oman ja lapsen sukunimen vaihtamisesta...

  • Viestiketjun aloittaja joo
  • Ensimmäinen viesti
Stiina
Eka kerta on ilmainen ja muistaakseni maistraatissa. Itse soitin sinne, lähettivät paperin allekirjoitettavaksi. Parissa päivässä sain tyttönimeni takaisin. Lasten nimen vaihto voi olla monimutkaisempi, jos huoltajuus on myös isällä, tarvitsee hänenkin suostumuksen.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
eli siis olisin vaihtamassa sukunimen takasin ns tyttönimeeni ja samalla lapsi vaihtas sukunimensä samaksi...miten käytännös toimitaa ja mitä maksaa?
Olet siis naimisissa? Vai oletko eronnut?

Jos naimisissa niin nimen voit kyllä vaihtaa, maksaa 91?. Nimi vaihtuu nopsaan kun toimittaa maistraatille kaavaakkeen ja maksaa laskun. Kun maksu näkyy tilillä niin nimi vaihtuu.

Jos olet eronnut niin ilmoitus riittää ja on ilmaista. Lapsen nimen vaihtamisesta en tiedä. Puolison/lapsen toisen huoltajan luvan tarvitsee ainakin jos siis et ole yksinhuoltaja.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
eli siis olisin vaihtamassa sukunimen takasin ns tyttönimeeni ja samalla lapsi vaihtas sukunimensä samaksi...miten käytännös toimitaa ja mitä maksaa?
Olet siis naimisissa? Vai oletko eronnut?

Jos naimisissa niin nimen voit kyllä vaihtaa, maksaa 91?. Nimi vaihtuu nopsaan kun toimittaa maistraatille kaavaakkeen ja maksaa laskun. Kun maksu näkyy tilillä niin nimi vaihtuu.

Jos olet eronnut niin ilmoitus riittää ja on ilmaista. Lapsen nimen vaihtamisesta en tiedä. Puolison/lapsen toisen huoltajan luvan tarvitsee ainakin jos siis et ole yksinhuoltaja.
olen siis eronnut 7 v sitten ja huoltajuus on täysin mulla..lapssen kanssa tästä puhuttu jo pitkään...

 

Yhteistyössä