Omat eväät lennolle mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija1111111
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija1111111

Vieras
Syöttekö yleensä koneessa tarjottavaa (lisämaksullista tietenkin) ruokaa vai otatteko omat eväät mukaan? Mitähän voisi ottaa, kun matkustetaan kouluikäisten lasten kanssa? Tuo nesteiden koneeseen vienti rajoituksineen tuntuu haastavalta. Eli juomat olisi ostettava koneesta? Ehdotuksia noin 4-5 tunnin lennolle, kiitos =)

Mä en usko, että on sallittua viedä ruokaa turvatarkastuksesta läpi. Eli voit ottaa eväät kunhan ostat ne kentän tax free-alueelta. Sama juomien kanssa.

Kyllä ruokaa saa viedä turvatarkastuksesta läpi. Itse olen ottanut myslipatukoita tms. välipalakeksejä sekä vähän karkkia naposteltavaksi matkalle. Myös pähkinät ja kuivatut hedelmät toimivat. Juomat sitten koneesta / kentältä.

No miksi ihmeessä ei saisi viedä turvatarkastuksesta ruokaa, tottakai saa kunhan ei ole mitään nestemäistä (kiisseliä, hedelmäsosetta tai tietty juomia). Meillä on yleensä mukana karjalanpiirakoita tai täytettyjä sämpylöitä, banaaneja ja jotain keksejä yms. Juomat ostetaan kentältä- Hki-Vantaalta Stoccan liikkeestä on ainakin ennen saanut edullisimmat vedet, muuta jos haluaa niin siellä on Ärrä mistä saa tai jos oikein pihi haluaa olla, niin tyhjät pullot mukaan ja täyttää kentällä. Perille tullessa tosin kannattaa heittää eväänjämät pois (siis hedelmät, karjalanpiirakat ym. tuoretuotteet) koska niiden maahantuonti saattaa olla kielletty, maasta riippuen tietysti.