Omituinen hcg


Onkohan kenelläkään kokemusta vastaavasta?

Tein negatestin pp12 ensimmäisen IVF:n jälkeen. PP16 veritestissä hcg 12 eli melkein negatiivinen. Kuitenkin eilisessä kontrollissa (25 päivää siirrosta) hcg olikin kasvanut ja nyt 95. Vuosin tosi runsaasti koko viime viikon ilman kipuja eli kuvittelin kuukautisiksi , koska kiertoni on n. 26-28 päivää, ja nyt ei enää ole mitään vuotoa ollut 4 päivään. Maanantaina lääkäriaika ja kontrolliverikoe. Kohtuun lienee sitten jäänyt kuitenkin "jotain"?

Harmittaa ihan vietävästi, kun haluaisimme tietysti heti jatkaa hoitoa eikä todellakaan kaipaa mitään ylimääräistä hässäkkää tähän. (kaksi keskenmenoa (rv7/rv12) jo takana viimeisen 14 kk aikana...)
 
No jos joku tätä kuitenkin lukee, kerrotaan viimeisimmät vaiheet,
Eilinen hCg (30 päivää siirrosta) oli 140 eli taas noussut. Ultrattu tyhjö kohtu ja "jotain ylimääräistä" vasemman munasarjan lähellä. Kohdunulkoista siis epäillään.
 
Mulla oli viime marras-joulukuussa samankaltainen tilanne. Hcg nousi pikkuhiljaa, mutta ultrassa ei näkynyt mitään. Todella ikävä tilanne. Ramppasin ultrassa ja verikokeissa harva se päivä, myös joulun pyhinä. Lääkärit halusivat seurata tilannetta ja toivottiin, että tulisi itsestään ulos. Korkeimmillaan hcg oli noin 550. Lopulta tammikuun 2.päivä sain metotreksaattipiikin koska arvo vain nousi ja mulla alkoi olla vatsakipuja. Vuoto alkoi 7.päivä kipujen kera. Hcg lähti hiljalleen laskuun ja helmikuun 2.päivä se oli alle 1. Metotreksaatista seurasi 3 kk pakollinen tauko hoidoissa. Nyt olen kuitenkin raskaana (PAS) viikolla 27, eli lopulta kaikki kääntyi parhain päin. Tsemppiä sinulle, toivotaan että vuoto alkaisi itsestään mahdollisimman pian. Itse olisin halunnut välttyä tuolta metotreksaatilta (sehän on sytostaatti, mutta todella pieni annos verrattuna esim. syöpähoitoihin), mutta lääkärit oli sitä mieltä, että se on paljon pienempi paha kuin kaavinta. Tietysti joissain tapauksissa kaavinta on pakko tehdä. Mulla onneksi kohtu tyhjeni sitten kokonaan lääkkeellä.
 
Kiitos tsempeistä.
Minähän jo vuosin runsaasti heti ekan veritestin aikoihin, mutta silti vaan arvo nousi.

Nyt suunta kuitenkin muuttui! Tänään lukema oli 147 (torstaina 159) eikä ole mitään kipuja eli toivoa on ettei jouduta metotreksaattihoitoon.


Onnellista odotusta sinulle Sini 78.
 

Yhteistyössä