Oman paikkakuntasi "kylähullu"?

• Viestiketjun aloittaja alterego
  • Ensimmäinen viesti
Kylhän noita kaiken maailman viheltäjiä on tääl meitinkin kylällä.

Yks on sellanen ihan harmiton itseään taiteilijana pitävä heppu. Tää tyyppi on joka viikko toisessa paikallislehdessä, kun siihen lehteen otetaan aina tiettynä päivänä tiettyyn aikaan kuva kävelykadusta. Sitte lehden toimitus valitsee jonkun kuvasta joka saa sitten kahvipaketin. Kaupassa tää heppu yleensä mättää tavaroita koriinsa ja kassalla sitte joutuu suurimman osan jättämään pois kun rahat ei riitä.

Toinen on sellanen vähän jälkeenjäänyt mieshenkilö, joka saattaa liikennevaloissa tulla taakse ja kajauttaa täysillä: "Jeesus pelastaa!" Yhden kerran onnistu pimeässä rappukäytävässä mut pelästyttämään aika totaalisesti kun pimeästä tuon lauseensa yhtäkkiä kajautti. :/

Kaiken maailman juoppojakin on kylillä pyörinyt, nykyisin vähemmän. Yks muori joka aamu norkoilee paikallisen K-marketin kulmalla ja pyytelee ohikulkijoilta rahaa. Itse en voi sietää koko tyyppiä erinäisistä syistä.

Täällä on mies joka ajelee polkupyörällä kesät-talvet ja näyttää ulospäin varsin älyllisesti rajoittuneelta (siis miten se nyt nykyään hienosti sanotaan...statukseksi vois yhtäkkiä luulla "vaikeasti työllistettävä alkoholiongelmainen")
Hän käy taloissa töissä (polkupyöträllä vaikka kuinka kaukana)ja on kuulema ihan ahkera työmies, kohteliaasti dsanoo kaupan kassalla "päivää, kaunis taivas tytöt juu" Ja tosiaan vaikutta aika vähällä äluyllä varustetulta.
Asuu pinessä harmaassa mökissä, pihalla on muutama rivi operunaa ja joka perunavaon päässä orvokki. Ukolla on kauneudentajua!
Ja on kuulema ollu jossain onnettomuudessa, on opiskellu mies ja oliko se nyt oikein työ ja koulutus, mutta ornitologiksi olen kuullu sanottavan ja kaikki linnut hän tuntee vielläkin.
Ei sitä voi kuvailla, jos ei ole nähny, mutta se on oikea kylähullu, kuuluu kylänraitille ihan kertakaikkiaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Turussa on Jeesus-mies, joka jo mun ala-asteaikoina kulki samoissa busseissa, istui ensin ihan hiljaa paikallaan, kunnes yhtäkkiä karjaisi että "Jeesus Kristus on meidän herramme! Taivaan häät alkavat pian!" tms.
Sitten on Kaupungin vanhin huora. Keski-ikäinen naisihminen, jolla on aina sangen mielenkiintoiset meikit (Tikkurilan värikartta) ja päällä "seksikkäät" verkkosukkikset, minihame, jne. Puhuu yksikseen ja saa yhtäkkiä kamalia raivokohtauksia jos joku ohikulkija erehtyy vilkaisemaan häneen päin, tai edes hengittää hänen kohdallaan.
niin tuo huora on runosmäen ruusu. kerran kuljin sen rinnalla ja se mutisi jotain " Eikö ne satana ymmärrä, tää on tärkeetä työtä, saatanan klopit, mä niille näytän, tää on tärkeetä ja vaikeeta työtä, vittu prkl..."

meillä täällä tuppukylässä on sellanen ukko mikä kulkee sellanen hikipanta päässä ja sillä on kaikki siis kaikki vaimo vainaansa kultahilut. rannerenkaat, kaulakorut sormukset. on aika näky. siel se vaan taaplaa ympäri tienoota eikä puhu mitään. kuhan kulkee. ettii varmaan sitä vaimoonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Tietääkö kukaan Jyväskylässä sen miehen jolla vaalea tupee, aina puku päällä ja kirjoittaa jotain ylös vihkoonsa. Salkkukädessä kulkee. Mikä hänen "tarinansa" on?

