Omiin farkkuihin synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perus omena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perus omena

Vieras
Mulla on nyt synnytyksestä 2kk ja vasta nyt mahdun omiin farkkuihin. Olenkin miettinyt, että miten hitossa jotkut laittavat jo synnäriltä lähtiessä omat farkut jalkaan :D?

Raskauskiloja mulle tuli 20 ja niistä 5 on vielä jäljellä ja aloitin urheilun 2vko synnytyksen jälkeen. Vatsa ei ollut kovinkaan iso raskausaikana, mutta kyllä iho vatsan päällä on vielä pehmeää ja myös reisiin kertyi läskiä. Minulla ei ollut yhtään ylipainoa ennen raskaaksi tulemista.
Onko siis monia, jotka ovat olleet synnytyksen jälkeen heti omissa mitoissaan? Kyllähän sitä vatsaa pakostikkin jää, vaikka olisi kuinka laiha luikku ollut odotusaikana. Vai jääkö...?
Tämä olisi kiinnostavaa kuulla!

Omat ne minunkin farkkuni olivat, mutta matalaa ja löysää mallia. 20 kiloa tuli raskausaikana, synnärille jäi 3 kg vaikka vauva painoi yli neljä kiloa. Paino alkoi laskea vauhdilla vasta kotiin päästyä.

Itsekään en ole koskaan kuullut, että kukaan olisi omia normifarkkuja vetänyt synnärillä jalkaan. Hauska lukea, että joku kirjoittaa että VASTA 2kk jälkeen.Itselläni meni 1v.No toisaalta en imettänyt, ja se kuulemma laihduttaa äkkiä.

Itseasiassa mä palauduin aina niin synnytyksistä että tulin ihan normivaatteissa synnäriltä kotiin. Noin neljä ensimmäistä raskautta. Sen jälkeen onkin tullut vähän löysäiltyä...

Pärkkele, mä en mahtunu ikinä enää mun lempifarkkuihin synnytyksen jälkeen. Mulla oli aikalailla toi 5kg ylimääräistä aika pitkään. Vuosi synnytyksestä oli enää 2kg, mut ei ne farkut silti mahtuneet. Muuttui kai toi lantion malli niin paljon sit. Synnytyksen jälkeen ei todellakaan ollu toivoa mahtua mihinkään farkkuihin.

Tän viimmesen ipanan jälkeen käytin juuri samoja farkkuja heti synnytyksen jälkeen,mitä viimmesillään odottaessani. Lannefarkut kyseessä koko 36.
Raskauskiloja tuli reipas 15kg,mutta ikävä kyllä painoa synnytyksen jälkeen oli jäljellä vaivaset 3 kiloa. Poika painoi 3260g.

[QUOTE="vieras";28245425]Pärkkele, mä en mahtunu ikinä enää mun lempifarkkuihin synnytyksen jälkeen. Mulla oli aikalailla toi 5kg ylimääräistä aika pitkään. Vuosi synnytyksestä oli enää 2kg, mut ei ne farkut silti mahtuneet. Muuttui kai toi lantion malli niin paljon sit. Synnytyksen jälkeen ei todellakaan ollu toivoa mahtua mihinkään farkkuihin.[/QUOTE]
Lantio todellakin muuttuu aika ratkaisevastikin raskauksien ja synnytysten jäljiltä, monet mun vanhat housut eivät mene enää kiinni, vaikka paino on sama kuin silloin kun housuja käytin ennen raskauksia.

Mulle olisi mahtunut omat farkut jalkaan, mutta hyi hitto, kuka haluaa pukea mitään ihonmyötäistä jalkaansa siinä olotilassa? :D

Pidin itse siis joustavia trikoita tai löysempiä collegehousuja jonkin aikaa synnytyksestä, oli mukavampi niin.

Mä mahduin ketterästi omiin farkkuihin heti synnytyksen jälkeen.:) Synnärille jäi n. 15kg, mikä oli 10kg alkupainoa vähemmän.. Eli raskausaikana tuli vaan 5kg painoa ja sekin kahden viimesen viikon aikana.

Mulla ei tullut raskauskiloja, mutta olin reilusti ylipainoinen. Synnärillä en käynyt vaa'alla, mutta viikko synnytyksestä oli lähtenyt 7 kg. Ja toiset 7 kg vielä viikon päästä siitä. Mutta ei silti toivoakaan, että olisin vetänyt farkkuja jalkaan, mun maha oli niin törkeän näköinen roikkuva säkki :) Ihan äitiyslegginsseissä lähdin.

