On minullakin ongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paha ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paha ihminen

Vieras
Olen 5 kk vanhan poikavauvan äiti ja yh.. Asun eri paikkakunnalla n. 100 km päässä vanhemmistani, siellä on joskus vauvan kanssa käyty ja pari yötä ollut, sen pidempään ei yleensä hermot siellä kestä. Nyt äitini on saanut idean että muuttaa samalle paikkakunnalle kuin minä, ja yrittää että saisi asunnon mahdollisimman läheltä tästä missä asun. Isän kanssa ongelmia, haluaa muuttaa erilleen asumaan, ja ikävöi minun vauvaa, joten haluaisi tälle paikkakunnalle.

On minullakin melkoiset ongelmat, mutta minä en haluaisi että se muuttaa tänne.. Se positiivinen puoli tässä on, että kun palaan töihin, niin äiti voisi kotona hoitaa vauvaa, niin ei tarvitsisi laittaa päivähoitoon. Mutta toisaalta sitten taas kun äiti olisi täällä päivät ja tekisi kotitöitäkin, tämä ei tuntuisi enää niin MINUN kodilta, kun ei löytäisi minne se minkäkin tavaran on taas laittanut, en saisi itse päättää mitä söisin kun äiti rupeaa omatoimisesti kokkailemaan jne. On täällä joskus ollut muutaman yön ja sitä se on ollut.. Ja yleensäkin pelkään että sitten olisi joka päivä oven takana rimputtelemassa, minun pitäisi koko ajan autolla kuskata eri paikkoihin jne, jotenkin pelkään että en saisi elää elämääni rauhassa. Nyt jopa mietin että saisinko jotenkin puhumalla taivuteltua hänet jäämään sinne omalle paikkakunnalleen, ilman että suoranaisesti sanoisin että en halua että muutat tänne.

No niin, nyt kaikki haukkumaan, enkö olekin kamala ihminen..

Niin tai sitten teet pelisäännöt selviksi, ettei saa touhuta SINUN kotona miten lystää :) olisihan siinä kuitenkin paljon hyviäkin puolia jos äiti asuu lähellä varsinkin kun olet yh.
Oletko siis aivan varma että se menisi tosiaan siihen ettei sulla olisi enää omaa elämää vaan äitisi pompottelisi sinua?
Mun mummo muutti ihan lähelle ja pelkäsin juuri noin käyvän, hän ei taida tuntea käsitettä oma elämä ja siitä huolehtiminen :D Muttapa mutta, kertaakaan ei ole tullut oven taakse yllärikäynnille enkä liiemmin ole häntä joutunut häntä kuskailemaankaan.
Mitä jos kuitenkin antaisit äidillesi mahdollisuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja viiras:
Niin tai sitten teet pelisäännöt selviksi, ettei saa touhuta SINUN kotona miten lystää :) olisihan siinä kuitenkin paljon hyviäkin puolia jos äiti asuu lähellä varsinkin kun olet yh.
Oletko siis aivan varma että se menisi tosiaan siihen ettei sulla olisi enää omaa elämää vaan äitisi pompottelisi sinua?
Mun mummo muutti ihan lähelle ja pelkäsin juuri noin käyvän, hän ei taida tuntea käsitettä oma elämä ja siitä huolehtiminen :D Muttapa mutta, kertaakaan ei ole tullut oven taakse yllärikäynnille enkä liiemmin ole häntä joutunut häntä kuskailemaankaan.
Mitä jos kuitenkin antaisit äidillesi mahdollisuuden.

Kyllä minä uskon että hän uskoo jos teen säännöt selviksi, se vaan tuntuu niin inhottavalta ruveta niitä sääntöjä luettelemaan.. Paljon enemmänhän tuossa kuitenkin olisi hyviä puolia, en joutuisi poikaa laittamaan päivähoitoon mikä on jo etukäteen surettanut, ja pääsisin ehkä itsekin joskus jotain harrastamaan kun äiti varmasti mielellään hoitaisi tuota poikaa..

Yhteistyössä