Omituinen vuoto kesken kierron

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heba"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heba"

Vieras
Heips!

Synnytyksestä 8kk, ensimmäiset kuukautiset loppuivat viime viikolla ja eilen tuli vähän vaaleanpunaista valkovuotoa ja tänään vaaleanruskeaa, tai enemmänkin beigenväristä ja mietinkin tässä, että voikohan olla joku tulehdus? Vai temppuileeko usein vuoto raskauden, synnytyksen ja imetyksen jälkeen?

Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

Mulla alkoi välivuodot myös kun muksu oli vajaa 8kk, mutta aikalailla reippaamassa mittakaavassa...sitä siis tuli enemmän kuin kuukautisten aikaan.

Gyne mainitsi, että kuitenkin 8kk synnytyksestä on niin lyhyt aika että oma keltarauhanen ei välttämättä vielä toimi normaalisti. Ei siis ole syytä epäillä tulehduksia jos ei ole muita oireita, kuten kipuja tai kuumetta.

Jos vuoto yltyy tai jatkuu pari viikkoa, varaa aika lääkärille, silloin todnäk saat Primolutin tai Terolutin reseptin. Itsellä Terolutit koska välivuodot jatkuu.

Mullakin vieläkin kuukautisten jälkeen tulee omituista "jälkivuotoa" eli kun kuukautiset loppunut, niin parin kolmen päivän päästä tulee vielä ruskeaa limaista vuotoa. Ja kuitenkin synnytyksestä jo 1,5 vuotta (sektio) ja imetyskin ollut loppu jo iät ja ajat.

Olen huomannut monta muutakin asiaa, pimpsa ja limakalvot rutikuivat ja seksi vaikeaa. Jne. Kai sitä jää kaikenlaista vaivaa ja elimistö ja kroppa muuttuu.

Mulla oli kans tollasta kun lapsi oli reilun vuoden. Menin gynelle ja hormonit oli vieläkin sekaisin. Aloitin e-pillerit ja muutaman kuukauden jälkeen tilanne tasoittui.

Yhteistyössä