Oman hiusvärin takaisin kasvattaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyty"

Vieras
Onko kukaan kasvattanut omaa hiusväriä takaisin? Miten olette onnistuneet? vinkkejä? Haluaisin kuulla kokemuksia.

Minulla on pitkät vaaleahkoksi värjätyt hiukset. Olen viimeksi värjännyt elokuun alussa ja juurikasvua on nyt n.3-4cm. Oma värini on tummempi, aikas lailla sellainen maantienvärinen tai ainakin nyt näyttää siltä. Olin melkeen vuoden hiuksia värjäämättä eli syksystä 2011 tonne elokuun 2012 alkuun eli oma hiusväri oli jo pitkällä ja eikä enään siinä vaiheessa näyttänyt niin kamalalta. Se oma hius vain tuntui niin sileältä ja rasvoittui sitten paljon nopeammin, joten sen vuoksi värjäsin uudelleen. Nyt toki harmittaa. Värjääminen syksyllä 2011 kirveli ja nyt kesällä laitoin pohjavärin niin ihan ok, mut sitten raidoitettiin ja se rupes päänahkaa kirveleen pesuvaiheessa. Joten sen vuoksikaan ei niin hirveesti tee mieli laittaa uutta väriä päähän.

Nuorempana kun minulla oli oma hiusväri, niin se näyttää ruskealta, jossa on auringon vaalentamia raitoja.

Mulla on omaan väriin kasvatus menossa, nyt yli puoli vuotta värjäämättä ollenkaan. Tätä ennen omaa väriä on kirkastettu vaaleilla raidoilla. Oma väri on se perus maantienvärinen, tosin vaaleampi kuin ajattelin. Nyt oma väri ei oikeastaan edes erotu tuosta raidallisesta latvasta juurikaan :) Ja kyllä, oma väri on paljon liukkaampi ja rasvoittuvampi, mutta onhan se myös paljon parempikuntoisempikin! Rasvaisuuteen on auttanut kuivashampoo, joka pidentää vähän sitä pesuväliä ja ei näytä tukka niin lättänältä.

Sama projekti mulla menossa o/ .. Ja nämä on KAUHEEN näköset nyt. ~ 3,5kk ollu värjäämättä nyt.. Oma hius on tollanen maantienharmaa, ja värjätty osuus on todella tummanruskea. Näyttää kun olis kaljuja länttejä päässä, kun vaaleahko oma hius näkyy tumman alta.
Vielä en leikkaa hiuksiani lyhyemmäks, tarkotus olis sitten kun omaa väriä on pidemmän matkaa näkyvissä. Onneks on jo kylmät säät, voi pitää pipoa huoletta päässä..

Mullakin meneillään parhaillaan moinen projekti. Olin muutaman kuukauden värjäämättä tukkaa, kunnes juurikasvua oli ehkäpä noin 3-4cm ja sitten leikkasin hiukset lyhyiksi (siis tosi lyhyiksi...), joten jäi vain ja ainoastaan oman väristä tukkaa päähän. Mulla ei ole koskaan ollut näin lyhyt tukka (leikkaamisesta aikaa n. kaksi kuukautta). Alunperin joskus vuosia sitten ajattelin, että kun haluan kasvattaa oman värin takaisin niin leikkaan ihan kaiken pois ja kasvatan sitten oman värisen tukan. Mutta ihan niin radikaalia ratkaisua on tehnytkään sitten lopulta.

Nyt vaan sitten täytyy odotella, että tukka kasvaa... Mutta paljon parempi kuntoinen tukka kyllä on ja kivan helppo hoitaa näin lyhyttä tukkaa. Mutta silti on ruvennut tässä myös pohdituttamaan, että jos kuitenkin värjäisi... Mulla siis on vaaleahko tämä oma väri, joten helposti voisi vaikka punaiseksi värjätä. Mutta varmasti jälkikäteen harmittaisi, kun kuitenkin tuli leikattua näin lyhyeksi juuri sen takia, että saa sen oman värin takaisin.

Vuosi sitten jossain vaiheessa oli sellainen ihan kamala vaihe ja silloin käytin tota ranskalaista lettiä töissä, jottei hiukset näyttäis niin kamalilta. Mulla on alaselkään hiukset, joten kasvatettavaa on. Mutta en raaski pituudesta luopua. Mietinkin nyt kun omaa väriä ei ole vielä kun toi 4cm, niin kannattaiskohan värjätä hiukset lähemmäs omaa väriä, olisko siitä apua prosessissa?