Mulla oli lähtö bimi raskauden alussa 25. paino tippui ensimmäisen 3 raskauskuukauden aika noin 5 kiloa. ja koko akana painoa tuli noin 8 kiloa lisää. Rasvat suli alleista, reisistä ja jenkkakahvoista pois.
Olin synnytyksen jälkeeen käytännössä hoikenpi kuin ennen raskautta ja vanhat varkut tippu päältä pois.
Oli siis ostettava uusia pienenpiä :D
Sovinko mä siis vanhoihin farkkuihini synnytyksen jälkeen?

[QUOTE="Vieras";28245414]Itsekään en ole koskaan kuullut, että kukaan olisi omia normifarkkuja vetänyt synnärillä jalkaan. Hauska lukea, että joku kirjoittaa että VASTA 2kk jälkeen.Itselläni meni 1v.No toisaalta en imettänyt, ja se kuulemma laihduttaa äkkiä.[/QUOTE]

Minä laihduin vasta imettämisen lopettamisen jälkeen, eli 1 v 2kk synnytyksestä. Kuukaudessa lähti jokaikinen makkara ja selluliittikin jopa. Ihan älistyttävää.

mulla mahtu helposti ja oli isotkin nuo normifarkut toisen lapsen syntymän jälkeen kun edellisenkin raskauden kilot lähti toisen raskauden aikana painoin kahden raskauden jälkeen n.10 kg vähemmän kuin ennen.. lapsilla tosin ikäeroa vain 10kk

kyllä mä ainakin oon molemmista muksuista lähteny ihan omilla farkuilla synnäriltä kotiin.

Nuorimmaista kun odotin niin farkkujen koko jopa pieneni 2 koolla! ja nyt kun synnytyksestä on kulunu 6 kuukautta niin melkein 20 kiloa on painoa tippunut (1. raskaudesta tuli 17kg ja roikkumaan jäi 5kg ja nyt 2. raskaudessa paino nousi 8 kiloa kokonaisuudessaan) ja ihan heti kun synnäriltä kotiin pääsin (1 yö oltiin sairaalassa) niin kuntoilun alotin ihan normaalisti.

Että ekassa raskaudessa tosiaan vähän turposin liikaakin ja nyt tokaa odottaessa kutistuin jo odotusaikana vaikka en yhtään kattonu mitä söin mutta liikuntaa harrastin ihan loppuun asti paljon. ja nyt kahden raskauden jälkeen mahdun samoihin vaatteisiin (farkkuja ja paitoja) kun joskus 8 vuotta sit ylä asteella :D

Minä laitoin omat farkut alle viikon synnytyksestä. Korkeahkolla vyötäröllä olivat, ja pidin niitä vain joitakin tunteja kun oli pakko yrittää näyttää siistiltä :D En voi sanoa että se mikään nautinto niitä farkkuja oli pitää (kohtu/haavat oli tulehtuneet), mutta "tulipa kokeiltua". Sen jälkeen kun tulehduksista toivuin, painoin 56kg. Ensimmäisessä neuvolassa painoin 58.5kg, eli vähän ylimääräistä lähti poiskin. Raskauskiloja mulle tuli arviolta jotain 6-7kg:n väliltä (joista 4kg lukeutui pojan painoon..).

Mä olen kahden synnytyksen jälkeen lähtenyt synnäriltä kotiin omissa farkuissa, ekasta painoa tuli 7kg ja tokasta 8kg molemmista jäi kaikki synnärille. Toki se maha oli iso vielä mutta lantiofarkut mahtui hyvin jalkaan :)

Minulla katosi vatsa ensimmäisen synnytyksen jälkeen täysin vuorokaudessa, toisella kerralla meni muutama päivä. Ja vatsa siis katosi kokonaan, myös kaikki kilot jäivät molemmilla kerroilla laitokselle. Olin itsekin yllättynyt ja neuvolan terveydenhoitajakin totesi, että poikkeuksellisen nopeasti olin palautunut. Itselleni en tästä tietenkään voi kunniaa ottaa, koska mitään jumppaa tmv. en edes ehtinyt aloittaa.

Minäkin lähdin synnytysten jälkeen kotiin omilla ihan normaalimitoitusfarkuilla. Ei mun maha roikkunut ja kohtu supistui normaalikokoiseksi muutamassa päivässä, mitä kyllä kätilötkin ihmettelivät. Mä olin oikeasti parissa päivässä saman kokoinen kuin ennen odotuksia. Viisi lasta olen saanut ja kaikista pienenin yhtä nopeasti.

Yhteistyössä