Omatunto kalvaa.Vauva putosi tänään sängystä.

Aamulla laitoin tytön keskelle sänkyä ja peittoa "esteeksi".Käännyin selin ja aloin etsiä tytölle vaatteita kaapista.Kohta kuului maailman pelottavin ääni,vauva putosi..
Tyttö oli vatsallaan lattialla ja itki kovasti.Otin syliin ja annoin tissiä.Tyyntyi onneksi pian.
On ollu myös tänään ihan normaali muutenkin..
Mä en vaan voi unohtaa sitä näkyä kun toinen oli lattialla.Luojan kiitos ei käynyt pahemmin.Itkeä tihrustan täällä,kun mietin mitä olis voinu käydä ja miks laitoin tytön sängylle yksin yms.. :/
Noh,pakko oli johonkin purkaa...Ja vittuilijat,älkää vaivautuko vastaamaan.Se oli vahinko.
 
Natsku
Tuo tapahtuu varmaan ainakin jokatoiselle vauvalle... Mun vauva sai tänään kylvyssä suuhun vettä. Selkäpuolta pesin, kun yhenäkin pärskähti. Se aina kattelee käsiään kun huljuavat vedessä ja painaa päätä veden lähelle. Saa kyllä olla tosi skarppina ja jatkossa olen vielä enemmän...
 
sitä itsekkin minkä ikäinen vauva? uskon että melkein jokainen lapsi jossain vaiheessa sängystä saattaa tipahtaa. Jos olisi kyse yläsängystä, niin asia eri. mut epäilen et ihan pari/tavallisesta. Niin ole huoleti. Vaavelit melko hyvin osaa ottaa vastaan! :hug:
 
tiina
Noita sattuu! Onneks ei käyny pahasti!! Mun esikko tippu kans sängylt 3kk iässä (tein samalla tavalla käännyin ottaa vaatteit) ja kuopus muksahti 8kk iässä sohvalta pää edel lattialle (oppi kiipee ja en heti huomannu)
 
Mä mietin just tänään et miten kovin pieni ja liikumaton vauva voi yleensäkin pudota sängystä jos ei nyt ihan reunalle laita?
Ja vaikka oppii kääntymäänkin niin ei kai ne peittovuoren yli heti pääse lyllertämään
 
:hug: voi, tiedän tunteen. Mun vauvani ovat kanssa kukin kierähtäneet alas jostakin.
Se tapahtuu niin nopeasti, vaikka itse vieressä olisi.
Mulla on parhaiten mieleen kun esikoinen kierähti penkiltä, jolla istuin ja hän makasi lattialle.
Pudotus ei ollut kovin korkea, mutta lattia oli kova.
Pidin tyttöä toisella kädelläni jaloista kiinni, mutta laukun vetskari jota toisella kädellä availin, oli jumissa ja hetkeksi sen toisen käteni irroitin ja samassa kuului kamala töms ja tyttö kirkui maassa. Se oli kamala hetki..
Vein sitten itku kurkussa tytön silloin lääkäriin, joka oli ihana. Ja yritti lohduttaa mua, että melkeinpä jokainen vauva tipahtaa ainakin kerran jostakin. Ja että vaikka pieniä vauvat ovatkin, ei heille yleensä kuitenkaan käy pahasti.

Onneksi ei sunkaan vauvallesi
:hug:
 
äitiliini
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Aamulla laitoin tytön keskelle sänkyä ja peittoa "esteeksi".Käännyin selin ja aloin etsiä tytölle vaatteita kaapista.Kohta kuului maailman pelottavin ääni,vauva putosi..
Tyttö oli vatsallaan lattialla ja itki kovasti.Otin syliin ja annoin tissiä.Tyyntyi onneksi pian.
On ollu myös tänään ihan normaali muutenkin..
Mä en vaan voi unohtaa sitä näkyä kun toinen oli lattialla.Luojan kiitos ei käynyt pahemmin.Itkeä tihrustan täällä,kun mietin mitä olis voinu käydä ja miks laitoin tytön sängylle yksin yms.. :/
Noh,pakko oli johonkin purkaa...Ja vittuilijat,älkää vaivautuko vastaamaan.Se oli vahinko.
no niin sattuu, muistan ainakin pari tapausta kun tyttö oli pieni. Ja aivan normaali, ihana tyttö on:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Mä mietin just tänään et miten kovin pieni ja liikumaton vauva voi yleensäkin pudota sängystä jos ei nyt ihan reunalle laita?
Ja vaikka oppii kääntymäänkin niin ei kai ne peittovuoren yli heti pääse lyllertämään
ei heti,mutta se hetki kun vauva sen osaa yllättää yleensä sekä vauvan että hänet, kuka on hänet siihen sängylle jättänyt. Mun lapsistani kaksi ovat mut siten yllättäneet.
 
Meidän puolivuotias tippui sängystä myöskin ja arvatkaapas mikä hätä äidille tuli kun veri alkoi valua nokasta pikkuisella. Mä ihan tosi luulin että nyt tuli joku aivoverenvuoto ja kohta vuotaa korvat ja suuki ja se oli hengen lähtö. Ei onneks ollu, vähän valu nenä verta (ilmeisest tippu nenälleen) ja huusi ehkä noin 15min sydäntäsärkevää kipuitkua. Tulihan tuossa hätänumerotkin soitettua, mutta ei kuitenkaan käyty sitte missään. Yöllä pari kertaa herättiin tarkistamaan että on kunnossa ja hengittää.

Toi on ihan kamala tunne :hug:
 
jep meillä kans on tippunu sängystä! sattunu vielä niin hyvin kaks kertaa että on tippunu siis meidän sängystä, ja kun pinnasänky on ollu siinä vieressä niin lyöny sitte ottansa siihen pinnasängyn reunaan! kuhmuilla ja mustelmilla selvitty...
 
tyttöjen äiti
Mulla on tainneet kaikki lapset tippua sängystä jossain vaiheessa. Esikoisen kanssa säikähdin kauheesti, mut neuvolan täti sanoi, että vauvalle ei tapahdu mitään, jos niin matalalta tippuu. Lapsella on tosi joustava luusto (ei voi tulla tuollaisesta mitään murtumia yms.) Eikä siitä mitään traumojakaan jää, mutta tottakai siinä pelästyy ja syyttää aina itteään.
 
Niin ja tunnustettakoon myös, että pari vko sitten sama vauva tippui myös ostoskärryistä päälleen, josta myös selvittiin säikähdyksellä, onneksi! Mutta kyllä olen nyt miettinyt, että mikä meitä vanhempia nyt oikeen vaivaa?! :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuska:
Niin ja tunnustettakoon myös, että pari vko sitten sama vauva tippui myös ostoskärryistä päälleen, josta myös selvittiin säikähdyksellä, onneksi! Mutta kyllä olen nyt miettinyt, että mikä meitä vanhempia nyt oikeen vaivaa?! :ashamed:
Oliko tämä se juttu kun kerroit täälläkin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuska:
Niin ja tunnustettakoon myös, että pari vko sitten sama vauva tippui myös ostoskärryistä päälleen, josta myös selvittiin säikähdyksellä, onneksi! Mutta kyllä olen nyt miettinyt, että mikä meitä vanhempia nyt oikeen vaivaa?! :ashamed:
Oliko tämä se juttu kun kerroit täälläkin?
Kyllä kerroin siitä täällä, mut harmaana.
 

Yhteistyössä