuitenkin itsekin olen työssäkäyvä tienaava ihminen. Olen tottunut itseni jo toistakymmentä vuotta elättämään, niin en ole tottunut tällaiseen "helppouteen"

Minusta ihan järkevää jakaa "ennakkoperintöä" noin.

Meillä molempien porukat auttaa omasta halustaan rahallisesti ja ostamalla lapsille vaatetta jne.Appivanhemmat osti uuden kiukaan kun remppasimme saunan.Laatat kellarin oleskelu huoneen lattiaan,saunan oven jne. Mun isä teki meille putkiremontin ennen muuttoa omasta halustaan,eli ei tarvinnut pulittaa vieraalle työmiehelle(isäni ei ottanut rahaa työstään)ja tarvikkeetkin osti työpaikkansa kautta eli halvalla saatiin koko homma! Samalla tavalla aion omia lapsiani auttaa sitten kun ovat isompia.

Yhteistyössä