OMPELUTAITOISET HUOM!! Miten uusi neppari kiinni haalariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miracles
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miracles

Aktiivinen jäsen
26.04.2006
13 186
1
36
Meidän pienemmän tytön talvihaalarista irtosi neppari, joka pitää huppua kiinni haalarissa. Tai siis se nepparin toinen puoli lähti irti..
Haalarin mukana tuli varaneppari, mutta miten sen saa siihen kankaaseen laitettua?? :ashamed: Muistelen, että siihen pitäis olla joku "vekotin"...

Niitä vekottimia saa ostaa kangas- ja nappikaupasta ja varmaan suurissa marketeissakin on. Osa on sellasia mihin tarttee vasaran ja osa vaan puristetaan yhteen. Sanosin että kannattaa panostaa hivenen siihen laatuun.

Minä suosittelisin kanssa tuota suutarilla käyntiä.. Itse olen muutaman kerran yrittänyt nepparia laittaa, en kuitenkaan saanut sitä tarpeeksi hyvin kiinni, irtoili sitten aina ja aina uudestaan, suutarit laittaa sen hyvin kiinni (kannattaa soittaa ja varmistaa, että laittaahan neppareita enne ko paikkaan menoa..)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niitä vekottimia saa ostaa kangas- ja nappikaupasta ja varmaan suurissa marketeissakin on. Osa on sellasia mihin tarttee vasaran ja osa vaan puristetaan yhteen. Sanosin että kannattaa panostaa hivenen siihen laatuun.

Mihin laatuun?? Haalarin laatuun vai?
Noh, tuo haalari maksoi melkein 120?(Ticket to Heaven).. Joku maanantaikappale ilmeisesti.

Mulla irtos neppari uudesta lassie haalarista, lähetin sen takaisin tehtaalle ja se korjattiin siellä. Suutarille tai amiksen ompelupuolella voi käydä laitattamassa nepparin takaisin.

Ja lisäys vielä teollisuudessa käytetään semmosia neppareita johon tarvitaan määrätynlaiset puristus leuat jotta sen saa oikein kiinni, tuskin saa vasaralla paukuttamalla kunnollista.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Mulla irtos neppari uudesta lassie haalarista, lähetin sen takaisin tehtaalle ja se korjattiin siellä. Suutarille tai amiksen ompelupuolella voi käydä laitattamassa nepparin takaisin.

Juu, ne kans korjais tuon jos lähettäis sen maahantuojalle, mutta sitten ollaan reilu viikko ilman toppahaalaria.. Mielummin käyn sitten suutarilla laittamassa sen kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

Noh, tuo haalari maksoi melkein 120?(Ticket to Heaven).. Joku maanantaikappale ilmeisesti.

Ei, kun siihen nepparivekottimen laatuun ;) Mulla on vaan parista kokemusta. Tosi hankala oli sellasta vasaroitavaa käyttää, ja kuten joku jo sanoi, neppari irtoili herkästi. Ja tosiaan melkeinpä ei siinä vanhassa reissä pysy, mutta en tiiä onnistuisko vaan toinen puoli vaihtaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

Ei, kun siihen nepparivekottimen laatuun ;) Mulla on vaan parista kokemusta. Tosi hankala oli sellasta vasaroitavaa käyttää, ja kuten joku jo sanoi, neppari irtoili herkästi. Ja tosiaan melkeinpä ei siinä vanhassa reissä pysy, mutta en tiiä onnistuisko vaan toinen puoli vaihtaa?

Okei! :D Taidan lampsia sinne suutarille, ite kun alan tuota laittamaan, se ei varmasti pysy siinä...

Yhteistyössä