Omatekemät soseet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ääh,,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ääh,,,

Vieras
Millä ihmeellä mä saan ton kohta 9kk ikäisen likan syömään omatekemiä soseita? Vaikka kuinka sauvasekottimella teen sileäksi ni ei... Kaupan soseita syö hyvin, omatekemää ei sitte millään! Kaurapuuroa oon nyt saanu menemään kun hiutaleet sauvasekoittimella muussasin sellaseks jauhoks ja sit veteen teen sen mikrossa ja jotain hedelmä tai marjasosetta joukkoon. Kauaa ei enään riitä ne pikkupurkit ja jos isompia purkkeja kaks menee päivässä ni se on aika paljon euroissa... Tyttö on toi pienikokoinen, en oikein uskaltais jotenki sitä periaatetta, et kyllä se tarpeeks nälkäsenä parin päivän päästä sit syö...

kokeile vaikka aluksi niin, että sekoitat sellaiseen pieneen kaupan purkkiin vaikka itse muussattua porkkanaa sekaan niin saat siitä riittämään enempi. meillä opeteltiin sillä ja nyt menee jo karkeempikin itsetehty ruoka :)

Alkuperäinen kirjoittaja vain:
siis kaksi pientä purkkia soseita päivässä menee 9 kk ikäiselle? Aika vähän syö? Vai per ateria?

Syö aamulla puuroa n 1dl, lounaalla pienen purkin lihasosetta, välipalalla pienen purkin hedelmää tai marjaa, päivällisellä pienen purkin lihaa ja iltapalalla taas 1dl puuroa. Tissiä sit päälle ja välissäkin vielä. Öisin ei syö enään, aamuyöllä kerran joskus. Nyt alkaa oleen merkkejä että menis isompikin satsi ja oon sit antanu lihasoseen päälle vielä hedelmää tai marjaa. Ison piltti purkin lämmitin kerran reissussa niin sitä ei kokonaan jaksanut. Tyttö on siis pienikokoinen, 7,5kg painaa ja 71cm on pitkä.

Kokeilen tuota, että sekoitan omatekemää ja kaupansosetta, näin saan annosmäärääkin lisättyä. Ja toi oli kans hyvä vinkki että tekee samalla reseptillä kun kaupan ruuat. Eikä tässä nyt kauaa toki ole kun pikkuhiljaa voi siirtyä sit samaan ruokaan kun muu perhe, maustaa sit vaan muun perheen osuuden.

Yhteistyössä