Omituiset "liikkeen tunteet" vatsassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmauduin minäkin... =(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmauduin minäkin... =(

Vieras
Tiedän inhoavani itsekkin näitä alotuksia, mutta nyt on pakko kysyä!

Oon alkanu tunteen alavatsalla "liikkeitä". En siis ole raskaana, ainakaan tietääkseni. Kuukautiset ovat normaalit jne...

Voiko kyse olla jostain muusta, kun raskaudesta?!
Mulla on kaikki lapamadot ja muut pyöriny mielessä viime aikoina ja nyt aattelin kysästä täältä.

Auttakaa mua kiitos!!

Tuntuu mullakin ja selitys on yksinkertainen. Suolen liikkeet. Se, miksi sä tunnet (HUOMAAT) ne nyt, johtuu siitä että tarkkailet mahaa. Sä alitajuisesti joko pelkäät tai toivot raskautta.

no eikai matoja..vai ook jotenkin laihtunu ja näivettyny?
ilmavaivat kyllä tuntuu joskus ihan vauvan alkuliikkeiltä..mutta nykyään on tullu ilmi näitä raskauksia mitkä huomataan kun vauva liikkuu.. tee testi =) jos nega ni eikun sit piereskeleen.. B)

Varmaankin ihan ilmavaivoja. Mullakin on ollut noita samoja tuntemuksia raskauksien jälkeen. Jotenkin sitä muuttuu raskaana ollessaan niin herkäksi vatsan tuntemuksille, että alkaa huomata sellaisiakin "liikkeitä", joita ei ennen raskautta huomannut. Ruoka tai ilma liikkuu suolessa, sitähän se :)

Juu ilmavaivat voi aiheuttaa kuten jo aikaisemmin todettu.

Myös jos on ollut aikaisemmin raskaana niin voi olla myös valeraskauspotkuja. (itselläni oli aika pitkäänkin synnytyksen jälkeen noin 2V)

Mutta kuukautisten tuleminen ei kuitenkaan pois sulje raskauden mahdollisuutta. Kannatta tehdä kuitenkin testi!

Oon näitä tuntenu just aina raskuden jälkeen! Nytkin poika 11kk. Huh, helpotusta! Ja mä en oo raskaana ;) tai muljahdusten perusteella sit varmaan jo synnyttäisin kohta :D
Eikä menkatkaan oo alkanu vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja kai sitä osaa tarkkailla kun kokemusta jo on:
Ne on haamupotkuja. =)

jep, tätä sattuu niille jotka on joskus oikeasti kokeneet sisällään vauvan liikkeet.
ihmisnaaraskin voi olla "valeraskaana".

sama juttu kun amputoidussa raajassa voi tuntea haamukipuja.

kummallinen joskus ihmiskeho. ja se kyllä lisää noita tuntemuksia jos pelkää tai toivoo raskautta.

Alkuperäinen kirjoittaja nalli:
Alkuperäinen kirjoittaja kai sitä osaa tarkkailla kun kokemusta jo on:
Ne on haamupotkuja. =)

jep, tätä sattuu niille jotka on joskus oikeasti kokeneet sisällään vauvan liikkeet.
ihmisnaaraskin voi olla "valeraskaana".

sama juttu kun amputoidussa raajassa voi tuntea haamukipuja.

kummallinen joskus ihmiskeho. ja se kyllä lisää noita tuntemuksia jos pelkää tai toivoo raskautta.
Sillä asialla ei ole MITÄÄN tekemistä valheen tai pelon tai toivon kanssa. Ne on suolen liikkeitä mitkä kerran venyneessä pötsissä tuntuvat helpommin ja kun on kerran vauvan potkuja kokenut, ne tuntuu samalta kuin vauvan potkut. Siksi niitä sanotaan haamupotkuiksi.

Yhteistyössä