Laukaassa oli paljonkin noita "kylähulluja", Hiihatari Hannu tuli nyt ekana mieleen , oikein avulias ja ystävällinen mies joka viihtyi hiihtareissaan. Kovasti touhusi kaikessa mukana.
jyväskylässä oli kauan sitten reiska niminen puliukko , juoksi joka kesä paikallis maratoonin eikä ollenkaan huonosti , piti vaan välillä tupakkataukoja kun muut tankkas mehua :eek:

Reiskasta on paljon hauskoja juttuja, ja se oli tosissaan hyvä siinä maratoonin juoksussa, aina parhaiden joukossa vaikka kesken juoksun piti omia taukojaan ja poikkes reitiltä sivuun.. Kerrankin Reiska seisoskeli bussipysäkillä ja siihen tuli vanhempi nainen hienossa turkissaan, Reiska tuumas naiselle, että "Olisko markkaa" ja nainen tiuskas että ei oo.. No, linkki tuli ja nainen oli nousemassa kyytiin ja Reiska huikkas oven välistä kuskille, että elkää ottako sitä kyytiin, sillä ei oo rahaa.. :D

turust ja
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
Turussa on Jeesus-mies, joka jo mun ala-asteaikoina kulki samoissa busseissa, istui ensin ihan hiljaa paikallaan, kunnes yhtäkkiä karjaisi että "Jeesus Kristus on meidän herramme! Taivaan häät alkavat pian!" tms.
Sitten on Kaupungin vanhin huora. Keski-ikäinen naisihminen, jolla on aina sangen mielenkiintoiset meikit (Tikkurilan värikartta) ja päällä "seksikkäät" verkkosukkikset, minihame, jne. Puhuu yksikseen ja saa yhtäkkiä kamalia raivokohtauksia jos joku ohikulkija erehtyy vilkaisemaan häneen päin, tai edes hengittää hänen kohdallaan.
niin tuo huora on runosmäen ruusu. kerran kuljin sen rinnalla ja se mutisi jotain " Eikö ne satana ymmärrä, tää on tärkeetä työtä, saatanan klopit, mä niille näytän, tää on tärkeetä ja vaikeeta työtä, vittu prkl..."

En ole muuten törmännyt kumpaankaan varmaan moneen vuoteen. Viimeisin muistikuva tosta ruususta on kun autosta näin hänet nukkumassa(?) puhelinkopissa, lähellä Runosmäen hautausmaata.

Alkuperäinen kirjoittaja turust ja:
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:

En ole muuten törmännyt kumpaankaan varmaan moneen vuoteen. Viimeisin muistikuva tosta ruususta on kun autosta näin hänet nukkumassa(?) puhelinkopissa, lähellä Runosmäen hautausmaata.

mä luulen et se on saatu hoitoon, ku mun mielestä se oli ennen avohoidossa ja karkas sieltä aina "myymään itteens" et oisko se nyt jossai suljetul osastol, jos on vaikka tehny jotain pahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Tietääkö kukaan Jyväskylässä sen miehen jolla vaalea tupee, aina puku päällä ja kirjoittaa jotain ylös vihkoonsa. Salkkukädessä kulkee. Mikä hänen "tarinansa" on?

Laukaassa oli paljonkin noita "kylähulluja", Hiihatari Hannu tuli nyt ekana mieleen , oikein avulias ja ystävällinen mies joka viihtyi hiihtareissaan. Kovasti touhusi kaikessa mukana.
:wave: Minä tiiän sen, mutta en tiiä tarinaa. Sen verran tiedän, että käy aina siinä sokoksen pressossa ostamassa teen, muuta ei ikinä juo sitä :eek:

mäkin vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei onneksi meidän kylällä, mutta samassa kunnassa on vanha ukko, muuten ihan harmiton, mutta käy öisin ihmisten navetoissa naimassa lehmiä.
Tietää kyllä olevansa luvattomilla teillä, saattaa jättää autonsa kilometrien päähän ja kävellä loppumatkan, mutta ei osaa ilmankaan olla.
En tiedä, miksei siitä ole jo ilmoitettu johonkin, että olis saatu hoitoon.
sää unohit plättätätään, meniköhän nimi ihan oikeen??

Jyväskylässä on moniakin =)
Nainen, jolla on aina naama täynnä pakkelia, siis huulipunat vedetty ihan yli ja kajalit samoiten.
Sisko vaajakoskella...
sitten pingistuomari, jolla heiluu pää edes takasin, aina kännissä, häntä ei ole kyllä näkyny pitkään aikaan.
En edes muista kaikkia....

