omistatko mp3 soittimen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja natsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

natsku

Vieras
Ja siihen liittyen kysymys: Miten mp3:een kannattaa laittaa tietokoneelta musiikkia? Eli jos haluaa esim laittaa tiettyjä levyjä, niin voiko ne tallentaa jotenkin yhtenä "pakettina". Ajattelin vaan, että säästyisikö siinä muistia, jos laittaa levyjä yhteen. Esim. Led zeppelinin levyillä kun on monasti alle 10 biisiä (vaikkakin melkoisen pitkiä jotkut...) niin voisi levyjä yhdistää... Jostain vain muistan lukeneeni, että jos musiikin "pakkaa" kanioiksi, niin säästyy muistia, kun muuten soitin voi määrittää yhden biisinkin ydeksi kansioksi ja se vie sitten tilaa... Kyseleepi uuden lelun tuore omistaja... ;)

No ei se kyllä merkitsevästi tilaa säästä jos säästää ollenkaan tuo kansioksi pakkaaminen. Olisikohan kyseesä ollut pakkaaminen zip-tiedostoksi tai vastaavaa?
ja ainakin tuossa miun soittimessa ei kannata alkaa laittamaan monia levyjä yhden kansion alle, niitä kun on hankala alkaa selaamaan, näyttää kappaleen kerralla. Siinä mielessä helpompi jos on joka levy omassa kansiossaan.
Mutta siis levyjä kyllä voi yhdistellä, sen kun siirtää levyllä olevat kappaleen yhden esim. Led Zeppelin -kansion alle.

En kyllä tiedä millainen soitin sinulla mahtanee olla.

Mulla on creativen zen stone, jossa ei ole näyttöä, eli selailemaan joutuu "vanhaan malliin" mutta eipä se haittaa. Yhden levyn laitoin sinne ja siihen jäi tilaa jotain 800 megaa ja risat (1 gigan vehje siis on). Siinä paketissa vaan sanottiin, että mahtuisi noin 500 kappaletta... No, katsotaan mahtuuko. :)

Mulla on veljen vanha Creative zen, riittää hyvin mulle kun harvoin meen missään yksin niin et sais musaa kuunnella :whistle:
Mä en tiiä musan lataamisesta, laitan lempibiisejä vaan listana, en levyllisiä...

Yhteistyössä