Ompelijat! Mitäs kivaa vanhoista lastenhuoneen verhoista?

Meinasin laittaa vanhat Muumi-verhot myyntiin, mutta huomasin että aurinko on haalistanut verhot reunoistaan ihan valkoisiksi (keltainen verho siis). Ihan hyväkuntoista kangasta muuten kyllä! Tekaisin jo tytölle siitä vähän paremman kevättakin (laitoin ohuen fleecevuoren) ja lisää ideoita otetaan vastaan! Kierrätys kunniaan! :D

*muoks* laittaisin takista kuvan, mutta tuli niin ylivalottunut otos...
 
Kesäksi lierihattuja (ob:n sivuilla hyvä ohje)
kasseja
kauluspaitoja (uusimmassa ob:ssa hauska ohje tytöllekkin lyhthihaiseen)
kietaisupaitoja
vetoketjullisia housuja tai semmosia missä reilusti tilaa ja resori/kumppari vyötäröllä
pehmoleluja
 
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Kesäksi lierihattuja (ob:n sivuilla hyvä ohje)
kasseja
kauluspaitoja (uusimmassa ob:ssa hauska ohje tytöllekkin lyhthihaiseen)
kietaisupaitoja
vetoketjullisia housuja tai semmosia missä reilusti tilaa ja resori/kumppari vyötäröllä
pehmoleluja
Kiitos! =)

Ja sitten kysyn hölmönä, että mikä tuo ob on? :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niskavuoren Nuori Emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyynyliinoja?
Tässä nyt kuitenkin kuva siitä takista:
http://www.aijaa.com/v.php?i=5653024.jpg

Ihana! Onko malli omasta päästä vai jostain valmiista ohjeesta?
Kahden kaavan yhdistelmä. :LOL: Toinen oli liian pieni ja toisessa ei ollut vuorta joten piti hieman soveltaa! Mä olen ihan vaan harrastelija ompelija, eikä varmaan onnistuisi vielä mallin suunnittelu itse, mutta tällaiset "soveltamiset" alkaa jo vörkkimään! B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Ihana takki! Voi kun osais itsekin ommella!
Ei se niin vaikeaa ole. En ollut itsekään ompelukonetta nähnytkään ennen kuin esikko syntyi 2,5v sitten ja innostuin tekemään kestovaippoja! Pikkuhiljaa sitten oppinut jotain lastenvaatteistakin. Joskus olisi kiva mennä jonnein ihan kurssille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
OB on OttoBre semmonen lastenkaava lehti ja niiden nettisivuilta löytyy jotain pieniä ilmaiskaavoja. =)
Hienon takin olit tehnyt, tosi kivan mallinen =)
No kyllä mie Ottobren tiiän! :LOL: En ole aikasemmin kuullut siitä tollasta nimitystä. Uusinta numeroa ei kyllä vielä ole! Pitää käydä pika pikaa hakemassa. =)
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Ihana takki! Voi kun osais itsekin ommella!
Ei se niin vaikeaa ole. En ollut itsekään ompelukonetta nähnytkään ennen kuin esikko syntyi 2,5v sitten ja innostuin tekemään kestovaippoja! Pikkuhiljaa sitten oppinut jotain lastenvaatteistakin. Joskus olisi kiva mennä jonnein ihan kurssille!
Mäkin just haaveillut että kestovaippoja kun osais tehdä itsekin. Kerran olin jo lähellä tilata jonkun "valmispaketin" missä oli kaikki tykötarpeet, mutta tilaamatta jäi kun ajattelin ettei sit tuu ommeltua kuitenkaan...Mullaompelut rajoittunut lähinnä pöytäliinan ja verhojen helmojen ompeluun :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Ihana takki! Voi kun osais itsekin ommella!
Ei se niin vaikeaa ole. En ollut itsekään ompelukonetta nähnytkään ennen kuin esikko syntyi 2,5v sitten ja innostuin tekemään kestovaippoja! Pikkuhiljaa sitten oppinut jotain lastenvaatteistakin. Joskus olisi kiva mennä jonnein ihan kurssille!
Mäkin just haaveillut että kestovaippoja kun osais tehdä itsekin. Kerran olin jo lähellä tilata jonkun "valmispaketin" missä oli kaikki tykötarpeet, mutta tilaamatta jäi kun ajattelin ettei sit tuu ommeltua kuitenkaan...Mullaompelut rajoittunut lähinnä pöytäliinan ja verhojen helmojen ompeluun :)
No sittenhän se ompelukone on sulle tuttu kuitenkin! Rohkeesti vaan kokeilemaan! Itse en omistanut koko maasiina vielä pari vuotta sitten. Jotenkin vaan siitä innostuin ja on muuten uskomattoman terapeuttista hommaa kun vähän jyvälle pääsee! :D
 

Yhteistyössä