O
O_o
Vieras
Minua ihmetyttää sekin, että nyt kun suuret ikäluokat on saanut kämpänsä maksettua, nyt aletaan sieltä huutelee että verovähennyoikeus pois. Miksei verovähennysoikeus ollut ongelma 10 v sitten?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26237479:Ota ihmeessä - osta asunto!
Yhteiskunnan kannalta omistusasumisen suosiminen ei ole järkevää. Se nostaa asuntojen hintoja ja heikentää työvoiman liikkuvuutta. Ja lisää työttömyyttä ja tuloloukkuja.
Asuntolainan korkovähennys pitäisi poistaa asteittain viiden vuoden kuluessa kokonaan, sekä asunnon myyntivoitto saisi olla verovapaata vasta viiden vuoden asumisen jälkeen nykyisen kahden sijaan. Tämä olisi niin meidän velallisten kuin koko yhteiskunnan etujen mukaista.
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26237819:Kuinka tuo jälkimmäinen toimenpide edistäisi työvoiman liikkuvuutta?Osuva nimimerkki sinulla...
Minua ihmetyttää sekin, että nyt kun suuret ikäluokat on saanut kämpänsä maksettua, nyt aletaan sieltä huutelee että verovähennyoikeus pois. Miksei verovähennysoikeus ollut ongelma 10 v sitten?
Omistusasumisen veroetujen karsiminen parantaisi vuokralla olemisen kannattavuutta. Vuokralaisen on helpompi muuttaa työn perässä.
Niinpä. Ennen sai verotuksessa lapsivähennyksetkin. Niitäkään ei ole ollut aikoihin. Eli käytännössä monikaan ei maksanut ennen veroja yhtään.
Poliitikko, vastaatko tähän, kun sinä näytät tietävän niin hyvin: miksi verovähennysoikeus on yhtäkkiä ongelma nyt, mutta ei ollut 10 v sitten?
Poliitikko, vastaatko tähän, kun sinä näytät tietävän niin hyvin: miksi verovähennysoikeus on yhtäkkiä ongelma nyt, mutta ei ollut 10 v sitten?
Yksi aloitusviestissä lainatun jutun pointteja olikin juuri tämä:
"Vartiaisen mukaan omistusasumisen suosimisesta luopuminen synnyttäisi Suomeen aidot vuokra-asuntomarkkinat."
Miksi sitä on sitten säädetty, jos se on ollut ongelma aina?
Sen minä vain tiedän, että se on epätasa-arvoista, että jotkut on saanut tuota verovähennystä lainankuluihinsa toistakymmentä vuotta, ja kun me ostimme v 2009 ensiasunnon, heti alkaa verovähennysoikeuden asteittainen poistaminen.
Se on tässä h***tti se ongelma!
Tuloveroa on kevennetty jo pitkän aikaa. Palkansaajan tuloveroasteen kehitys:
![]()
Voisitko perustella tätä hieman? Mitä tarkoitat köyhillä ja rikkailla? Itse näkisi tilanteen juuri päinvastoin. Tällä hetkellä köyhillä ei usein ole mitään muuta vaihtoehtoja kuin asua vuokralla. Eikö juuri olisi köyhien etu, että vuokramarkkinoiden toimivuutta parannettaisiin, tarjontaa lisättäisiin ja kilpailun myötä vuokrien hintoja laskettaisiin?