Oman äidin kanssa ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirkku-76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirkku-76

Vieras
Erosin miehestäni muutama vuosi sitten. Meillä oli huono avioliitto ja pysyin hänen kanssaan lähinnä vain lasten takia. Kun tapasin mukavan miehen työpaikailla, päätin lähteä vanhasta suhteesta ja aloin seurustelemaan tämän uuden kanssa. Ollaan nyt oltu yhdessä virallisesti noin puolitoista vuotta. Välit ex-mieheen ovat niin hyvät kuin tässä tapauksessa vain voivat olla. Ongelmia kuitenkin aiheuttaa minun äitini, joka ei ole vieläkään hyväksynyt eroa exästäni ja uutta suhdettani.
Aina kun tulee puhetta uudesta miehestäni äitini suuttuu ja tulee minulle kiukkuiseksi. Hän on itse sanonut, että ei voi sietää miestäni. Kun kerroin äidilleni, että suunnittelemme muuttamista saman katon alle, hän sanoi, että ei tarvitse sitten enää tulla kylään tai olla missään tekemisissä.
Itse olen sitä mieltä, että antaa olla. Jos hän ei halua, että tapaamme niin mikäs siinä sitten. Toisalta toivoisin, että lasten takia välimme pysyisivät edes jonkinlaisina. Ajattelin myös, että äitini antaa periksi ajan kanssa, mutta en ole siitä enää niin varma.
Onko kellään vastaavaa tilannetta? Miten asia on ratkennut?

mä en vaan ymmärrä miks äidit ei osaa olla onnellisia lastensa puolesta :ashamed: tosi törkeetä käytöstä aikuiselta ihmiseltä,jota asian ei pitäs kauheesti liikuttaa suuntaan tai toiseen.onko äitis ees yrittäny tutustua tähän uuteen mieheen?

Ei ole. Eikä edes halua yrittää. Olen tullut siihen tulokseen, että harvassa ovat ne äidit, jotka hyväksyvät tyttäriensä miesvalinnat. Olenko väärässä?

ootko yrittäny jutella äitis kanssa ,että mikä siinä siinä nykysessä on semmosta mitä ei voi sietää?ja selittäny oman kannan miks exän kanssa ei sujunu asiat?vaikka ärsyttäähän se selitellä tolla tavalla,kun on kuitenkin sun oma asia.

Olen kyllä asiasta keskustellut ja hänelle tuota eroa selitellytkin. Mukavaa se ei kyllä ole. Hän on vain yksinkertaisesti todennut, että nykyinen miesystäväni on aivan hirveä.

Kauheeta tuo, kun vanhemmat eivät voi hyväksyä lastensa eroa, eikä siis uutta kumppaniakaan... Minä tapasin mieheni äidin vasta, kun olimme asuneet kolme vuotta yhdessä. Ja yllätys, tämä on jopa pitänyt minusta sen jälkeen, kun vaivautui tutustumaan...

Yhteistyössä