omavaisto vai lääkärin sana...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaa vastausta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaa vastausta

Vieras
aamulämpö on 36,6 eli korkeampi kuin yleensä. vatsaa nipistelee ihan kuin ois kokoajan kakkahätä...ripulia tulee (ärsyttävää) ja pissassa hyvin haalea positiivinen veressä näkyy heikosti raskaus. mutta vuosin päivän verta. raskaus ois hyvin hyvin alussa mutta lääkärin mielestä minulla on keskenmeno sillä raskaus näkyy niin heikosti. se kun voi kuulemma näkyä keskenmenon jälkeen vielä viikon. mahdollinen hedelmöitys olisi tapahtunut noin viikko puolitoista sitten.

nyt odotan aikaa gynelle.. en arvioi lääkäreitä väärin, mutta miksi musta tuntuu että tämä ei ole keskenmeno :( :)

Siis hedelmoitys tapahtunut 1-1,5 viikkoa sitte?! En kyllä usko oikein keskenmenoon, sillä jos esim. viikko sitten hedelmöitys niin se ei kyllä vielä testeissä näy. Sinuna odottaisin aivan rauhassa kotona ja testaisin vaikka viikon päästä uudelleen.
Miten sä olet muuten ehtinyt jo lääkärissäkin käymään tämän mahdollisen raskauden kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Siis hedelmoitys tapahtunut 1-1,5 viikkoa sitte?! En kyllä usko oikein keskenmenoon, sillä jos esim. viikko sitten hedelmöitys niin se ei kyllä vielä testeissä näy. Sinuna odottaisin aivan rauhassa kotona ja testaisin vaikka viikon päästä uudelleen.
Miten sä olet muuten ehtinyt jo lääkärissäkin käymään tämän mahdollisen raskauden kanssa?

mulla oli menkat kaksi viikkoa sitten ja yhtäkkiä muutama päivä sitten aloin vuotaa verta.sitä kesti yhden päivän, ihan kuin menkat olisi alkaneet. soitin neuvolaan että voiko johtua siitä kun olen lopettanut ehkäisyn, ja miksi mulla on masu kipeä kovasti. sanoivat että ei ole normaalia ja varasivat kiireesti ajan lääkäriin. siellä mulle vasta kerrottiin että pissassa on näkynyt heikko positiivinen... olin äimänä, mutta samaan syssyyn kerrottiin että se on varmasti keskenmeno varhaisessa vaiheessa. omalla ajatuksella meinasin että toki se näkyy heikkona sillä se on vasta niiiiiin alussa. varsinaiset menkat tulisi vasta vajaan parinviikon päästä. hedelmöitys tapahtui tosiaan viikon verran sitten. teidän sen varsin hyvin, sillä mieheni reissaa eikä ole aina kotona :)

En nyt ihan hirveän toiveikkaana olisi tuon asian suhteen, mutta tokihan se kannattaa tarkistaa. Kovin pian ei kyllä gynekään voi asiaa varmistaa, ainoastaan arvailla niinkuin yleislääkärikin. Virtsa- ja verikokeetkin näyttävät positiivista vielä jonkin aikaa keskenmenon jälkeenkin kyllä. Kovin varhaisessa vaiheessa sinun tilanteessasi ollaan, oli sitten raskaudesta tai keskenmenosta kyse, alkiohan olisi tosiaan vasta kiinnittymässä.

Voit olla hyvinkin raskaana, ei välttämättä ole keskenmeno. Minä kävin raskaustestissä, verikokeessa noin 2vko oletetun hedelmöityksen jälkeen, se näytti negatiivista. Noin viikko siitä tein positiivisen raskaustestin. Ei nuo verikokeetkaan aina näytä täyttä totuutta.