omituiset oireet

Minulla on nyt useamman viikon ollut erilaisia oireita. Ensimmäisenä tuli kovat, muljahtelevat nivuskivut, jotka tuntuivat etenkin kun istualta nousi ylös. Seuraavaksi vatsassa oikealla on tuntunut painontunne ja "putki", jonka oletin olevan mahdollisesti ärtynyt paksusuoli (oireet sen kaltaisia). Virtsarakkoa tuntuu myös painavan jokin, saan juosta jatkuvasti pissalla. Välillä närästää ja ällöttää, vatsa turvottaa. Menkkakipuja on, mutta ei menkkoja. Tämä johtuu tosin alkavasta hormonitoiminnasta, sillä lopettelen juuri imetystä. Toisinaan huimaa oikein kunnolla ja parina päivänä on ollut päänsärkyä. Raskaustestin tein varmuuden vuoksi, vaikka kierto ei ole vielä alkanut, näytti negaa.
Nyt viime yönä oli vaikea nukkua, kun alaselkää särki kovasti. Olen ollut pohjattoman uupunut koko tämän oireilun ajan. Niveliin särkee ja lämpö heittelehtii 36,6 - 37,2 °C väliä. Niskat ovat myös aivan jumissa. Olen menossa lääkäriin, mutta ajattelin silti kysyä, olisiko kenelläkään ollut samankaltaisia oireita ja jos on, mistä ne saattaisivat johtua. Ärsyttää, kun joka päivä tuntuu tulevan lisää oireita. Voiko alkava hormonitoiminta olla oireellisesti näin rajua?

Ensimmäisenä tuli mieleen joku nivustyrä, noista alkuoireista. Mutta ei kai nuo muut oireet siihen sovi.. Jotkut vatsatautivirukset aiheuttaa myös huimausta ja nivelkipuja. Tuu ihmeessä kertomaan mitä lääkäri sanoi.

Kuulostaa tulehdukselta. Aika yleinen jos on synnytys takana tai antibiooteilla ollut. Itse koen jatkuvia bakteerin aiheuttamia emätintulehduksia. Se saa aikaan nivelkipuja, mahan vääntelemistä, vähän lämmön tuntua....ja oksetusta. Raskaudet ja sukupuolitaudit tutkittu ja joka kerta bakteeri on ollu kyseessä. Hoituu 5 päivän antibiooteilla tai 10 päivän supoilla.

Yhteistyössä