Omat juhlat ja kummilapsen rippijuhlat samaan aikaan,miten te tekisitte?

  • Viestiketjun aloittaja ollakkovaieiköolla
  • Ensimmäinen viesti
ollakkovaieiköolla
Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs olet;30723268:
Se konfirmaatio on tiettyyn aikaan. Sitä ei voi siirtää. Sun juhlat voi. Eikö sillon ole kyse haluamisesta. Sä haluat pitää omat juhlat etkä tingi suunnitelmistas. Se kertoo mitä oikeesti haluat. Ja mun mielestä oot itsekäs. Mutta se on vaan mun mielipide. Anna palaa!
Missäänhän en ole vielä kertonut päätöstäni, tässä pohdiskelen vaihtoehtoja!

MUTTA minunkin valmistujaiset ja synttärit on tiettyyn aikaan, ja jos niitä voi juhlia myöhemmin niin miksi ei myös konfirmaatiota voi juhlia myöhemmin? Samalla tavalla se säilyy kuin valmistuminenkin!
 
itsekäs olet
Alkuperäinen kirjoittaja ollakkovaieiköolla;30723273:
Missäänhän en ole vielä kertonut päätöstäni, tässä pohdiskelen vaihtoehtoja!

MUTTA minunkin valmistujaiset ja synttärit on tiettyyn aikaan, ja jos niitä voi juhlia myöhemmin niin miksi ei myös konfirmaatiota voi juhlia myöhemmin? Samalla tavalla se säilyy kuin valmistuminenkin!
Sun perustelut on sellaset, että voi päätellä mitä aiot. Konfirmaatioon liittyvät muodollisuudet (jumalanpalvelus) on tiettynä päivänä. Se on mahdotonta muuttaa. Mutta en nyt ala jankkaamaan. Joka ei sitä ymmärrä niin ei sitten ymmärrä!
 
ollakkovaieiköolla
Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs olet;30723289:
Sun perustelut on sellaset, että voi päätellä mitä aiot. Konfirmaatioon liittyvät muodollisuudet (jumalanpalvelus) on tiettynä päivänä. Se on mahdotonta muuttaa. Mutta en nyt ala jankkaamaan. Joka ei sitä ymmärrä niin ei sitten ymmärrä!
Tiedän kyllä että konfirmaation jumalanpalvelus on tiettynä päivänä ja kaikkien muiden kummilasteni (ja myös miehen kummilasten)konfirmaatioissa olen ollut. Mutta myös minun valmistujaisiin liittyvät muodollisuudet ovat tiettynä päivänä eikä niitä voi muuttaa... Sinulla on sinänsä outoja periaatteita kun minun pitäisi laittaa minulle suht tuntemattoman kummilapsen (nään max kerran vuodessa) rippijuhlat automaattisesti minun omien juhlien edelle!
 
valintoja
Meillä kävi niin, että omat juhlat ja kummilapsen juhlat sattuivat samalle viikonlopulle. No, ensin juhlittiin meillä ja seuraavana päivänä heillä, hyvin meni:)Kukaan ei pahoittanut mieltään. Omat juhlat olisivat tärkeimmät ja sitten vasta muiden, näin ajattelisin.
 
"Vera"
Pitäisin ap:na omat juhlat. Ei se konfirmaatio ja rippijuhlat oikeasti ole niin erikoista. Eipä mua ainakaan olisi kiinnostunut onko kummi paikalla vai ei. Kaikki ei aina pääse kaikkeen, sellaista se on. Matka on niin pitkä muutenkin rippijuhliin.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja itsekäs olet;30723193:
Koska oot ansainnu juhlat pidät ne. Hemmottelet itseäs urakalla ja jätät menemättä turhiin rippijuhliin. Kummilapsen vanhemmat loukkaantuu ja saattaa osoittaa mieltään. Samoin kun kummilapsi,mutta täytyyhän niiden nyt tajuta, miten kovilla sä olet ollu töines ja opiskeluines! Sä täytät pyöreitä niin harvoin ja kummilapsella on rippijuhlat... Niin kuinkas usein?!
Aika pikkumainen täytyy olla moisesta loukkaantuakseen. En minä aikaan olisi loukkaantunut, jos joku kummeista olisi jättänyt tulematta, eikä olisi meidän rippilapsikaan. Tosin meillä oli rippijuhlat joku viikko ennen koulujen loppumista, sinällään todella tyhmää kirkon puolesta järjestää rippijuhlia koulujenloppumisviikonloppuun (oletan ap:n valmistuvan kyseisenä viikonloppuna), koska matkojen takia monella on ongelmia ehtiä molempiin. Vielä oudompaa on, etteivät rippilapsen vanhemmat ole ilmoitelleet ajankohtaa heti kun se on ollut tiedossa. Itse ilmoittelin kaikille päivämäärän yli puolta vuotta aikaisemmin, kun se selvisi, että pystyvät sen merkkaamaan ylös ja järjestelemään kalentereitaan sen mukaan. Etenkin kun pari kummeista tekee paljon viikon, parin työkeikkoja ulkomaille, niin muut menot on hyvä olla tiedossa hyvissä ajoin, että pystyy hieman vaikkuttamaan niiden ajankohtiin.
 
ollakkovaieiköolla
Meillä kävi niin, että omat juhlat ja kummilapsen juhlat sattuivat samalle viikonlopulle. No, ensin juhlittiin meillä ja seuraavana päivänä heillä, hyvin meni:)Kukaan ei pahoittanut mieltään. Omat juhlat olisivat tärkeimmät ja sitten vasta muiden, näin ajattelisin.
Lyhyemmällä välimatkalla tämä olisi mahdollista mutta näin pitkällä ei.

