Omenaviinietikalla ensimmäinen haamu vuosiin, tosin hävisi jo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kevätmieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kevätmieli

Jäsen
02.06.2007
62
0
6
Vuosia lasta yrittäneenä ja selittämättömästä lapsettomuudesta kärsineenä aloitin tämän kuun alussa omenaviinietikka-kuurin (1rkl sekoitettuna pariin vesilasilliseen) viimeisenä keinona. Kaikenlaista muuta oli jo tullut kokeiltua vuoden parin aikana jatkuvasti: helokki- ja kalanmaksaöljykapseleita, vitamiineja ja greippimehua pari kiertoa ja tietenkin clomeja = ei edes haamua.

Kuukautisten piti alkaa pe-la ja yleensä tiputtelu on alkanut 3-4 päivää etuajassa. No, niin nytkin, mutta paljon lievempänä ja lopulta aloin ihmettelemään, että missä niagara. Muutenkin rinnat olivat olleet piukeat puolitoista viikkoa, joka on oikea ihme A-kuppiselle. Kolmanneksi olin nähnyt villejä eroottisia unia pitkin viikkoa.

Tein sitten testin eilen iltapäivällä tosi haaleasta pissasta, koska olin naukkaillut vähän ennen etikkalientä :x Eihän siihen mitään ilmestynyt testiaikana, vaan katsoin sitten vielä tunnin päästä: haamu! Ja minulle ei tähän mennessä ole tullut tikkuun minkäänlaista merkkiä, ei sinne päinkään, vaikka olen valossa ja varjossa käännellyt ja väännellyt. En tietenkään uskaltanut vielä hirveästi iloita ja hämmästelin ihan, miten tyynesti oikeastaan asian otin ja kerroin saunassa miehelleni. Hänkin suhtautui tosi varovasti asiaan ja varoitteli pettymyksestä.

No, aamuyöstä heräsin vatsatuntemuksiin ja arvelin kk:n tulevan. Testasin silti, eikä tikussa näy enää mitään. Silti olen iloinen. Jotakin yritti tapahtua. Jatkan edelleen omenaviinietikka-kuuria ja elän toivossa (toivottavasti minulla on vielä hampaat suussa, jos ja kun saamme lapsen) . Ehkäpä etikka toisi oikean plussa vielä jollekin muullekin.

Tietääkö kukaan, saako tavalliselta terveyskeskuslääkäriltä lugestron-reseptiä loppukierron vahvistukseksi? En nimittäin aiemmin lapsettomuuslääkärillä käydessäni ole hoksannut pyytää sitä enkä haluaisi taas käydä hänellä yksityisesti.

Omenaviinietikka on tunnettu etenkin eläinten tiinehdyttämisen apukeinona, jo mahoksi el lääk tuomitsema lehmäkin etikkakuurin jälkeen on saatu kantavaksi... tosin itse en ole sitä tajunnut kokeilla, vaikka elikoille tosiaan käytetään aikapaljonkin..

luge-asiaan en valitettavasti auttaa kun hoidossa olemme lapsettomuuklinikalla, sieltä saapi aiankin.

näppärästi menee muuten omenaviinietikka-annos salaatinkastikkeena, maistuu paremmalle kuin juotuna...vink vink

Täytyypä yrittää sitten tätäkin kotikonstia vielä, kaikki muu tiedetty onkin ollu kokeilussa enimmäkseen jo ekan vuoden aikana.. greippimehu, helokkiöljy (vieläkin niitä jäljellä!), punaviini, foolihappo/monivitamiini, ovistikut, limantarkkailu, lämmönmittaus, makoilu/pepunnosto, orgasmi, rasvattomat maitotuotteet pois, 'terveellisemmät' särkylääkkeet.. ja mitä velä! En muista edes :D Välillä koko hommaa on jo viimesimpänä keinona koittanu vaan unohtaa/"luovuttaa".. no eipä tuonu sekään tulosta, entistä heikompi mahdollisuus vaan kun ei muista välttämättä olla "sillein" edes oikeena aikana! Aika epätoivosen näkönen lista jo, mut siihen sit vaan jatkeeks tääkin.. mutta toisaalta mitäpä siinä häviäiskään, ja jos kerran lehmilläkin on tiinehdyttäny eli vakuuttavaa näyttöö tehosta on, niin miksei..!! B)
Mihinkähän muuten tän aineen teho perustuu? Ja mihin kierron aikaan sitä tulis nauttia ja onko toi 2 teelusikallista(?) riittävä/pvä?

