On mulla ihana äiti <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Esikoinen siis siellä Meksikossa ja oli esittänyt toiveen, ettei kamalasti soiteltaisi, koska lasku tulee puhelun vastaanottajalle eikä soittajalle. Kesällä soitin tytölle Japaniin ja mun osuus puhelusta oli noin euro ja tytön osuus noin 70 euroa :o Puhuin juuri hetki sitten äitini kanssa puhelimessa ja kerroin tytön toiveen, jotta vanhempani eivät alkaisi tytölle soittelemaan ja tekstailemaan. Äitini tuumasi, että tytölle voi vapaasti soittaa, sillä hän laittaa tekstarin, että mummi ja ukki maksavat Meksikon ajalta kertyneen puhelinlaskun :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja noppa:
lähtikös tyttösi ihan vaan kiertelemään Meksikoa ja lomailemaan?? voi kun itsekkin joskus pääsisi johkin lämpimään.... :)
Tytöllä asui viime kesänä 3 kk:n ajan yks meksikolainen nettituttu ja kun tämä tyttö palasi takaisin Meksikoon, sanoi, että milloi ikinä tullaan Meksikoon, saadaan vastavuoroisesti asua ilmaiseksi hänen luonaan. Niinpä mun tyttö sitten nyt kuun alkupuolella pakkasi matkalaukkunsa ja lähti viideksi viikoksi Meksikoon. Ihan lomalla on ja tutustuu paikalliseen opastamana paikalliseen elämään. Joulun viettävät tämän meksikolaisen tytön äidin luona. Eli tavallaan "perheeseen" siellä meni, joskin aikuisia ja omillaan jo asuvia nämä tytöt.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
lähtikös tyttösi ihan vaan kiertelemään Meksikoa ja lomailemaan?? voi kun itsekkin joskus pääsisi johkin lämpimään.... :)
Tytöllä asui viime kesänä 3 kk:n ajan yks meksikolainen nettituttu ja kun tämä tyttö palasi takaisin Meksikoon, sanoi, että milloi ikinä tullaan Meksikoon, saadaan vastavuoroisesti asua ilmaiseksi hänen luonaan. Niinpä mun tyttö sitten nyt kuun alkupuolella pakkasi matkalaukkunsa ja lähti viideksi viikoksi Meksikoon. Ihan lomalla on ja tutustuu paikalliseen opastamana paikalliseen elämään. Joulun viettävät tämän meksikolaisen tytön äidin luona. Eli tavallaan "perheeseen" siellä meni, joskin aikuisia ja omillaan jo asuvia nämä tytöt.

Voi vitsi! tosi ihana juttu!! :D matkat ei varmaan mistään halvimmasta päästä oo mutta eläminen ei ookkaa sit kallista jos voi kaverin luona asua :) toivottavasti on antoisa loma! onkos tyttösi mitään puhunut et onks siel se sikaflunssa jo selätetty?

Voi vitsi! tosi ihana juttu!! :D matkat ei varmaan mistään halvimmasta päästä oo mutta eläminen ei ookkaa sit kallista jos voi kaverin luona asua :) toivottavasti on antoisa loma! onkos tyttösi mitään puhunut et onks siel se sikaflunssa jo selätetty?
Matkat makso jotain 850 euroa. Ei paha hinta sinne asti, kun Kuusamoon maksaa jo puolet tosta ellei enemmänkin. Eläminen siellä on halpaa, keskiverto sairaanhoitaja tienaa noin 300-400 euroa kuukaudessa. Ja tosiaan kun ei tarvitse hotellissa asua, niin....

Sikaflunssasta ei ole ollut viime päivinä puhetta. Pitääkin kysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsjotaoletauttanut:
ihanaa, olet tainnut oppia auttamisen vanhemmiltasi?
Luultavasti :) Vanhemmillani on aina ollut ajatus, että markkaakaan täältä ei mukaansa saa. Ja sama ajatus mullakin, vaikkakin jo euroissa :D

Luultavasti :) Vanhemmillani on aina ollut ajatus, että markkaakaan täältä ei mukaansa saa. Ja sama ajatus mullakin, vaikkakin jo euroissa :D

Kiva äiti sulla.:) Herää kuitenkin kysymys, että miksei maailman matkaajan oma äiti ole soittamiaan puheluita tytölle maksanut...? Nuorena itse reissatessa vanhempani (eteenkin äiti) erityisesti vaati, että soitettava on ja he tottakai maksavat.

Jostain senkin oppii joo :) Toivotaan että itse voin opettaa saman lapsilleni. Ja juuh, ajattelen että mieluummin tuhlaan ansioni lapsiin kuin säästän johonkin, mitä en ehkä ikinä tule saamaan. Hyvin pienet roposet tosin tällä hetkellä.. mutta kun tästä "rikastun" niin en ala elämään tulevaisuutta varten, vaan elän nykyisyydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä :

Kiva äiti sulla.:) Herää kuitenkin kysymys, että miksei maailman matkaajan oma äiti ole soittamiaan puheluita tytölle maksanut...? Nuorena itse reissatessa vanhempani (eteenkin äiti) erityisesti vaati, että soitettava on ja he tottakai maksavat.

jospa on maksanut matkan tai osan siitä?

Maksoin jo sen Japanissa syntyneen puhelinlaskun, kesäajan - kun tyttö oli vailla töitä eikä työkkäristäkään vielä saanut mitään - maksoin tytön kaikki laskut ja elämisen, kun tytön omat tulot oli 0 euroa. Lisäksi annoin neidille 600 euroa matkakassaa varten. Toki voisin vielä maksaa puhelinlaskun, yhtiövastikkeen, sähkölaskun, vuoden ruuat jne, mutta..... :whistle: Ja mä kommunikoin tytön kanssa sinne Meksikoon Skypellä.

eikai kuitenkaan ole tarkoitus että vaikka hyvin tienaisikin,niin jo kotoa pois muuttaneelle ihan kaikki maksettaisiin?

Yhteistyössä