Ja toi kuivashampoo? meinaakko sitä jossa ei hiuksia tarvi kastella ollenkaan?

Ap, kuinka vaalea se värjätty osuus on? Koita etsiä joku kuva, mikä vastaa sitä?

Mulla on itselleni sellainen vaalea, ei ihan superblondi, vaan hiekkainen beige tukka, jota alettiin n. vuosi sitten vaan raidoittaan tyvestä. Parin kuukauden välein ohuita tyviraitoja, ei kovin paljoa. Sitten raidoitus väliä harvennettiin, ja tänä vuonna olen laittanut vähän tyviraitoja tammikuussa ja kesäkuussa. Vähän harmittaa, että kävin raidoittamassa kesäkuussa, koska siinä vaiheessa tyvikasvu ei pompannut mitenkään esiin, mutta tein sen samasta syystä kuin sinäkin- hiukset rasvoittui niin nopeasti. Nyt on taas aika paljon tullut omaa väriä, se sulautuu todella hyvin oman värin joukkoon. Eli n. 5cm omaa maantienharmaata, 10cm, raidoitettua omaa pohjaa ja loput hieman monisävyistä vaaleaa.

Mulla hiusten latvat on n. 9 asteinen; http://images.cdn3.beautylish.com/11/03/16/ft_1d6af10c885d3781020d7ee5ed8020c9.jpg
...ja tyvi n. 7 asteinen http://loreal.fashionstylist.com/go/target/loreal/loreal-preference-hair-color-dark-blond-7.jpg ehkä vähän vaaleampi kuin kuvan hiukset.

Raidoituksen ansiosta värierot sointuu toisiinsa todella hyvin. Rasvoittuu kyllä nopeammin. Odotan innolla oman kasvua pidemmälle, koska hiusväri alkaa yleensä vaalemaan kasvaessaan (aurinko).

Suosittelen siis sitä, että värjää latva sellaiseksi joka sopii sinun omaan väriisi, ja missä ei ole liikaa tummuusero (2-3 astetta vaaleampi ok). Siitä on kiva kasvatella, kun hiukset näyttää koko ajan ihan näteiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä ykss;27476884:
Ap, kuinka vaalea se värjätty osuus on? Koita etsiä joku kuva, mikä vastaa sitä?

En löytänyt oikeen kuvaa, joten rajasin omasta kuvasta pärstän pois. Hiukset on vaaleahkot ja ikävä kyllä vielä kellertävätkin. Kuva on pieni, mut jospa siitä jotain selvää saa. Hiusten alla on tummempaa (joskus aikoja sitten värjätty tummalla, viimeks kyllä sekin koki saman värin ku mitkä muutkin hiukset, mut jäi tummemmaksi).

Itse värjäsin tukan ensin mahdollisimman lähelle omaa väriä ja sen jälkeen aloin kasvattaa omaa väriä. Se värjäys kuulostaa ristiriitaiselta,mutta lopputulos näyttää paremmalta kun ei ole selkeää eroa.

Nyt mä tajuan miksi niitä kamalalla, pitkällä juurikasvulla varustettuja naisia näkee nykyään ihan liikaa..
Ne on teitä oman värin kasvattajia.

Voin paljastaa että se on aidosti tosi ruman näköistä kun joku vaan antaa sen oman värin kasvaa,eli juuresta kymmenen senttiä harmaata ja loput sitten jotain haalistunutta ruskeaa.

Koittakaa nyt jotenkin sitä kontrastia hälventää, kampaajalle mars.

[QUOTE="vieras";27477592]Nyt mä tajuan miksi niitä kamalalla, pitkällä juurikasvulla varustettuja naisia näkee nykyään ihan liikaa..
Ne on teitä oman värin kasvattajia.

Voin paljastaa että se on aidosti tosi ruman näköistä kun joku vaan antaa sen oman värin kasvaa,eli juuresta kymmenen senttiä harmaata ja loput sitten jotain haalistunutta ruskeaa.

Koittakaa nyt jotenkin sitä kontrastia hälventää, kampaajalle mars.[/QUOTE]

Kyl mä tiedän et se on rumaa, mut mun päänahkaa kirvelee niin pirusti ettei tee edes mieli värjätä senkään vuoksi kovin usein. Itse en tunne yhtään ketään nuorta, jolla on oma hiusväri tai kuka kasvattais omaa hiusväriä takaisin. Pelottaa toisaalta et näyttääkö sitä sitten ihan harmaa varpuselta kun on oma hiusväri?