Omenapiirakan resepti kateissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haipsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haipsu

Vieras
Olen joskus tehnyt sellaista omepiirakkaa, johon omenista keitetään seos. Ja päälle ennen uunissa paistamista laitettu mantelilastuja. Nyt olen hukannut tämän tosi hyvän ohjeen.
Onko joku muu tehnyt tällaista piirakkaa ja sattuisiiko ohje olemaan tallessa/lähellä?

Pirkan vikkelä omenapiirakkaohje multa ainakin löytyy, siihen tulee omppua mantelirouhetta ja puolessa välissä paistoa kaadetaan päälle muna/kerma ja sokru/vaniljasokrusekoitus

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Pirkan vikkelä omenapiirakkaohje multa ainakin löytyy, siihen tulee omppua mantelirouhetta ja puolessa välissä paistoa kaadetaan päälle muna/kerma ja sokru/vaniljasokrusekoitus

Tälläinen ohje minultakin löytyy ja sitä ajattelin tehdäkkin tässä joku päivä. Hyvää tämäkin, mutta tuo kadoksissa ohje on vielä parempaa, omasta mielestäni.

Omenatorttu
200 g margariinia ja 1 dl sokeria vatkataan vaahdoksi ja lisää
2 kananmunaa vatkaten.
3 dl vehnäjauhoja ja 1 dl perunajauhoja sekä 1 tl leivinjauhetta sekoitetaan ja lisää ne taikinaan siivilän läpi.
Ota taikinasta 1/3 koristelua varten sivuun.
Taputtele taikina voidellun vuoan tai irtopohjavuoan pohjalle ja reunoille.

Leikkaa kuoritut omenat kuutioiksi 4-5 kpl, ja kiehauta ne 1 dl vettä, 1 dl sokeria seoksessa puolikypsiksi, suurusta 1 rkl perunajauhoja ja 2 rkl vettä-seoksella. Anna jäähtyä.

Levitä omenaseos torttupohjalle. Pursota pinnalle tai nostele nokareina syrjään otettu taikinaseos. Paista 200 astetta n puoli tuntia.

Tää nyt ei ole ap:n hakema ohje mutta itse olen tehnyt tällä ja tykännyt...

Yhteistyössä