Omin voimin rakentaneille kysymys

Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko kukaan teistä rakentanut taloa niin, että käytännöllisesti katsoen talon on tehnyt mies ihan yksin? (apuja ja ammattimiehiä töissä mukana vain silloin kun ihan pakko)

Meillä mies aikoo rakentaa siihen tapaan. Hän kokee, että pystyy puristamaan itsestään parhaansa irti, kun saa työskennellä yksin - vaikkakin työ etenisi hitaammiin. Meillä on suunnitelmissa hyvin löysä rakentamisaikataulu ja mies ei pidä ongelmana sitä, että joissain asioissa yksin tehden menee aikaa 10x.
 
No meillä taloa on tehty aikalailla yksikseen. Välillä on ollut talkoomiehiä kaverina, mutta aika harvoin loppujen lopuksi. Toki meidän projekti on jo viitisen vuotta kestäny ja vielä kestää hetken, joten aikataulu on tosi kiireetön ja väljä :)
 
"vieras"
Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko kukaan teistä rakentanut taloa niin, että käytännöllisesti katsoen talon on tehnyt mies ihan yksin? (apuja ja ammattimiehiä töissä mukana vain silloin kun ihan pakko)

Meillä mies aikoo rakentaa siihen tapaan. Hän kokee, että pystyy puristamaan itsestään parhaansa irti, kun saa työskennellä yksin - vaikkakin työ etenisi hitaammiin. Meillä on suunnitelmissa hyvin löysä rakentamisaikataulu ja mies ei pidä ongelmana sitä, että joissain asioissa yksin tehden menee aikaa 10x.
Mikä on hyvin löysä rakentamisaikataulu?

Me on rakennettu lähinnä hartiapankilla eli minä, mies ja hiukan jossain kohdassa apuja eri paikkakunnalla asuvalta appiukolta. Mutta pääasiassa kaksin. Rakentamiseen meni melkein kaksi vuotta.
 
Jos teillei oo muksuja niin mikä ettei.

Jos muksuja niin ei tuu mitään. Itse luulin pysyväni tietyssä aikataulussa mutta kun lapset alkoivat sen "taasko sä isi lähet sinne raksalle" niin tajusin ettei tää näin voi jatkua...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27144693:
Jos teillei oo muksuja niin mikä ettei.

Jos muksuja niin ei tuu mitään. Itse luulin pysyväni tietyssä aikataulussa mutta kun lapset alkoivat sen "taasko sä isi lähet sinne raksalle" niin tajusin ettei tää näin voi jatkua...
On lapsia, mutta tämä projekti olisi sellainen, että käytännössä mies tekisi hommaa työkseen. Meillä lapset ja emäntä voisivat nauttia siitä, että isi on välillä poissa :). Meillä on oma yritys ja työskentelemme kotona. Näin on elelty vuosikausia.

Aiemmalle kysyjälle: löysä aikataulu olisi 2-3 vuotta.
 
No meillä taloa on tehty aikalailla yksikseen. Välillä on ollut talkoomiehiä kaverina, mutta aika harvoin loppujen lopuksi. Toki meidän projekti on jo viitisen vuotta kestäny ja vielä kestää hetken, joten aikataulu on tosi kiireetön ja väljä :)
Pitkästä tavarasta vai paketti? Oletko kokenut projektin mukavana vai rasittavana? Vai sekä että?
 
Meillä rakennettiin talo 2010. Tehtiin kaikki muut ite paitsi sähkö/putkityöt/maatyöt. (itse laitoin lattialämmitysputket paikoilleen, kun putkimies itse ensin kertoi miten ne tehdään.. :) ) Mies oli päivät töissä, illat raksalla ja itse hoidin lähinnä sitten lapset ja pienet raksahommat, kun omilta töiltäni kerkesin. Lapset oli mukana raksalla ja heille otettiin aina leluja ja viihdettä mukaan, joten jaksoivat olla ja auttoivatkin paljon pienissä hommissa.. Viikonloppuisin ja lomilla saatiin sitten perheiltä ja sukulaisilta apuja, kun pidettiin talkoita. Juhannusviikolla tuli talopaketin seinät ja pienenä toivonkipinänä oli päästä jouluksi kotiin, muutto oli sitten 10 joulukuuta. :heart: Olihan se ihan kauhea urakka, mutta mies haaveilee jo uudesta talosta..
 
Pitkästä tavarasta vai paketti? Oletko kokenut projektin mukavana vai rasittavana? Vai sekä että?
Vanhasta kunnostamalla. Ensin tosin piti talo purkaa ja siirtää ja kasata uudelleen. Kyllä tämä pääsääntöisesti on ollut ihan mukavaa, meillä on tosi hyvä tukiverkostot ja kun itse olen ollut paljon kotona lasten kanssa, ei ole pää hajonnut kun on ollut aikuisia mukana. ja kun lähdettiin sillä periaatteella liikkeelle, että tässä kestää, niin mitään hätää ei ole tullut. Mies on välillä pois raksalta, käy laittamassa lapset nukkumaan ja niin edelleen. Meille tämä on sopinu ja tosiaan iso pelastus parisuhteen kannalta on ollut hyvä tukiverkko.
 

Yhteistyössä