Ja kyseessä ei ole toukokuinen koulujen päätöspäivä.
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja ollakkovaieiköolla;30723245:
Siis meitähän ei ole vielä edes kutsuttu rippijuhliin, anopilta vain kuulin juhlien ajankohdan. Suunnitelmissa oli sinne mennä mutta kun sattuvat nyt samalle viikonlopulle niin harkinnassa on että jätetään väliin...

Ja nämä olisi minulle AINOAT valmistujaisjuhlat elämässäni, en ole ylioppilas enkä myöskään pitänyt juhlia silloin kun oppisopimuksella ammattiin valmistuin, joten kai minullakin on oikeus juhlia? Toki kummilapsen vanhemmat voi loukkaantua jos juhlat jätetään väliin, tosin hekin olisi saaneet kutsun minun juhliin, eli sinun periaatteella minäkin voin loukkaantua kun eivät tule minun juhliin...
Edelleenkään ei oikein auennut miksi ainoastaan se yksi ja sama viikonloppu on mahdollista juhlia sinun juhliasi ja muuten ne siirtyvät 2-3 kk päähän?

Monesti asiat ovat järjestettävissä. Kuullostaa lähinnä siltä, että kummilapsen juhlat eivät ole kovin tärkeät koska kyseessä on miehesi suku.
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja ollakkovaieiköolla;30723273:
Missäänhän en ole vielä kertonut päätöstäni, tässä pohdiskelen vaihtoehtoja!

MUTTA minunkin valmistujaiset ja synttärit on tiettyyn aikaan, ja jos niitä voi juhlia myöhemmin niin miksi ei myös konfirmaatiota voi juhlia myöhemmin? Samalla tavalla se säilyy kuin valmistuminenkin!
Kummeilla on tietty rooli siinä konfirmaatiossa, ainakin meillä oli kummilapsen siunaus, johon myös paikalla olleet kummit osallistuivat.

Meillä matkaa konfirmaatioon oli 500 km yhteen suuntaan.
 
ollakkovaieiköolla
Edelleenkään ei oikein auennut miksi ainoastaan se yksi ja sama viikonloppu on mahdollista juhlia sinun juhliasi ja muuten ne siirtyvät 2-3 kk päähän?

Monesti asiat ovat järjestettävissä. Kuullostaa lähinnä siltä, että kummilapsen juhlat eivät ole kovin tärkeät koska kyseessä on miehesi suku.
Töitten takia hankala järjestää, olen sopinut jo lomaviikon valmistujaisviikolle että ehdin tehdä valmistelut. Ja koska meillä on kiertävä lomat niin tuokin oli aika hankala saada järjestettyä koska en ole silloin oikeasti lomavuorossa. Ja haluan panostaa juhliin (tarjoiluihin) kunnolla niin en niitä töiden ohella halua järjestää.
 
ollakkovaieiköolla
Kummeilla on tietty rooli siinä konfirmaatiossa, ainakin meillä oli kummilapsen siunaus, johon myös paikalla olleet kummit osallistuivat.

Meillä matkaa konfirmaatioon oli 500 km yhteen suuntaan.
Niissä konfirmaatoissa joissa minä olen ollut niin vain 1 kummi menee alttarille lasta siunaamaan, eli sen puolesta siellä ei kaikkia kummeja tarvita.
 
"höpöhöpö"
[QUOTE="Vera";30723338]Pitäisin ap:na omat juhlat. Ei se konfirmaatio ja rippijuhlat oikeasti ole niin erikoista. Eipä mua ainakaan olisi kiinnostunut onko kummi paikalla vai ei. Kaikki ei aina pääse kaikkeen, sellaista se on. Matka on niin pitkä muutenkin rippijuhliin.[/QUOTE]

Samaa mieltä! Siellä rippijuhlissa on varmasti muitakin vieraita, ja ihan varmasti kummilapselle on mieluisaa sekin, jos/kun kummi häntä muistaa kuitenkin. On niitä hölmömmistäkin syistä jäänyt kummeja pois rippijuhlista, kuin oma valmistuminen ja pyöreiden juhlistaminen. Aina ei vain kaikki aikataulut sovi kaikille, ja tärkeintä lie kuitenkin se, että kummi muistaa kummilastaan, ja "kakkukahvit" voi nauttia myöhemminkin.. Ja ap:han on omat juhlansa jo suunnitellut alustavasti aikatauluineen, ja kerran kummilapsen rippijuhlista ei edes virallista kutsua/tietoa ole tullut, niin ei kait sen takia tarvitse omia suunnitelmiaan alkaa muuttamaan?
 