*
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Juu, kuopiossa oli ainakin se, joka laitto pärstän täyteen hammastahnaa ja kulki oudot vaatteet päällä sen miekkosen kanssa. Pelotti aina mennä samaan bussiin sen kans. Sil kai joku tarina liittyy kasvoihin...ollu kaunis nuorena tms...En oo asunu kuopiossa 10v niin en tiiä onko sama naikkonen vielä kuvioissa.
Tiedätkö mä olen varmaan nähnyt sen. Kerran vuosia sitten käveli siellä Kuopion torilla nainen, jolla oli naama jossakin tökötissä. Luulin, että se on noku narkkari jolla on jäänyt kasvonaamio naamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ehe:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Meiltä löytyy legenda mistä Klamydiakin laulaa:Amigo,vaan itse en kyseistä miestä juurikaan muista..Sitten oli pikku-Tiitu tms?Mä olin tuolloin vielä niin nuori.. :D Mut hyvin on mielessä aivan ihana tyyppi:Raimo..koditon mies joka tallas Vaasan katuja n.35vuotta..Mies ois saanut asunnon jos ois lopettanut ottamisen,mut valitsi sit kuitenkin tuon kaduilla elämisen pullon kera.Usein sitä ihmeteltiin kovilla pakkasilla et kuinka ukko tarkenee..Aika raihnainen ja vanhahan se oli,mut niin sulonen ja hyvä sydäminen jotenkin.. =) Joitain vuosia sit kuulin et kyllästy ja lähti seinäjoelle johki asuntolaan..Usein tulee mietittyä et vieläköhän elää..Sit oli Joulupukki..käveli kaupungilla tuhatta ja sataa..pitkä valkoinen parta ja laskettelulasit.Kesäsin henkselihousut,ei muuta.Ei oo häntäkään näkyny enää. :/ Ja sitten on yks mummo,en tiedä onko hän saanut sen kummempaa nimeä,mut viilettää kans kaupungilla tuhatta ja sataa sekä jupisee itsekseen jotain.Reippaasti yli 70v mutta vauhtia riittää.Näen hänet joka päivä kaupungilla.Huhun mukaan juoksee tarjouksia metsästäen kaupoissa.Asustaa vissiin 4kilometrin päässä keskustasta,mut aina jalkasin liikenteessä.Vitsi kun ois itelläkin niin hyvä kunto sit joskus. :D Siinähän noita jo olikin..
Tosiaan ainaki toi Pikku-Tiitu tulee mieleen, oli kyl tosi pimee yhtäkkiä saatto hypätä autotielle ja puhu ittekseen ja heristeli nyrkkejään kaikille,heh. Sehän hukku sitte jäihin Vaskiluodon rannassa . Toi Väinämöinen kans aika tyyppi, en oo myöskään hetkeen nähny...Sitte toi mummo joka viilettää tuhatta ja sataa :D Asuuko se kuiteski niin kaukana keskustasta ku tuntuu, että se on koko ajan jossain päin kaupunkia menossa?! Mihin sillä on kiire? :D
PIkku-tiitu oli kuulemma nuorena tosi kaunis mutta sen kaverit olis polttanu ja viillelly sen naaman ja rinnat ja sen takia pää pyörähtänyt... Oli muuten mun kaveri ja sen ruumiskoira joka löysi tiitun..

Täällä oli joskus sellainen mies, joka käveli kesät talvet ympäri kylää pipo ja karvaläpät päässä ja toppasaappaat jalassa... Oli sitten +30 tai -30 lämpötila :whistle: Nyt en muutamaan vuoteen ole nähnyt... Hänen talonsakin poltti palokunta, käytti sitä savusukellusharjoituksessaan.

vieras
Jyväskylässähän näitä näkee eniten Kangasvuoren sairaalan pysäkillä... tai ylipäätään Huhtasuolla, ketkä sit asuvat sairaalassa, ketkä siel metikössä autoliikkeitten takana... "nätit meikit" jne.

Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ehe:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Meiltä löytyy legenda mistä Klamydiakin laulaa:Amigo,vaan itse en kyseistä miestä juurikaan muista..Sitten oli pikku-Tiitu tms?Mä olin tuolloin vielä niin nuori.. :D Mut hyvin on mielessä aivan ihana tyyppi:Raimo..koditon mies joka tallas Vaasan katuja n.35vuotta..Mies ois saanut asunnon jos ois lopettanut ottamisen,mut valitsi sit kuitenkin tuon kaduilla elämisen pullon kera.Usein sitä ihmeteltiin kovilla pakkasilla et kuinka ukko tarkenee..Aika raihnainen ja vanhahan se oli,mut niin sulonen ja hyvä sydäminen jotenkin.. =) Joitain vuosia sit kuulin et kyllästy ja lähti seinäjoelle johki asuntolaan..Usein tulee mietittyä et vieläköhän elää..Sit oli Joulupukki..käveli kaupungilla tuhatta ja sataa..pitkä valkoinen parta ja laskettelulasit.Kesäsin henkselihousut,ei muuta.Ei oo häntäkään näkyny enää. :/ Ja sitten on yks mummo,en tiedä onko hän saanut sen kummempaa nimeä,mut viilettää kans kaupungilla tuhatta ja sataa sekä jupisee itsekseen jotain.Reippaasti yli 70v mutta vauhtia riittää.Näen hänet joka päivä kaupungilla.Huhun mukaan juoksee tarjouksia metsästäen kaupoissa.Asustaa vissiin 4kilometrin päässä keskustasta,mut aina jalkasin liikenteessä.Vitsi kun ois itelläkin niin hyvä kunto sit joskus. :D Siinähän noita jo olikin..
Tosiaan ainaki toi Pikku-Tiitu tulee mieleen, oli kyl tosi pimee yhtäkkiä saatto hypätä autotielle ja puhu ittekseen ja heristeli nyrkkejään kaikille,heh. Sehän hukku sitte jäihin Vaskiluodon rannassa . Toi Väinämöinen kans aika tyyppi, en oo myöskään hetkeen nähny...Sitte toi mummo joka viilettää tuhatta ja sataa :D Asuuko se kuiteski niin kaukana keskustasta ku tuntuu, että se on koko ajan jossain päin kaupunkia menossa?! Mihin sillä on kiire? :D
PIkku-tiitu oli kuulemma nuorena tosi kaunis mutta sen kaverit olis polttanu ja viillelly sen naaman ja rinnat ja sen takia pää pyörähtänyt... Oli muuten mun kaveri ja sen ruumiskoira joka löysi tiitun..

Ootteko ikinä kuullu mitä se mummo jupisee, ku se kulkee :D
Kerran olin sen kans samaan aikaan liikennevaloissa ja hokee koko ajan v*ttu, s*atana, p*rkele. Ooon monta kertaa sen jälkeen kuunnellu mitä se puhuu ja aina sama litanja :LOL:

Sillä "joulupukilla" oli aina mukana se batman laukku ja talvellakin kulki kengissä, mistä oli päällystä leikattu pois. Varpaat vaan loisti. Usein kuloki talvipakkasilla hiattomassa :eek:

Eipä tuu muita mieleen... niin ja vielä se nuori juoppo, joka huutaa ja kiroilee kaikille jotka tulee vastaan. Pelottava |O

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
mistäs sää sen tiiät että huora on??
taidat ite olla.

tästä tuli mieleen kun mun kaveri sano yhelle tytölle että 12-vuotiaan ei oo sopivaa olla kello 2.00 yöllä kaupungilla niin hän vastas
"en mä oo 12. ite oot!"
vähintään yhtä paha :LOL:

mä vaan
ahti =)
mutta se kuoli jo. asu pienessä mökki pahasessa ei käynyt ikinä suihkussa/vaihtanu vaatteita ja kunta lopulta lahjotti saunan mutta ei käynyt siltikään. haisi yököttövän pahalle ( miettikää sellasta joka ei ainakaan 2--30v vaihda vaatteita tai käy suihkussa.
eleli pullo rahoilla eli keräsi pulloja ja pyöräili sen takia piykiäkin matkoja eli pisin mitä mulle huhuttu on 100km yhteen suuntaan. aamulla alotti tonki toskikset ja ojat

jäke
Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Jäkessä on ikuisuuden pyörinyt sellanen ukko joka keräilee stumppeja ja pummailee röökiä, lisäks se pelaa aina niillä ray-automaateilla. Tuhkamunaks tai "tuttavallisemmin" Tuhkikseks me on sitä sanottu. Kerran annettiin sille kaverin kanssa norttiaski, vitsit se oli kuulkaas ku naantalin aurinko sen jälkeen.

Sitt on tai ainakin oli "Lapinnoita", sellanen vanhahko akka, joka kulki ihme kuteissa ja huuteli ihmisille hävyttömyyksiä, näytteli alapäätään ym.

juu tää "lapinnoita" sattuu olemaan entinen opettaja ja kun muistaa ottaa lääkkeet todella kiva henkilö..äiti..pistää miettimaan että mistäs sitä tietää millon itse sekoo..ja kuinka kamalaa toi henkinen sairaus on..

Yhteistyössä