Hormonilääkkeitä ei tietääkseni voi määrätä kuin erikoislääkäri eli gynekologi.

Kiitos kommenteista. Tosiaan itsekin huomasin omenaviinietikkan googlettamalla, että sitä käytetään eläimillä aika yleisesti sekä "hedelmällisyyslääkkeenä" että muutenkin terveyden ylläpitoon (turkin kunto yms.) Toivottavasti toimisi minulla yhtä hyvin kuin jollakin lehmällä ;)
Itse otan sitä siis ruokalusikallisen päivässä veteen sekoitettuna ja vielä päälle puhdasta vettä, salaatinkastikkeita en käytä, kiitos silti vinkistä. Enempää sitä ei kannata ottaa, ettei vatsa ala kärsimään.

Olen ymmärtänyt, että sitä voisi ottaa koko kierron ajan, sillä se vahvistaa limakalvoja, muuttaa liman koostumusta edullisemmaksi ja tasoittaa happo-emästasapainoa paremmaksi vekkuleiden liikkua ja kiinnittyä. Sitä paitsi, etikasta saa kaikenlaisia vitamiineja ja muita hyviä aineita. Bonuksena sen pitäisi vaikuttaa makean himoa hillitsevästi (en ole kylläkään huomannut) ja alentaa siten painoa.
Huonoja vaikutuksia sillä on lähinnä hampaisiin happamuutensa vuoksi ja joillakin vatsa voi kärsiä. Itse purskuttelen suuvedellä jälkeenpäin ja vältän muuta syömistä puolen tunnin ajan.

Harmi, ettei terv.keskus voi antaa luge-reseptiä. Menen kait sitten käymään gynellä joskus toukokuussa, jos etikka ei ehdi tepsimään tässä kierrossa. Kierto on itselläni n. 25-26pv ja ovis kiertopäivinä 10-12. Muutaman ultran perusteella munasolut ovat kyllä ehtineet kasvamaan jopa 18-22mm tässäkin ajassa, joten epäilen enemmän loppukierron osuutta kiinnittymisvaikeuksineen. Siihen toivon tämän etikkakuurin antavan jotakin tukea. Niin, ja yritystä tulee toukokuussa 3 vuotta.

Tsemppiä kaikille ja halit :hug:

On nyt tullu maisteltua tätä litkua :p annoksella 2rkl/pvä (liikaa?), niin välillä ollu vähän päänsärkyä.. menkatkin kesti pari päivää pisempään ku yleensä. Onko muilla kokeilijoilla ollu vastaavaa, vai johtuukohan jostain ihan muusta... No, kuitenkin aion jatkaa koko pullollisen kun kerran on hankittu, vaikka sit päälläni seisten! :kieh:

Mä otin 1 tai 2 kiertoa tossa vuodenvaihteen tienoilla. Ei tuonu toivottua tulosta eikä mitään muutakaan vaikutusta. Oli niin pahaaki että ajattelin luopua. Nyt oon sitte monta kuukautta lipittäny soijalitkua (soijajauhoa+vettä ) aamuisin. Sitä juodessa ei ainakaan tarvi nenusta pitää kii. :D Soijahan on ns luonnon estrogeeni. Toivon että vaikuttais vahvistavasti tonne limakalvoille jotka on ollu vähän turhan ohuet. Ja muutenki auttais. :) Saapa nähä...

Onneks kaikkiin makuihin tottuu.. tosin ei oo kyllä mullakaan sen kummosempia odotuksia tän litkun suhteen :| mut kaipa se nyt tässä pari kiertoa menee..
Ahaa, siis soijassa estrogeenia.. taas yks uus kokeiltava juttu :D Vaikka eikös greippimehussakin ollu se ainesosa joka kiihdytti maksan jonkun entsyymin toimintaa, joka säätelee estrogeenia... jotenkin noin se meni! No, sitä tuli koeiltua vissiin kolmekin kiertoo aikoinaan, muuta erikoista en havainnu kun että paikat oli jotenkin märemmät koko kierron. Ja sitten radiossa kerrottiin että greippi lisää rintasyövän riskiä...limakalvoon vaikutus tuntu olevan pikemminkin päinvastanen; menkat muuttu omituisen niukoiks ja semmosiks limasiks ja oli pitkän aikaa sellaset vielä noiden mehukuurien jälkeenkin :o ?? vaikka enhän mä tiedä johtuko se juuri mehusta mut.. ne kokeilut jäi siihen.