fgh
as
Alkuperäinen kirjoittaja ollakkovaieiköolla;30723036:
Eli tilanne on se että minun juhlat sattuu samalle viikonlopulle kuin kummilapsen rippijuhlat, nyt sitten pitäisi miettiä että kummat jätetään väliin... Rippijuhlat on sen verran kaukana että sinne pitäisi mennä jo edellisenä päivänä, eli sinä päivänä kuin mulla olisi juhlat.

En kyllä haluaisi jättää omiakaan juhlia väliin (valmitustun siis ja täytän paria päivää ennen pyöreitä vuosia) mutta onko paha jos jättää kummilapsen juhlat väliin? Periaatteessa mies voisi mennä rippijuhliin mutta toki haluaisin hänet omiinkiin juhliin... Miten te tekisitte?
 
.......
No minusta kummilapsen rippijuhlat on sellainen tilaisuus mihin mennään ellei ole oikeasti pakottavaa estettä. Omat valmistujaiset/ synttärit voi kyllä pitää toisenakin ajankohtana, jos vaan haluaa. Tekosyitä toki voi aina keksiä mielinmäärin.
 
islander
Alkuperäinen kirjoittaja ollakkovaieiköolla;30723253:
Siis jos rippijuhlat olisi eri ajankohtana niin varmasti olisi menty paikalle!
Paitsi jos ne ois ollut sitten seuraavina viikonloppuina jolloin sulla ei enää ole lomaa etkä voi omia juhliasi silloin järjestää?

Kun on tahtoa niin on keinoja, kyllä se niin on. Siivoa ja leivo lomallasi, mene kummilapsen juhliin ja pidä omat juhlasi viikon päästä. (Eläkää viikko siivosti ja suunnittele leivonnaiset niin että saat pakastimeen)
 
ollakkovaieiköolla
Paitsi jos ne ois ollut sitten seuraavina viikonloppuina jolloin sulla ei enää ole lomaa etkä voi omia juhliasi silloin järjestää?

Kun on tahtoa niin on keinoja, kyllä se niin on. Siivoa ja leivo lomallasi, mene kummilapsen juhliin ja pidä omat juhlasi viikon päästä. (Eläkää viikko siivosti ja suunnittele leivonnaiset niin että saat pakastimeen)
Teen vuorotyötä, eli tuskin heti seuraavat viikonloput on vapaata, eli siksi omat juhlat on hankala silloin järjestää. Rippijuhlien oletin olevan vasta heinäkuulla kun rippilapsen vanhemmat eivät juhlien ajankohdasta mitään puheneet viimeksi kun soiteltiin vaikka oli minun valmistujaisista puhetta.

Voi tietenkin olla mahdollista ettei meitä edes kutsuta kerta eivät ole meille mitään asiasta puhuneet.
 
Ylsmdnd
Lähettäisin kummilapselle lahjan ja onnittelukortin ja pitäisin omat juhlat. Mieskin jäisi niihin omiin juhliin. Tai sitten pitäisin vain pienet pikaiset valmistujaisjuhlat aikaisin ja lähtisimme rippijuhliin yötämyöten tai aikaisin aamusta. Ne pyöreiden vuosien juhlat voi pitää joko edellisenä tai seuraavana viikonloppuna ja juhlia silloin isommin.
Omat juhlat ja kummilapselle ekstraa lahjaan :)
 
Jdjdjdn
Puuhippa ja kukkis on asialla, ei muakaan kiinnostanut muukuin lahja:) plus voithan sä luvata seuraavan vapaan viikonlopun VAAN rippilapslle :) - ei muuten tuu, älä pelkää....
 
dffddf
Kummeilla on tietty rooli siinä konfirmaatiossa, ainakin meillä oli kummilapsen siunaus, johon myös paikalla olleet kummit osallistuivat.

Meillä matkaa konfirmaatioon oli 500 km yhteen suuntaan.
Lapsella on yleensä monta kummia. Itse olin toisen kummin kanssa alttarilla pitämässä kättä kummilapseni pään päällä. Lapsen kolmas kummi ei tainnut osallistua koko juhliin. Ei siitä kukaan mitään haloota nostanut, eikä tietääkseni edes nokkiinsa ottanut.

Minä ainakin pitäisin omat juhlani aloittajan tilanteessa ja lähettäisin kummilapselle lahjan.
 
totanoinnoi
Jos kutsua ei ole vielä tullut niin ihan pokalla laitat omien juhliesi kutsun menemään ethän voi tietää. Jos kerran olet jo juhlien ajankohdastakin aiemmin puhunut ilman etttä he ovat omistaan sanoneet. Niin ongelma siirtyy.
 

Yhteistyössä