Mut täytyypä käydä ettiskeleen lisää tietoo tosta soijasta jos googlesta löytys :)

Kyllä hiukan arveluttaa nämä hormonivaikutukset , kun löysin tällästäkin:

>Lisäksi soijalla on osoitettu olevan antiestrogeenisiä
vaikutuksia niin naisilla kuin miehillä.
On siis todettu antiestrogeenisiä vaikutuksia
naisilla, jotka eivät vielä ole vaihdevuosi-ikäisiä
ja estrogeenisiä vaikutuksia naisilla, jotka
jo ovat ohittaneet vaihdevuodet.>

>Tietyt eläimet ovat hyvin herkkiä kasviestrogeeneille. Kun lampaille tai eläintarhojen apinoille on syötetty runsaasti soijaa, ne ovat tulleet lisääntymiskyvyttömiksi. Ihmisessä sitä vastoin genisteiini on "heikko estrogeeni". Toisin sanoen sen hormonivaikutus on HEIKOMPI kuin elimistön itse tuottamilla estrogeeneilla. Kun ihmisen ruokavalion genisteiinin pitoisuutta lisätään, elimistön estrogeenitoiminta EI MUUTU. Päinvastoin, genisteiini näyttää kilpailevan vahvempien estrogeenien kanssa reseptorien paikasta. Tämä merkitsee sitä, että genisteiini ESTÄÄ vahvempien estrogeenien aktiviteettia, jolloin kokonaisestrogeenin vaikutus elimistössä HEIKKENEE.>

Huhhuh.. taitaa olla kyllä niin että jää mun osalta soijat kaupanhyllylle...(tai katotaan sitten vaihdevuosissa uudestaan ;) )

Oho. :o
Mut kuitenki ku ajatellaan, niin jossain tuola idässä, Japanissa ja muualla syödään paljon soijaa. Ja kuitenki sielä lisäännytään että tuskin se nyt kovin pahasta kuitenkaan on. :D

Meinaan lisätäki soijan syöntiä, koska meinaan muutenki muuttaa tuota ruokavaliota vähempi lihaiseksi ja korvata sitä kasvikunnan proteiinia ja sitähän soija on... Tietääkseni ainaki. :D

Mulla on kans yks tositarina viinietikasta.

Työkaverin lapsilla ikäeroa 14 vuotta. Esikoisen saivat ongelmitta.
Toista lasta ei vaan kuulunut. Hoitoihinkaan eivät koskaan menneet kun olivat tyytyväisiä yhdestäkin.
Työkaverit alkoivat porukassa naukkailemaan viinietikkaa sekoitettuna lasilliseen vettä.
Tää työkaveri oli jo varannu ajan sterilointiin et ei eää tarvi raskaaksi tullakaan, ikää oli 42v.
No, lääkärillä tulikin yllätys kun ultrassa oli polskinut oikein pirteä vauvanalku.

Pitäis vissiin itsekin kokeilla tuota konstia ettei lapsille sentään tulis noin pitkää ikäeroa :D

Moikka.
Nostan nyt tämän vanhan keskustelun esiin ja haluan kertoa oman tarinani.
Esikoista tehtiin reilu vuosi, kunnes luin minidisperiinistä auttamaan raskaaksi tulemista. No eikun kokeilemaan, kun paksusta verestä kuitenkin kärsin. Ekalla disperin -kuurilla tärppäsi.

Esikoisen jälkeen sanoin miehelle, et antaa vaan toisen tulla perään, jos on tullakseen. Pari vuotta vierähti eikä kuulunut mitään. Täti saapui kuukausi toisensa jälkeen lähes kellon tarkkana. Olin täysin varma, ettei meille toista lasta ole suotu.

Kävin miettimään miten esikoinen sai alkunsa ja muistin ne disperiinit. Söin kolme kiertoa, eikä kuulunut mitään. Epätoivoissani kokeilin myös greippimehua ilman tulosta.
Vaivuin internetin ihmeelliseen maailmaan ja törmäsin näihin omenaviinietikka -keskusteluihin. Ei se ota, jos ei annakkaan -ajattelulla säntäsin kauppaan ja tulin omenaviinietikkapullo kainalossa kotiin. Aloin ottamaan 5ml (lääkemitasta) sekä disperin 50mg siihen rinnalle kierron ekasta päivästä lähtien.
Ja hups, täällä ollaan raskaana :)

Sattuman kaupaksi suurin osa väittää, mut minä uskon suuresti tuohon taikayhdistelmään ainakin omalta osaltani :) Nyt kun vain tuon yhdistelmän uskaltaisi joskus lopettaa....

Yhteistyössä